کاهش بیست در صدی پروازهای فرودگاه سبزوار و رشد صد در صدی پروازهای فرودگاه شاهرود

 ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
پروازهای فرودگاه سبزوار در سه ماهه نخست سال 97 نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته، بیست درصد کاهش داشته و در همین مدت پروازهای فرودگاه شاهرود از رشد صد در صدی برخوردار بوده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه  بر اساس اطلاعات مندرج در صد و سومین شماره از ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه سبزوار در سه ماهه نخست سال جاری 94 فروند پرواز انجام داده است که در مدت مشابه سال 96 این رقم 118 فروند  بوده است.
 
این کاهش 20 درصدی در تعداد پروازهای فرودگاه سبزوار در حالی است دائما مسئولان شهرستان و فرودگاه از رایزنی های خود برای افزایش پروازها با شرکت های هواپیمایی و بعضی مسئولان و مقامات کشوری خبر می دهند.
 
برخلاف فرودگاه سبزوار، فرودگاه شاهرود در سه ماهه نخست سال جاری 108 فروند پرواز انجام داده در حالی که در مدت مشابه سال 96 تعداد پروازهای فرودگاه شاهرود 26 فروند بوده است.
 
این رشد چشمگیر تعداد پروازهای فرودگاه شاهرود در سه ماهه نخست سال 97 در حالی است که همواره تعداد مسافران و بار جابه جا شده در این فرودگاه بسیار کمتر از تعداد مسافران و بار جابه جا شده در فرودگاه سبزوار بوده است.
 
در همین رابطه ، بر اساس آمار مندرج در شماره صد و سوم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در سه ماهه نخست سال 97 از طریق 94 پرواز انجام شده در فرودگاه سبزوار 5645 نفر مسافر به همراه 38692 کیلوگرم بار جابه جا شده اند. اما در فرودگاه شاهرود از طریق 108 پرواز انجام شده، 2879 نفر مسافر و 16580 کیلوگرم بار جابه جا شده است که این به وضوح نشان می دهد حجم استقبال مسافران و نیز تقاضای جابه جایی کالا در فرودگاه سبزوار حتی با وجود تعداد کمتر پروازها، بسیار بیشتر از فرودگاه شاهرود است.
 
نظر به تفاوت معنادار تعداد پروازها و تعداد مسافران و میزان بار جابه جا شده در دو فرودگاه سبزوار و شاهرود به نظر می رسد این رشد در شاهرود و کاهش در سبزوار دارای مبنای منطقی نیست و احتمالا از برش و پیگیری سخت کوشانه مسئولان استان سمنان و شهرستان شاهرود نشأت می گیرد. اینجاست که مسئولان فرودگاه سبزوار و شرکت فرودگاه های استان خراسان رضوی و نیز نمایندگان و فرماندار شهرستان سبزوار باید پاسخی منطقی به این تفاوت های آشکار عملکردی بین فرودگاه های دو شهر همسایه در دو استان همجوار بدهند. 
 
آیا در همین زمان که دائما به بهانه مشکلات و بروز کمبود در ناوگان هواپیمایی کشور، پروازهای فرودگاه سبزوار لغو می شود، هواپیماها به جای نشست و برخاست در سبزوار که مسافران بیشتری نیز دارد، به شهر شاهرود می روند؟ آیا این روند عادلانه و مطابق با شیوه اقتصاد مقاومتی است؟
 
برای بزرگ شدن تصویر روی آن دوبار کلیک کنید:
 
برای دانلود فایل کامل صد و سومین شماره ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هم اکنون به کانال تلگرامی مجله اینترنتی اسرارنامه مراجعه کنید:

 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما