افتتاح دفتر آموزش دوره های تخصصی گردشگری در موسسه آفرینش های هنری بیهق سبزوار

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
دفتر نمایندگی مرکز آموزش دوره های تخصصی گردشگری و هتلداری در موسسه آفرینش های هنری بیهق با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان شهرستان سبزوار افتتاح شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این مراسم سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سبزوار ضمن تبریک هفته گردشگری گفت: موسسه آفرینش های هنری بیهق به نمایندگی از شرکت « چشم انداز توس پژوه» که مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گرشگری را کسب کرده است نسبت به برگزاری این دوره ها اقدام خواهد کرد.
 
سید رضا حسینی افزود: با افتتاح این مرکز علاقمندان به فراگیری آموزش های تخصصی گردشگری از مراجعه به مشهد جهت شرکت در دوره های آموزشی مذکور بی نیاز می شوند. 
 
وی با بیان این که سبزوار توان بسیار بالایی در بحث گردشگری دارد ادامه داد: امیدوارم موسسه آفرینش های هنری بیهق یک مرکز هم اندیشی در حوزه گردشگری شهرستان شود و کلاسی تحت عنوان برند سازی مقصد گردشگری نیز برگزار کند زیرا این موضوع بسیار حیاتی است. 
 
سید رضا حسینی اظهار داشت: شهر مجاور ما به تازگی دارای یک هتل شده است این در حالی است که ما سال ها در شهر سبزوار دو عدد هتل داریم و این مهمترین زیرساختی است که این شهر می تواند رفاه و آسایش گردشگران و ... را تضمین کند.
 
مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری بیهق نیز در این مراسم اظهار داشت: ما با حمایت های اداره میراث فرهنگی و راهنمایی های دوستان قراردادی با شرکت «چشم انداز توس پژوه »مشهد بسته ایم که براساس آن در آینده برگزاری کلاس هایی از جمله : مدیر فنی بند B ، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، مدیر عمومی هتل، مدیر تخصصی هتل، بلد محلی، دروه های ضمن خدمت عمومی واحدهای اقامتی، دوره های فروش بلیط هواپیما و قطار، دوره های بازاریابی مشتری مداری و همچنین برگزاری همایش را در برنامه خود دارد.
 
زهرا شیرازی با بیان این که نگاه و هدف از برگزاری کلاس های گردشگری صرفا سبزوار و اقتصاد سبزوار است افزود: ما در پی ورود به موضوع گردشگری، ارتباط گردشگری با اقتصاد، فرهنگ بومی مردم، اماکن مذهبی و تاریخی و ... را در نظر گرفته ایم و بر روی تک تک آن ها برنامه ریزی کرده ایم.
 
کارشناس گردشگری موسسه آفرینش های هنری بیهق نیز در این جلسه با بیان پتانسیل سبزوار به دلیل داشتن فرودگاه افزود: اگر این امکان بوجود آید که فرودگاه سبزوار به عنوان یک پایه برای سفر به عتبات عالیات ، کیش، قشم و ... استفاده شود و ما در شهر خودمان این امکان را داشته باشیم که تور ببندیم و آژانس ها را درگیر این موضوع کنیم منجربه رشد و اشتغال زایی برای آژانس ها و رشد اقتصادی آژانس های هواپیمایی ما می شود. 
 
اعظم رسول زاده با ارائه توضیحاتی پیرامون دوره های آموزشی گردشگری موسسه آفرینش های هنری بیهق گفت: تورگردانان و مجریان تور بایستی با آژانس های هواپیمایی در ارتباط باشند و بنا به تقاضای بازار بسته های مسافرتی شان را ببندند.
 
وی ادامه داد: آژانس ها به منظور حفظ حیات و جایگاه رقابتی شان با توجه به رشد سریعی که فن آوری در دنیای امروز دارد باید بتوانند رزروایسیون آنلاین داشته باشند و گردشگری الکترونیکی شان را بروز کنند.
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

سلام ان شا الله اين فعاليت ها و دوره ها بتواند بخشي از خلاهاي موجود در زمينه ميراث فرهنگي و گردشگري سبزوار را جبران کند. منطقه سبزوار ظرفيت هاي گردشگري زيادي دارد که متاسفانه تا حالا ازش غفلت کرديم. ان شا الله اين فعاليت ها ادامه يابد.

زهرا شیرازی

درود بر شما شکر گذارم پروردگار مهربان را که توفیق خدمت در عرصه فرهنگ هنر برای مردم سبزوار را بر من عطا نمود و از امید برومند گرامی و همه همکارانشون برای تهیه این خبر صمیمانه تشکر و قدردانی مینمایم .امید که با ورود به عرصه گردشگری گامهای موثر برای اشتغال و اقتصاد سبزوار و معرفی سبزوار و ابنیه های تاریخی و مذهبی برداریم .مجدد مراتب سپاس خود را از موسسه کیاسبز بیهق و مجله اینرنتی اسرارنامه را اظهار میداریم .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما