راه آهن سبزوار، قصه پرغصه ایست....

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی؛ از راه آهن سبزوار با عنوان قصه ی پرغصه یاد کرد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، حسین مقصودی صبح روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از زمان کودکی قول راه اندازی راه آهن سبزوار را بارها و بارها شنیده ام؛ به گونه ای که راه آهن تبدیل به  قصه ای پرغصه برای سبزوار شده است. 
 
وی گفت: مخالفین توسعه سبزوار همیشه مخالف راه آهن سبزوار بوده اند؛ چرا که راه آهن دروازه توسعه سبزوار است. به طور مثال اگر سرمایه گذاری بخواهد سرمایه گذاری کند،ارزانترین شیوه حمل و نقل مواد اولیه و تولیدی آن، راه  و همچنین راه آهن است و نیز می توانیم  با ساخت راه آهن شاهد رونق باشیم.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به کلید خوردن پروژه راه آهن از زمان محمدرضا محسنی ثانی اشاره کرد و گفت: به حق؛ محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم در دوره هشتم، راه آهن سبزوار را کلید زد و این اتفاق خوب را برای حاکمیت و نظام توجیح کرد. گرچه کارشکنی های زیادی شد و حتی در آن زمان سنگ اندازی هایی صورت گرفت؛ اما ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم ، به گونه ای که چندین مرتبه تنش هایی بین بنده و محمدباقر نوبخت پیرو همین پروژه، در صحن مجلس صورت گرفته است.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بودجه سال 1397 اتفاقات خوبی رخ داده است.به طوری که دولت درصد زیادی از سرمایه را به نمایندگان جهت رسیدگی به پروژه های ملی واگذار کرد. در این راستا، حدود 160 میلیارد تومان در اختیار نمایندگان خراسان رضوی قرار گرفت که این مبلغ براساس جمعیت تقسیم شد. 
 
مقصودی با اشاره به سهم دوازده میلیارد تومانی سبزوار گفت: از آنجایی که مشهد به دلیل پرجمعیت بودنش، بودجه بالایی به آن تعلق می گرفت، از سید امیرحسین قاضی زاده و رضا شیران؛ نمایندگان مشهد درخواست کردیم که از سهم اختیارات نمایندگان مشهد به بعضی از شهرهای دیگر این استان بدهند که با لطف و موهبت آنها  و پیرو پیگیری های ما، 3 میلیارد تومان به بودجه سبزوار اضافه گردید.
 
وی افزود: با توافقات فی ما بین با جناب سبحانی، قرار شد بودجه ی 15 میلیاردی که در اختیار سبزوار قرار گرفت و با توجه به بی عدالتی هایی که مدتی سبزوار را در بر گرفته بود ، به دو پروژه فولاد و ورزشگاه اختصاص داده شود. برهمین اساس 9 میلیارد تومان این بودجه به کارخانه فولاد و 6 میلیارد تومان آن نیز به ورزشگاه اختصاص یافت.
 
مقصودی در ادامه گفت: گرچه ما پیگیر دو پروژه بودیم، اما با ورود وزیر بهداشت و درخواست وی مبنی بر اختصاص دادن مبلغی به پردیس دانشگاه علوم پزشکی و موافقت ما با شروطی که با جناب نوبخت گذاشتیم، سه پروژه فولاد، ورزشگاه 15 هزار نفری و پردیس دانشگاه علوم پزشکی فعال شد.
 
وی به پیشرفت پروژه راه آهن سبزوار در یک ماه اخیر اشاره کرد وافزود: با سفر رئیس جمهور به شهرستان و اختصاص  100 میلیارد تومان به راه آهن در یک ماه اخیر، این پروژه بسیار فعال شده و همچنین پشرفت بالایی داشته است. پیش بینی می شود که این پروژه در سال 98 به اتمام برسد؛ زیرا بودجه ای که به آن تعلق گرفته است، بودجه ملی بوده که دولت در اختیار نمایندگان گذاشته و ما به عنوان نماینده مردم، آن را به راه آهن سبزوار تخصیص داده ایم و امیدواریم این امر به زودی محقق گردد.
 
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای ، خوشاب و داورزن در پایان پاسخ خود به پرسش خبرنگار اسرارنامه گفت: امید داریم مردم سبزوار به آرزوی درینه خود برسند و قبل از اتمام دوره نمایندگی ما صدای سوت قطار را بشنوند، تا این پروژه به دست کسانی که نیز در ظاهر مدعی توسعه هستند و در عمل مخالف توسعه و رشد سبزوار می باشند، نرسد.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما