تجدیدعهد خواهر خواندگی نیشابور و کاشان در زادروز کمال الملک

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
همزمان با پنجم مهرماه97 ،زادروز استاد کمال الملک، نقاش نامی ایران، شهرداران نیشابور و کاشان تفاهم نامه خواهر خواندگی امضا می کنند.
 
این درحالیست که در مردادماه 93 ، نایب رئیس شورای اسلامی شهرکاشان از عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر تاریخی کاشان و نیشابور خبر داده بود، و چند سال قبل تر از آن در سال 87 در زمان شهرداری محمود عیدی، پیوند خواهر خواندگی کاشان و سبزوار برقرار شده بود.
 
اکنون به نظر می رسد که مسئولان نیشابور برخلاف سبزوار در این زمینه تلاش های بسیاری کرده اند و توانسته اند علاوه بر برقرای پیوند خواهرخواندگی با 10 شهر داخل و خارج از کشور، به استمرار و بهره برداری نمادین مناسب از این پیوند با شهر کاشان در زادروز کمال الملک بپردازند.
 
اما مسئولان سبزواری بعد از اتمام دوران فعالیت محمود عیدی شهردار وقت سبزوار، نه تنها به افزایش پیوند خواهرخواندگی با شهرهای دیگر نپرداخته اند؛ بلکه این مقوله را نیز جدی نگرفته اند و گویی به دست فراموشی سپرده اند. 
 
گفتنی ست نیشابور با ده شهرداخل و خارج از کشور از جمله؛ خوی، غونیه، غزنی، کاشان، بسطام، مراغه، اصفهان، شاهرود، تولوز و بم پیوند خواهرخواندگی برقرار کرده است، این درحالی که سبزوار تنها با شهرکاشان پیوند خواهر خواندگی دارد و گفته می شود در سال 96  با شهر هرات هم پیوند خواهرخواندگی برقرار کرده است.
 
در ادامه مجله اینترنتی اسرارنامه، متن خبر خواهر خواندگی نیشابور و کاشان منتشر می نماید: 
 
 
خواهر خواندگی نیشابور و کاشان در زاد روز استاد کمال الملک
 
همزمان با پنجم مهرماه ،زادروز استاد کمال الملک، نقاش نامی ایران، شهرداران نیشابور و کاشان تفاهم نامه خواهر خواندگی امضا می کنند.
 
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی، شهردار نیشابور گفت: این دو شهر همواره خواستگاه نامداران عرصه های ادب و هنر خواهر خواندگی نیشابور و کاشان  در زاد روز استاد کمال الملکو فرهنگ بوده اند و امروز نیز در سند افتخارات این دو خطه، فصل مشترک پایتختی کتاب ایران نیز رقم خورده است .  
 
علی نجفی افزود: محمدغفاری ملقب به کمال الملک، نگارگر و نقاش نامدار ایرانی، در کاشان دیده به جهان گشود و بعد از طی عمر پر برکت هنری خویش و خلق آثار فاخر در نیشابور آرمیده است .
 
وی گفت: سند خواهر خواندگی بین دو شهرداری نیشابور و کاشان با هدف گسترش اتحاد ملی ، تبادلات تجارب و همکاری در زمینه های فرهنگی ، هنری، اجتماعی، علمی و عمرانی و ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباطات بین سایر نهادها منعقد می شود.
 
تفاهم نامه خواهر خواندگی میان شهرهای کاشان و نیشابور روز پنج شنبه پنجم مهرماه در شهر کاشان باحضور شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی این دو شهر منعقد خواهد شد و همزمان با آن نگارخانه استاد کمال الملک نیز در کاشان به بهره برداری می رسد.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان رضوی
 
نظرت را بنویس
comments

جمال آبادی

نشریه فر سیمرغ نیشابور نوشت: کاشان گردی شهردار و اعضای شورای شهر نیشابور با هزینه بیت‌المال؟/ قطع برق همشهریان به دستور شهردار برای پرداخت عوارض نوسازی نجفی شهردار نیشابور در یک سال گذشته بدون داشتن کارنامه موفق در حوزه شهری بخصوص پروژه‌های عمرانی همواره در جلسات از مشکلات نقدینگی خود و عدم تخصیص مناسب اعتبارات دولتی سخن به میان می‌آورد. وی همچنین در جلسه‌ای قطع برق همشهریان را یکی از منابع اعتباری خود عنوان می‌کند. که از ابتدای سال با حمایت شورای شهر و با همکاری اداره برق به استناد ماده 12 قانون نوسازی و عمران شهری ، شهروندانی که قبوض عوارض نوسازی خود را پرداخت نکرده‌اند، برق آنان قطع می‌شود. جناب شهردار چه لزومی دارد برق همشهریان عزیز به خاطر ندادن قبوض عوارض نوسازی قطع شود ولی شما و 6 عضو شورای شهر به بهانه شرکت در مراسم خواهر خواندگی به یک سفر تشریفاتی بروید که هیچ خروجی برای شهر ندارد و درواقع باید هزینه سفر شما و اعضای شورای شهر از جیب مردم پرداخت شود؛ آن هم در این شرایط سخت اقتصادی که کشور در تحریم قرار دارد و صرفه‌جویی باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد. شاید شما و اعضای شورای شهر در حال خواندن این مطلب هستید عنوان کنید این مبالغ در این شرایط پول زیادی به شمار نمی‌رود، ولی باید دانست که خیلی‌ها در کشور ما بسیار پایین‌تر از خط فقر و با چهل‌وپنج هزار و پانصد تومان یارانه دولت زندگی می‌کنند. آقای شهردار و اعضای محترم شورای شهر به‌جای شرکت دسته‌جمعی در همایش خواهرخواندگی، لحظه‌ای درنگ کرده و باندیشید که طی سالیان گذشته این‌همه خواهرخواندگی برای شهرمان چه اندازه دست آورد داشته است. از مهمترین های آن می توان به بلخ, افغانستان، هرات, افغانستان، مرو, ترکمنستان، بخارا, ازبکستان، سمرقند, ازبکستان، خیوه, ازبکستان، بصره، عراق، بغداد، عراق، قیروان، تونس خوی ایران، قونیه، ترکیه اشاره کرد حالا به نظر شما همه ی این کشورها به جزء شهرهای ایران خواهرخوانده نیشابورند ؟!به نظر شما این روابط چه سودی برای نیشابور داشته است ؟ در پایان باید یادآوری کرد که مردم نیشابور با هزاران اُمید به شمابه‌عنوان اعضای شورای شهر رأی داده‌اند تا شاید شهر نیشابور از این حالت رکود و بی‌نشاطی خارج شود، پس حضور اکثریت اعضا شاید در این سفر ضرورتی نداشته و اعضای شورای شهر باید در استفاده از بیت‌المال که حق‌الناس محسوب می‌شود دقت لازمی را به عمل‌آورند و پس از بازگشت از این همایش درواقع تفریحی پاسخگوی مردم باشند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما