تداوم پیروزی ها برای ورزش سربداران/ سبزواری ها بازهم قهرمان کشتی با چوخه کشور شدند.


موفقیت های ورزشی برای سبزوار همچنان ادامه دارد. به طوری که در  روزهای اخیر بار دیگر کشتی گیران ثامن الحجج سبزوار موفق شدند مقام قهرمانی کشور در کشتی با چوخه را برای سبزوار به ارمغان بیاورند.

واحد مرکزی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر برگزاری مسابقات کشتی با چوخه قوچان و موفقیت ورزشکاران سبزواری را چنین گزارش کرده است :

نهمین دوره مسابقات کشتی باچوخه کشور با معرفی تیم های برتر پایان یافت .

فرماندار قوچان امروزگفت: نهمین دوره مسابقات کشتی باچوخه کشور جام سردار شهید بابامحمد رستمی و شهدای بخش مرزی باجگیران، دیروز با حضور150کشتی گیر از سراسر کشور در گود طبیعی روستای گردشگری و تاریخی رهورد برگزار شد.

آقای حیدری آزاد افزود: کشتی گیران از استانهایی چون خراسان شمالی، جنوبی، رضوی ، تهران، البرز، گلستان همدان و سمنان در این مسابقات در برابر بیش از30 هزار تماشاگر ، پیشکسوتان و پهلوانان، مربیان، مسئولان کشوری، استانی و شهرستان، پنجه در پنجه فنونی چون لِنگ و یانباش را به تماشا گذاشتند.

وی گفت: در پایان این مسابقات یک روزه ، تیم ثامن الحجج سبزوار از خراسان رضوی اول شد و تیمهای قوچان از خراسان رضوی و اسفراین از خراسان شمالی به ترتیب دوم و سوم شدند .

مسابقات کشتی با چوخه در گود طبیعی رهورد در حدود 45 کیلومتری شمال شهر قوچان، در مسیر محور ترانزیتی قوچان – باجگیران برگزار شد.
فروزان مهر استاندار خراسان رضوی و هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج از میهمانان این مسابقات بودند.

کشتی با چوخه از قدیم در خراسان به ویژه شمال آن و شهرهایی چون قوچان، اسفراین و شیروان جایگاه ویژه ای داشته است.

پهلوانان نام آشنایی مانند احمد وفادار قوچانی، قربان محمد بهادری، شایسته زرین، صحرایی، آزمون، اکبر خراسانی، سخدری و شورورزی کار خود را در کشتی ابتدا از رشته کشتی با چوخه آغاز کرده اند.


(منبع : واحد مرکزی خبر)


خبرگزاری فارس نیز جزئیات بیشتری از برگزاری این مسابقات در قوچان را منتشر کرده است. برای مطالعه شرح کامل جزئیات این رقابت ها در خبرگزاری فارس به پیوند زیر مراجعه نمایید:

کشتی با چوخه سبزوار قهرمان کشور شد


مجله اینترنتی اسرارنامه به همین بهانه تصمیم دارد ، به انتشار یادداشتی در خصوص ورزش سبزوار و مسائل مربوط به آن بپردازد.
این یادداشت تا ساعاتی دیگر در بخش کاغذ کاهی همین وبسایت منتشر خواهد شد.
تا آن زمان با ما همراه باشید....


کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
موفقیت های ورزشی سبزوار ، احیا کننده افتخارات تاریخی غرب خراسان است
نظرت را بنویس
comments

امیرحسین یک سبزواری مقیم تهران

واقعا جای غرور و افتخار داره. سبزواری ها همیشه در هر عرصه ای که وارد میشن موفق و سربلند بیرون میان. من از همینجا به همه همشهریای عزیز خودم تبریک میگم به خصوص دستان آقای میرعلی عزیز رو می بوسم و میگم خدا به مالت برکت بده پهلوون که آبروی و عزت سبزوارو دوباره درکشور زنده کردی.

نیک منش حمیدرضا

باسلام خدمت دوستان عزیز چرا خبری از آقای محمد مشکانی بعنوان رئیس جدید اداره فرهنگ ارشاد اسلامی سبزوار در اسرارنامه به ثبت نرسیده لطفا" خبری در این موضوع که جلسه معارفه ایشان در روز یک شنبه تشکیل شد تهیه فرمایید و خواهشمندم از سوابق درخشان ایشان و عملکرد آقای عسگری هم خبری تهیه فرمایید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما