تور گردشگری آیین عروسی سنتی در روستای طبس سبزوار برگزار می شود

هنرمند تئاتر و پژوهشگر میراث و آیین های فرهنگی سبزوار گفت: تور گردشگری آیین عروسی سنتی در روزهای هشتم و نهم شهریورماه در اقامتگاه باباکلو ننه کلوی روستای طبس سبزوار برگزار می شود.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ابوالفضل طبسی ضمن اعلام این خبر گفت: این برنامه در راستای ترویج فرهنگ عامه، آیین های شادمانه، ازدواج آسان و ساده زیستی همزمان با شب و روز عید غدیرخم برگزار می شود.
 
وی افزود: این مراسم به گونه ای تدارک دیده شده که گردشگران خود را در یک عروسی به سبک حداقل چهل سال قبل روستای طبس می بینند و به همان سبک و سیاق قدیم، آیین های شادمانه، رقص های محلی و ترانه های عروسی در این آیین و تور خانوادگی برگزار می شود.
 
طبسی همچنین گفت: مخاطب ما در بومگردی بیشتر خانواده و در مرحله اول خانواده های سبزواری است زیرا ما داریم روی خانواده کار می کنیم و هدفمان این است که ضمن میراث داری از فرهنگ عامه، در بین خانواده ها این فرهنگ سازی را ایجاد کنیم که ببیند به همین راحتی با هزینه های کم و به دور از تجملات اضافه می توانند مراسمی شاد و به یادماندنی برگزار کنند. 
 
گفتنی است، آیین عروسی سنتی روستای طبس به کارگردانی ابوالفضل طبسی و با حضور حدود 15 هنرمند از گروه هنری آداب سبزوار و نیز تعدادی از هنرمندان محلی روستای طبس برگزار می شود و سرنا و دهل نوازی آن بر عهده آقایان مسکنی از پیشکسوتان موسیقی مقامی خراسان و سبزوار است.
 
جزئیات تور گردشگری عروسی سنتی در اقامتگاه باباکلو ننه کلوی طبس به شرح زیر است:
 
 این تور به صورت مجزا در دو روز هشتم و نهم شهریور ماه برگزار می شود و برای هر روز 70نفر ظرفیت دارد که ظرفیت  روز هشت شهریور پر شده، اما هنوز برای ثبت نام روز نهم شهریور ظرفیت موجود است.
 
هزینه تور 40هزار تومان هست. (چای شیرینی شام و مراسم عروسی)
 
کودکان 3 تا7 سال نیمه بهاء حساب می شود.
 
شام: چلو خورشت قیمه آتشی
 
پذیرش ساعت 19 شروع برنامه ساعت 20 راس ساعت 20 دربهای اقامتگاه بسته می شود و پذیرش نخواهد داشت.
 
اولویت با کسانی ست که زودتر ثبت نام کنند.
 
برای ثبت نام کنندکان کارت عروسی در فضای مجازی ارسال می گردد.
 
در صورت تمایل به اقامت برای میهمانان خارج از سبزوار تخفیف در نظر گرفته شده است.
 
در مراسم عروسی چنانچه میهمانان تمایل داشته باشند، می توانند لباس محلی بپوشند که البته هزینه آن جداگانه به مبلغ 5000 تومان محاسبه می گردد. 
 
کد: 5050
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما