تا کی نظاره گر کاهش های پی در پی عملکرد فرودگاه سبزوار باشیم؟!


 ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
پروازهای فرودگاه سبزوار در شش ماهه نخست سال 97 نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته، بیست و یک درصد کاهش داشته و در همین مدت پروازهای فرودگاه شاهرود از رشد صد در صدی برخوردار بوده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه  بر اساس اطلاعات مندرج در صد و ششم شماره از ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه سبزوار در شش ماهه نخست سال جاری196 فروند پرواز انجام داده است که در مدت مشابه سال 96 این رقم 248 فروند  بوده است.
 
برخلاف کاهش عملکرد فرودگاه سبزوار در شش ماهه نخست سال جاری، فرودگاه شاهرود 202 فروند پرواز انجام داده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد پروازهای این فرودگاه 73 فروند بوده است.
  
در همین رابطه ، بر اساس آمار مندرج در شماره صد و ششم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در شش ماهه نخست سال 97 از طریق 196 پرواز انجام شده در فرودگاه سبزوار 12097  نفر مسافر به  همراه 79009 کیلوگرم بار جابه جا شده اند. این در حالیست که در شش ماه نخست سال 96 در این فرودگاه از طریق 248 پرواز انجام شده ، 16639 مسافر و 107142  کیلوگرم بار جابه جا شده است که به ترتیب کاهش 21 درصدی ، 27 درصدی و 26 درصدی در نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال پذیرش بار و پست را نشان می دهد.
 
همچنین طبق اعلام همین آمار، در شهریور ماه سال جاری تعداد کل پروازهای صورت گرفته در فرودگاه شهید الهامی نژاد 30 فروند بوده که متاسفانه این رقم نسبت به ماه گذشته با 38 پرواز خبر از کاهش 21 درصدی تعداد پروازها می دهد.
 
در تنها فرودگاه غرب خراسان رضوی، تعداد 1877  نفر مسافر در شهریور ماه  جابه جا شده است، که این میزان نسبت به ماه قبل که تعداد 2357 نفر مسافر بوده، باز هم کاهش را نشان می دهد که میزان کاهش آن 20 درصد بوده است.
 
در زمینه حمل بار نیز این فرودگاه در شهریور ماه 97 با جابه جایی 11838 کیلوگرم بار نسبت به مردادماه همان سال با جابه جایی 14087 کیلوگرم بار کاهش 16 درصدی را نشان می دهد.
 
لازم به ذکر است فرودگاه سبزوار که از لحاظ عملکرد در مردادماه سال جاری از فرودگاه شاهرود پیشی گرفته بود ؛ متاسفانه در ماه بعد یعنی شهریور ماه 97 ، تنزل پیدا کرده است  و در ردیف 29 بعد از فرودگاه شاهرود قرار گرفت. 
 
این کاهش ها در حالی است دائما مسئولان شهرستان و ریاست فرودگاه از رایزنی های خود برای افزایش پروازها با شرکت های هواپیمایی و بعضی مسئولان و مقامات کشوری خبر می دهند.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما