فرودگاه سبزوار، فرودگاه منطقه غرب خراسان رضوی است

امید برومندی ، ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
 
قسمت دوم: 
 
علی اصغر روشن بین رئیس فرودگاه سبزوار گفت: اگرچه درگفتگوها از فرودگاه سبزوار نام می بریم ولی بنده می گویم از فرودگاه سبزوار می شود باعنوان فرودگاه منطقه غرب خراسان رضوی یاد کرد. 
 
بارها شده است که مقامات و مسئولان و میهمانان شهرهای همجوار از جمله استاندار خراسان شمالی، نماینده ها و فرمانداران شهرهای اطراف برای رفت و آمد به منطقه از پروازهای سبزوار استفاده کرده اند. 
 
همچنین باعث افتخار است برای سبزوار که اگرچه رئیس جمهور تمام سفرهای استانیش را تا کنون با ورود به مراکز استان ها انجام داده است اما در سفر به خراسان رضوی، فرودگاه سبزوار مبدأ ورود رئیس جمهور به خراسان رضوی قرار گرفت و تا کنون سه رئیس جمهور اخیر ایران به فرودگاه سبزوار رفت و آمد داشته اند.
 
فرودگاه سبزوار حق همه مردم منطقه است و اینکه چرا بین دو شهر سبزوار و نیشابور احداث نشده باید ببینیم چه فضایی در آن زمان حاکم بوده است. شاید هم در زمان خودش تصمیم درستی بوده و ما الان آن را نقد می کنیم. ولی بالاخره حالا که این فرودگاه احداث شده باید درست از آن استفاده کنیم. اگر بخواهیم در یک شهری چینن فرودگاهی بسازیم و به این سطح برسانیم باید چند صد میلیارد تومان هزینه کنیم و به این راحتی نیست. بنابراین سبزوار از این جهت جایگاه خیلی خوبی دارد. 
 
فرودگاه سبزوار می تواند در حمل بار هوایی نقش آفرینی کند و این یکی از چیزهایی است که انگار اصلا به آن پرداخته نشده است. خشکبار و تره بار منطقه خیلی راحت می شود با پروازهای این فرودگاه جابه جا شود. هم ما هم مسوولین و هم تجار منطقه می توانند روی این موضوع فکر و برنامه ریزی کنند.
 
 همچنین فرودگاه سبزوار می تواند به عنوان یک مرکز آموزشی در نظر گرفته شود. زیرا فرودگاه مشهد به خاطر ترافیک سنگینی که دارد دیگر نمی تواند، بحث های آموزش را هم پوشش بدهد. زمانی که من خودم رئیس اداره مراقبت پرواز فرودگاه مشهد بودم، می دیدم که پروازهای آموزشی باید مدت ها منتظر می ماندند تا بین ترافیک ها یک لندینگ انجام دهند و وقت دانشجویان به هدر می رفت، در صورتی که می توان خیلی راحت از فرودگاهی مثل سبزوار به عنوان بیس آموزشی استفاده کرد.
 
فرودگاه سبزوار همچنین می تواند مبدأ گردشگری خراسان بزرگ باشد. مدتی قبل من یک پیشنهاد به بعضی دوستان دست  اندرکار دادم مبنی بر اینکه فرودگاه سبزوار و شهر سبزوار را مبدأ گردشگری خراسان بزرگ قرار دهیم. یعنی تورهای گردشگری تعریف کنیم که به جای اینکه پروازهای گردشگری مستقیماً به مشهد بروند، بیایند در سبزوار بنشینند و پس از یکی دو شب اقامت در سبزوار و بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر و مناطق حومه اش به صورت زمینی به نیشابور و مشهد بروند و در آخر از سمت قوچان  به سبزوار برگردند و از طریق فرودگاه سبزوار دوباره از این استان خارج شوند. اما الان متاسفانه همه چیز در مرکز استان متمرکز شده است. 
 
البته اجرای این پیشنهاد نیاز به ایجاد زیرساخت هایی دارد که کار مسوولان نیز فراهم کردن همین زیرساخت هاست. یعنی مثلا به جای اینکه همه هتل های پنج ستاره در مشهد باشد، در نیشابور و سبزوار هم ساخته شود. چون به هرحال مسافری که می آید خدمات و امکانات مطلوب نیاز دارد. ادامه دارد ...
 
(این مصاحبه در اواسط مهرماه 97 انجام شده است)
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

جمال آبادی

احسنت آقای روشن بین. بالاخره در مسیر درست حرکت کردی و یه حرف به نفع سبزواریها زدی. برو و به همشهریانت بگو، غرب خراسان رضوی، نیشابور نیست که توی مرکز استان واقع شده، بلکه سبزوار بزرگ هستش که شامل سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن، بردسکن، بجستان و کاشمره. خواهشاً بی خیال این حرفای تاریخ گذشته همشهریانت بشو که فرودگاهی که با پول مردم سبزوار ساخته شده باید بین سبزوار و نیشابور می بوده. وظیفه شما نقد تصمیمات گذشته و انجام شده نیست. لطفاً تمام انرژیتونو صرف پیشرفت و آبادانی فرودگاه ساخته شده سبزوار بکن. و پروازای تهران رو همه روزه بکن. پرواز عتبات عالیات(بغداد) کیش، مشهد و گرگان راه بنداز. اون مسئولین نیشابور هم اگر خودشون ...... داشته باشن میتونن برای مردم شهرسون فرودگاه بسازن یا خود مردمشو مثل سبزواریا فرودگاه بسازن با پول خودشون.

کاوه

احسنت بر شما .نیشابور برای پیشرفت نیاز به افکار و اندیشه های شما دارد. انشائ الله فرودگاه متوسط در نیشابور ساخته میشود.

جمال آبادی

آقای روشن بین لطفا آمار غلط ندهید. زابل و سیرجان هم شهرهای غیرمرکز استانی بودند که رئیس جمهور بجای سفر به فرودگاه مرکز استان، سفرش را از فرودگاههای این شهرها آغاز کرد.

حسامی

حالا که بحث پیگیری فرودگاه نیشابور توسط نمایندگان نیشابور هست به چه تکاپویی افتاده اید مطمﺋن باشید اکثریت مردم نیشابور هیچ وقت از فرودگاه سبزوار استفاده نخواهند کرد اینو مطمﺋن باشید حتی اگر فرودگاه احداث نشه در نیشابور ترجیح مردم استفاده از فرودگاه مشهد هست نه فرودگاه نیشابور
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما