برگزاری کنکور دکترا در دانشگاه سبزوار / تلاش نمایندگان نتیجه داد


دانشگاه حکیم سبزواری ، شهرستان سبزوار به زودی میزبان برگزاری آزمون دکترا برای ورود به دانشگاه های سراسری کشور خواهد بود.
این موضوع را خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا  بدین شرح منتشر کرده است :
مدير روابط عمومي دانشگاه حکيم سبزواري گفت: آزمون دکتري براي بازماندگان از اين امتحان، بيست و هفتم ارديبهشت ماه جاري در دانشگاه حکيم سبزواري به عنوان تنها حوزه کشور برگزار مي‌شود.

محمد همايي در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خراسان، با بيان مطلب فوق افزود: داوطلبان آزمون نيمه متمرکز دکتري پي.اچ.تي سال 92 به جهت بدي آب و هوا و مسدود بودن راه‌هاي مواصلاتي نتوانستند در اين آزمون شرکت کنند.

وي با تاکيد بر اين‌که اين آزمون ويژه خراسان رضوي با حضور 4 نفر از نمايندگان سازمان سنجش در دانشگاه حکيم سبزواري برگزار مي شود، بيان کرد: اين آزمون در 27 ارديبهشت ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر که در صبح به صورت تستي و بعد از ظهر به صورت تشريحي برگزار مي‌شود.

رييس دفتر رياست دانشگاه حکيم سبزواري تعداد شرکت کنندگان در اين آزمون را 560 نفر شامل 341 مرد و 185 زن دانست و خاطرنشان کرد: اين شرکت کنندگان در تنها حوزه کشور آزمون خواهند داد.

محمدرضا محسني ثاني، نماينده مردم شهرستان‌هاي سبزوار، جوين، جغتاي، خوشاب و داورزن در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خراسان، با اشاره به اعتراض دانشجويان بازمانده از آزمون به جهت مسدود بودن راه‌ها در زمان برگزاري امتحان و نرسيدن به سرجلسه گفت: طي مکاتبات انجام شده در 26 اسفندماه سال گذشته، رييس سازمان سنجش قول مساعد جهت برگزاري مجدد اين آزمون را داد.

وي ادامه داد: دانشجويان شرکت کننده در آزمون دکتري حوزه انتخابيه به دليل مسدود بودن راه‌هاي مواصلاتي موفق به شرکت در آزمون نشدند.

محسني ثاني افزود: خوشبختانه اين امر به نتيجه رسيد.
لازم به ذکر است به جهت قدرداني از زحمات و پيگيري اين نماينده سبزوار جهت برگزاري آزمون مجدد از ايشان براي بازديد از حوزه امتحاني دعوت شده است.

(منبع:ایسنا)

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این اولین بار است که در استان خراسان رضوی آزمون دکترای ورود به دانشگاه های سراسری در شهرستانی غیر از مشهد برگزار می شود.

تا سال 1391 تنها مشهد به عنوان حوزه برگزاری کنکور دکترا در خراسان رضوی مطرح بود ، اما اینک سبزوار نیز برای اولین بار امتیاز حوزه برگزاری کنکور دکترا را به دست آورده است.

سبزوار اولین  قطب دانشگاهی شمال شرق کشور پس از مشهد مقدس است.(منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3)

وجود چندین دانشگاه معتبر و با سابقه ملی در این شهر باعث شده سالانه شمار زیادی از جوانان از سرتاسر استان و کشور برای گذرانیدن تحصیلات دانشگاهی خود در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به سبزوار بیایند.

سابقه تأسیس دانشگاه های دولتی در سبزوار به دهه 1360 بر می گردد که دانشگاه های حکیم سبزواری با نام سابق تربیت معلم سبزوار ، علوم پزشکی و  فرهنگیان با نام سابق مرکز تربیت معلم علامه طباطبائی در سبزوار آغاز به کار کردند.

دانشگاه حکیم سبزواری هم اکنون دومین دانشگاه بزرگ شمال شرق کشور است که حتی به لحاظ تعداد دانشجو و سال تأسیس از دانشگاه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نیز پرجمعیت تر و قدیمی تر است.

این دانشگاه از چندین سال قبل تا کنون به عنوان حوزه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد شناخته شده است . امتیازی که تا کنون در استان خراسان رضوی تنها در اختیار مشهد و سبزوار شده است. بعضی دیگر از شهرهای خراسان رضوی نظیر نیشابور که به تازگی اقدام به تأسیس دانشگاه دولتی کرده اند ، هم اکنون مترصد آن هستند که بتوانند امتیاز حوزه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه ها را برای شهر خود اخذ کنند. (منبع1) ، (منبع2)

اما سبزوار که چندین سال قبل این امتیاز را اخذ کرده ، هم اکنون نیز با فراهم آوردن استانداردهای لازم موفق شده است ، شایستگی خود را برای برگزاری آزمون دکترا نیز به اثبات برساند تا در اردیبهشت 92 برای اولین بار با حضور بیش از 560 نفر داوطلب از شهرهای مختلف استان خراسان رضوی ، میزبان برگزاری کنکور دکترا باشد.

گفتنی است در تحقق این امر تلاش و پیگیری مجدانه نمایندگان سبزوار آقایان محمدرضا محسنی ثانی و رمضانعلی سبحانی بسیار موثر بوده است.
(منبع1) ، (منبع2)

لازم به یادآوری است که امتیاز برگزاری آزمون دکترا به دنبال آن به دانشگاه سبزوار داده شد که در اسفندماه 91 شمار زیادی از داوطلبان کنکور دکترا در خراسان رضوی به دلیل نامساعد شدن ناگهانی اوضاع جوی ، نتوانستند خود را به مشهد که تنها حوزه برگزاری آزمون در این استان برسانند.

این موضوع اعتراضات زیادی رااز جانب داوطلبان بازمانده از کنکور در شهرهای مختلف خراسان برانگیخت . این اعتراضات انعکاس های رسانه ای گسترده ای داشت. به طوری که در سایت رسمی آزمون دکترا میان مخاطبان این سایت از سرتاسر کشور مباحث گسترده ای را به راه انداخت . برای مشاهده این مباحث گسترده در خصوص وضعیت داوطلبان خراسانی جامانده از کنکور دکترا در سایت های کشوری ، می توانید هم اکنون به پیوند زیر مراجعه کنید.

بررسی وضعیت غایبان در راه مانده کنکور دکتری 92 به دلیل شرایط بد جوی


این اتفاق هر چند ناخوشایند بود ، اما در نهایت با پیگیری موثر نمایندگان سبزوار به نتایج مطلوبی منجر شد تا سبزوار بتواند امتیاز برگزاری آزمون دکترا را اخذ نماید و امید می رود که از این به بعد دانشگاه حکیم سبزواری بتواند برای تسهیل کار داوطلبان شهرهای غرب ، جنوب ، مرکز و جنوب غرب خراسان رضوی ، به صورت یک حوزه دائمی برگزاری کنکور دکترا معرفی شود.

به دنبال همین تلاش نتیجه بخش صورت گرفته ، دانشگاه حکیم سبزواری به رسم قدردانی از محمدرضا محسنی ثانی نماینده پرتلاش مردم سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی دعوت کرده است در روز 27 اردیبهشت ماه ، جهت بازدید از حوزه امتحانی در این دانشگاه حضور پیدا کند.

قدر دانی و دعوت معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری از نماینده مردم در مجلس


اما سبزوار از ابتدای سال 92 تا کنون ، به جز این مورد ، خبرهای خوش دیگری نیز در زمینه دانشگاهی داشته است. یکی از این خبرها افتتاح رسمی پردیس بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری بود.

که این پردیس قرار است فقط در مقاطع تحصیلی دکترا و کارشناسی ارشد دانشجو بپذیرد و بدین ترتیب گام مهمی در ارتقاء سطح علمی و دانشگاهی شهرستان های خراسان برداشته خواهد شد.

مشروح خبر مربوط به افتتاح پردیس دانشگاه حکیم سبزواری را به همراه گزارش تصویری می توانید در پیوند زیر مراجعه نمایید :

افتتاح رسمی پردیس دانشگاه حکیم سبزواری


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
آشنایی با دانشگاه حکیم سبزواری ، بزرگترین دانشگاه ملی شمال شرق کشور پس از فردوسی مشهد
نظرت را بنویس
comments

H@med

سلام ابتدا ممنون به خاطر پیگیری های خوبتون، یه انتقاد داشتم امیدوارم شما بتونید به گوش مسئولین برسونید، همونطوری که سایت همکار شما سبزواری ها هم گفتن ، متاسفانه بنده و دهها نفر دیگه که با کمک خود آقای فرماندار و تدارک اتوبوس و قطاری که از طرف فرمانداری هماهنگ شده بود با سختی زیاد و سفری که از 8:30 شب تا 5 صبح طول کشید خودمون رو به حوزه امتحانی رساندیم ولی عملا بی فایده بود چون خستگی و سختی راه اونقدر بالا بود که هیچ کدوم از دوستان نتونستند به درستی آزمون بدهند و متاسفانه از رفتن پشیمون شدیم، حالا بماند که به خاطر بسته بودن راهها مجبور شدیم 2و3 روزی رو در مشهد بمونیم و زمان،پول و خیلی چیزای دیگه رو از دست دادیم که اگر میدونستیم قراره در سبزوار عزیزمون دوباره آزمون برگزار بشه اصلا همچین کار اشتباهی رو نمیکردیم....حداقل فرمانداری که دیگه خودش در جریان سفر سخت ما بود و این سفر رو ترتیب داده بود کاش برنامه ریزی طوری بود که حق امثال من ضایع نمیشد....!!!!

علیرضا

سلام چرا جواب منو نداده اید

عبدالله

خدایی در این 5 سال که دکتر محسنی نماینده سبزوار شده خیال دلسوزان سبزوار راحته که یک مدیر ملی داره با آرامش و تدبیر امورشونو پیش می بره. از این بابت خدا رو واقعا باید شکر کنیم. خوشبختانه آقای سبحانی هم تلاش خوبی داره ای کاش ترکیب محسنی و سبحانی در نمایندگان سبزوار در سال 1383 وجود داشت. اونموقع اگر کسی مثل آقای محسنی نماینده سبزوار بود الآن ده سال از استان شدن سبزوار گذشته بود. ولی ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است. خدا رو شکر که الان این نمایندگانو داریم

دانشجوی رشته حقوق

سلام .بنرهایی که درسطح شهر زده شده بود حاکی ازاین بود که اقای سبحانی فردر این زمینه پیگیری کرده اند و اسمی از اقای محسنی دربنرهای تقدیر وتشکر نبود شماهم که فقط جمع بستید ونوشتید نمایندگان وبعد اشکارا و واضح به طور انفرادی ازاقای محسنی اسم بردید ودوسه جا تاکید کرده اید از ایشان برای حضوردر حوزه امتحانی دعوت شده .این یعنی چی؟یعنی اینکه اون قدردانیها که ازاقای سبحانی شد وعنوان تقدیر وتشکر خود جوش مردمی رو به خود گرفت از طرف عوامل خودشان بود نه مردم واینکه سایت شما هم دربست دراختیار برجسته سازی اقای محسنی ثانی است.بااین کارها فقط محبوبیت این دو نماینده رو کمرنگ می کنید

H@med

آفرین به همت مسئولین سبزوار، واقعا که سبزوار خیلی قبل از اینها لایق برگزاری آزمون دکتری بود...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما