آیین گرامیداشت روز خبرنگار در سبزوار برگزار شد

 
آیین گرامیداشت روز خبرنگار و یاد و خاطره شهید محمود صارمی به همت انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار بزرگ برگزار شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این مراسم با  حضور خانواده های خبرنگاران و شماری از مسئولین شهرستان در محل تالار سناتور برگزار شد.
 
آیت‌الله باغانی شهید زنده و نماینده اسبق مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و پدر شهید ناصر باغانی در ابتدای مراسم در خصوص اهمیت و جایگاه خبرنگاری در شرایط امروزی کشور مطالبی بیان کردند.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری خبرنگاران سبزوار بزرگ نیز در این مراسم گفت: این انجمن پس از صدور گواهی ثبت فعالیت در نخستین اقدام در یک برنامه صمیمی آیین گرامیداشت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی با حضور خانواده‌های آن‌ها برگزار کرده است.
 
رضا قدیریان بابیان اینکه طی چند سال اخیر خبرنگاران سبزوار بزرگ از وجود تشکل قانونی محروم بوده‌اند، افزود: در سال گذشته با عزم چند نفر از خبرنگاران بر ایجاد تشکلی قانونی برای پیگیری مشکلات و مطالبات اهالی رسانه مصمم شدیم.
 
وی در ادامه تأکید کرد: تنها تشکل رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه مطبوعات است که فقط در مراکز استانها به فعالیت می‌پردازند.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار بزرگ بیان کرد: طبق قانون استقرار نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان ها باید توسط هیات مدیره استانی مدیریت شود و شهرستان هیچ گونه استقلالی در انتخابات ندارد.
 
قدیریان با بیان اینکه در حال حاضر تنها نهادی که قانون برای پیگیری مطالبات خبرنگاران در شهرستان‌ها در نظر گرفته انجمن صنفی کارگری است تصریح کرد: با نظر تعداد زیادی از خبرنگاران به این نتیجه رسیدیم که نهادی با عنوان انجمن صنفی کارگری خبرنگاران سبزوار بزرگ را به ثبت برسانیم که خوشبختانه در آستانه روز خبرنگار گواهی ثبت انجمن از سوی اذاره کل استان صادر شد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۳۳ نفر از خبرنگاران فعال شهرستان حق عضویت و ماهانه خود را پرداخت کرده اند تاکید کرد که انجمن صنفی برای پیگیری مطالبات خبرنگاران تشکیل شده است و همه خبرنگاران می توانند در آن عضویت داشته باشند.
 
قدیریان در پایان از همکاری حامیان مالی این مراسم تقدیر کرد.
 
اجرای دف نوازی گروه ... به سرپرستی رضا سیدنیا و برنامه های شاد هنری و تقدیر از خبرنگاران از جمله برنامه های دیگر این مراسم بود.
 
عکس: محمد حشمتی

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما