سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار:

کتاب و کتابخانه باید در دسترس عموم قرار گیرد

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار در روزهای پایانی هفته کتاب و کتابخوانی گفت: فعالیت های ما در سال 97 با شعار « کتاب و کتابخانه باید در دسترس عموم قرار گیرد » برنامه ریزی شد و از آن جهت که ساخت کتابخانه زمانبر است و در این مدت دوره کودکی و نوجوانی برخی از بچه ها سپری می شود لذا ما با یک مجموعه برنامه به محلات هدف رفتیم تا بچه هایی که در این مناطق هستند ترغیب به کتاب و کتاب خواندن شوند و بتوانیم تلنگری در بحث کتابخوانی برای مردم داشته باشیم.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه معصومه فلاحی در سومین برنامه اداره کتابخانه ها به مناسبت هفته کتاب افزود: بیشتر برنامه های  ما از جمله قصه خوانی، سرود، جنگ، مسابقه، اهدای کتاب و ... با محوریت کتاب و کتابخوانی است که با برنامه ریزی اداره کتابخانه های سبزوار و با مشارکت کتابخانه  آیت الله فقیه (زیر نظر موسسه خورشید رضوان)، کتابخانه پژوهش سرای دانش آموزی، دبیرخانه ستاد بازسازی محلات هدف، کانون فرهنگی هنری آوای بیهق، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، موسسه آفرینش های هنری بیهق و یک سری از خیرین برگزار شد.
 
وی با بیان این که برگزاری چنین مراسم ها و برنامه هایی  در طول سال ادامه خواهد داشت تصریح کرد: ما بر اساس تفاهم نامه هایی که  با محلات هدف بسته ایم قرار شده است در تمام کارگروه هایشان، کارگروه مطالعه و کتاب خوانی را نیز بگذارند و از این پس باید خود مناطق خودکفا شوند و برنامه ها را اجرا کنند.
 
فلاحی همچنین اظهار داشت: امسال به مناسبت های مختلف برنامه های زیادی را در محلات هدف داشته ایم که یکی از آن ها شرکت درجشنواره رضوی بود و با استقبال خوبی نیز مواجه شد.
 
وی با بیان این که جشنواره کتابخوانی رضوی هر ساله به صورت ملی  و در کل کشور برگزار می شود تصریح کرد: جشنواره رضوی مسابقه کتابخوانی است و امسال هشت منبع درباره زندگی حضرت معصومه و امام رضا (ع) معرفی شد و در قالب های نقاشی، پویش مجازی، اینترنتی و مکتوب بود و ما از گروه سنی کودک تا بزرگسال را پوشش دادیم و خوشبختانه توانستیم با مشارکت 22 هزار و 250 نفر از مردم سبزوار مقام دوم استان را کسب کنیم.
 
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار با بیان این که عضویت در کتابخانه ها در هفته کتاب برای عموم رایگان بوده است ادامه داد: عضویت رایگان برای سایر اقشار همچون افرادی که تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد هستند و همچنین خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تمام طول سال رایگان است اما در هفته کتاب برای همه رایگان بود و این عضویت به صورت سراسری بوده است و اگر کسی در یکی از کتابخانه ها عضو می شد می توانست از تمام کتابخانه ها خدمات بگیرد.
 
فلاحی افزود: بسیاری از بچه های مناطق هدف حتی یک بار هم به کتابخانه نیامده و شکل واقعی یک کتابخانه را ندیده اند بنابراین قرار است در آینده با همکاری شهرداری توری راه بیاندازیم تا بتوانیم بچه های مناطق هدف را به کتابخانه ها و همچنین بچه های عضو کتابخانه را به محلات هدف ببریم.
 
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار اظهار داشت: در چهار سال گذشته ما ستاد خیلی فعالی نداشته ایم  و هر چند که در بین کتابخانه ها 20-25 همکار داریم اما به دلیل کمبود نیرو برنامه ها را در خود کتابخانه ها برگزار می کردیم.
 
فلاحی با بیان این که امسال زنگ کتاب یکی از برنامه های جالب آموزش و پرورش در سطح شهربود ادامه داد: قرار است بر اساس تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش بسته ایم، هر کلاس یک کتابخانه داشته باشد و همچنین بناست که از معلمین و مدیرانی که در طول سال در بحث کتاب و کتابخوانی فعالیت های خوبی داشته اند تقدیر شود. 
 
وی در مورد برنامه های سال 97 هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: امسال به خاطر همدلی و هماهنگی که بین تمام مسئولین از جمله شورا، شهرداری، آموزش و پرورش، سمن ها و اداره ارشاد به وجود آمد برنامه ها خیلی خوب برگزار شد و رسانه های محلی نیز در این هفته به خوبی برنامه ها را پوشش دادند و تمام مطالب را در فضای مجازی بازنشر دادند و شخصا از تمام آن ها کمال تشکر را دارم و همچنین از تسهیلگرانی که در مناطق هدف بی دریغ کار می کنند بسیار سپاسگزارم.
 
برای مشاهده تصاویر بیشتر هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما