برپایی نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته در سبزوار

 
نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته با حضور 120 شرکت داخلی در زمینه دام و طیور، آب، خاک و مکانیزاسیون از سراسر کشور روز شنبه 27 مردادماه 97 طی مراسمی در سبزوار برپا شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته سبزوار باحضور حسین مقصودی نماینده مجلس، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار و مهندس مزروعی مدیرکل جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولین افتتاح شد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: در سال جاری سازمان جهاد کشاورزی، توسعه فناوری و سرمایه گذاری را اولیت قر ارداده است و زمینه برای صادرات محصولات کشاورزی خراسان رضوی به خارج از کشور فراهم شده است.
 
مجتبی مزروعی افزود: اعتبارات آب و خاک خراسان رضوی ظرف چهار سال اخیر 130 میلیارد ریال اما پارسال به دو هزار و600 میلیارد ریال افزایش یافت که رشد 20 درصدی داشته است. 
 
وی ادامه داد: کشت گلخانه ای نیز در خراسان رضوی از 118 هکتار چهار سال قبل به 340 هکتار افزایش یافت و امسال نیز 140 هکتار دیگر کشت گلخانه ای افزایش می یابد.
 
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز در همین مراسم گفت: در نمایشگاه تخصصی کشاورزی تمام شرکتهای سازنده ادوات، تجهیزات و خدمات کشاورزی آخرین فناوری و یافته های جدید خود را در 170غرفه به نمایش گذارشته اند. 
 
منصور برغمدی افزود: کشاورزان پس از بازدید نمایشگاه و آشنایی با شرکتها می توانند محصول و ادوات مورد نیاز خود را خریداری کنند. بانک کشاورزی نیز در محل نمایشگاه استقرار یافته زیرا ردیفهای اعتباری برای این بانک لحاظ شده تا کشاورزان برای خرید تجهیزات مکانیزاسیون مشکلی نداشته باشند. 
 
وی ادامه داد: در حاشیه نمایشگاه نیز کارگاههای تخصصی و هدفمند با حضور اساتیدی از مراکز تحقیقات و دانشگاهها برپا می شود تا دامداران و کشاورزان در حوز های مختلف از آن بهره ببرند.
نماینده مردم سبزوار درمجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: نمایشگاه تخصصی کشاورزی، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی است.
 
حسین مقصودی افزود: کشاورزان، دامداران و عشایر پایه های اقتصاد مقاومتی هستند. مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تصویب کرد.
 
لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کلاس های توجیهی کاشت کاشت گیاهان دارویی و آموزشی شناخت و کنترل بیماری های آبزیان برگزار شد.
 
گفتنی ست «نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته» در محل اداره جهاد کشاورزی سبزوار تا 30 مرداد ماه 97 دایر است.همچنین ساعات بازدید از نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 الی 12 و عصر از ساعت 18 الی 22 می باشد.
 
شایان ذکر است؛ استقبال شرکت ها از نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته سبزوار و نیز  بازدید از سایت نمایشگاه  بسیار چشمگیر بوده است، به طوری که شهرستان سبزوار بیش از 10 روز در صدر سایت جامع نمایشگاهی کشور رخدادنما قرار گرفت و نیز از کشورهای مختلف از این نمایشگاه بازدید داشته اند.
 
گردآورنده: ریحانه ریاحی
منابع: ایرنا_ کانال و سایت های تلگرامی
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما