رونمایی از کتاب بُقبَن در هفته کتاب

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

کتاب بُقبن اثر ابولفضل حسینی در پنجمین روز از هفته کتاب با حضور مسئولین و فرهنگ دوستان و فرهیختگان سبزواری در تالار بیهقی رونمایی شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه؛ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد  در رونمایی از دومین اثر سید ابولفضل حسینی گفت: برنامه امروز به همت اداره کتابخانه ها انجام گرفته است و جا دارد از خانم فلاح و همکارانشان در اداره کتابخانه ها تقدیر و تشکر نمایم.

رضا شجاع مقدم در ادامه این هفته را هفته میمون و مبارکی دانست و افزود: در هفته کتابخوانی، اقدامات نمادین خوبی را در سطح شهرستان داشتیم و بنده یقین دارم این اتفاقات خوب نتیجه ی وفاق و همدلی مسئولان در دستگاه های فرهنگی است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان سبزوار  افزود: مطمئنا اگر بخواهیم به عنوان نامزد پایتختی کتاب برگزیده شویم باید در طول سال برای بحث ترویج کتاب و کتابخوانی و اشاعه این فرهنگ دست به دست هم دهیم و با همت همدیگر این عنوان ارزنده را ازآن خود کنیم.

وی گفت: در اجرای برنامه های این هفته فرمانداری ،شهرداری و اعضای شورای شهر، آموزش و پرورش ، اداره کتابخانه ها و همچنین سمن ها نقش به سزایی داشتند و اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار را یاری نمودند.

شجاع مقدم در ادامه به قرائت برنامه هایی که تا کنون در این هفته اجرا شده بود پرداخت و در بحث عضویت رایگان کتابخانه ها گفت: به همت اداره کتابخانه ها و اصناف عضویت رایگان در کتابخانه ها صورت گرفت و طبق اعلامی که به بنده کردند، در اولین روز این اقدام، تنها در کتابخانه حاج ملاهادی 1700نفر عضو این کتابخانه شدند.

در ادامه این مراسم  معصومه فلاحی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی سبزوار ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و همراهان برگزاری این مراسم و قرائت خلاصه ای از عملکرد کتابخانه در هفته کتاب، گفت: خوشبختانه امسال توانستیم با همت و تلاش همکاران و همراهی مردم شریف سبزوار در هشمتین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیش از 22 هزار شرکت کننده، در تعداد شرکت کننده مقام دوم استان را کسب کنیم. همچنین در این جشنواره کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری مقام اول، کتابخانه کوشک مقام اول ، کتابخانه مصطفی خمینی مقام دوم هرکدام در بخش های مختلف، در زمینه های مشارکت در بخش خانوادگی مقام اول و همچنین مشارکت اینترنتی مقام دوم در سطح استان را کسب کرده اند. ضمناً کتابخانه ها شهید امیری شامکان و مرحوم فرامرز ناوی در این جشنواره حائز رتبه های برتر شدند.

وی افزود: در حال حاضر 17 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در شهرستان فعالیت می کند که با 270 هزار جلد کتاب به حدود 19 هزار نفر خدمات  می دهند.

 فلاحی در پایان با اعلام خبر خوش ادامه داد: امسال برای اولین بار بعد از سال 73 که کتابخانه از اداره فرهنگ و ارشاد جدا شد به همت مسئولین شهرستان ، یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان اعتبار برای افتتاح اولین کتابخانه استاندارد و دولتی در متراژ4000 متر با زیر بنای 2000 متر گرفتیم و این طرح در حال حاضر در دست مطالعه است وامیدواریم این طرح را آنطور که شایسته مردم سبزوار است اجراء کنیم.

سیدابوالفضل حسینی در مراسم رونمایی کتاب خود نیز گفت: خدا را شاکرم با اینکه سوادم تا دوره ابتدایی بوده و تحصیلات دیگری نداشته ام، اما به من ذوقی عطا نموده تا بتوانم در تمام قالب های شعری طبع آزمایی داشته باشم و از لحاظ سرودن شعر مشکل چندانی نداشته باشم.

وی افزود: به زبان مادری خود عشق می ورزم و تمام توان خود را در راه غبارزدایی از واژه های ناب و اصیلی که در سالیان نه چندان دور ،  مردم این شهرستان با هم ارتباط برقرار می کرده اند به کار برده ام.

حسینی در پایان از تمام افراد و نهادهایی که در این راه مشوق و حامی وی بوده اند تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در اقدامی بی سابقه و با رویکردی ارزشمند، کیانی رئیس انجمن صنفی در این مراسم  1000 جلد کتاب به جهت حمایت از نویسنده خریداری کرد، این مهم در حالی اتفاق افتاد که در هیچ یک از جشن های کتاب این چنین اتفاقی نیفتاده است و همراهی انجمن صنفی در امر کتاب خوانی جای تقدیر و تشکر بسیاری دارد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما