نشست گروه شاهنامه خوانی سبزوار در پای تندیس حکیم توس

موسی الرضا دانایی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
همزمان با بیست و پنجم اردیبهشت روز ملی زبان فارسی و حکیم ابوالقاسم فردوسی ، به همت گروه شاهنامه خوانی سبزوار ، نشست سی و چهارم بصورت فوق العاده و درست در پای تندیس حکیم توس در باغ ایرانی برگزار گردید.
 
ابتدا خیر مقدم و معرفی برنامه ها توسط آموزگار ابوالفضل بروغنی ، بیان گردید و بعد او ، موسی الرضا دانایی  انگیزه این نشست و محل برگزاری را برای حضار توضیح و از مشارکت کسانی که دربرگزاری همت نموده اند تشکر نمود .
 
شایان گفتن است که این نشست با هماهنگی و حمایت مالی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار ،حمایت و مشارکت شهرداری توحید شهر ، باشکاه ورزش باستانی ذوالفقار ، باشگاه ورزش باستانی چهارده معصوم توحید شهر ، گروه موسیقی پگاه  به سرپرستی استاد هادی درقدمی که بعد از کسب افتخار در کشور بلغارستان صبح همین روز به وطن برگشته و خستگی طول راه در چهرشان مشخص بود و یکی از هموندان عزیز مهربان هومن شیعیان ، و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
 
در آغاز برنامه مرشد هادی حسن آبادی از باشگاه ذوالفقار به همراهی نی استاد درقدمی و دف فرزندان استاد ابیاتی از مولانا را برای حضار به زیبایی بصورت آوازی تقدیم نموده و در بخش دوم قطعاتی از حکیم توس را به همراهی ضرب زورخانه ، نی و دف حماسه خوانی نمود که با تشویق بسیار حضار استقبال گردید.
 
برنامه بعدی ادامه خوانش و گزارش ابیات داستان گذر سیاووش از آتش بود که توسط مهربانو امـیـنـی به زیبایی خوانشو گزارش گردید ، در این قسمت آموزگار بروغنی به توضیح برخی از واژه ها و ابیات پرداختند که استقبال خوب حاضران موجب تشویق آنها شد.
 
در ادامه برنامه و به روال قبل نوبت به سخنرانی رسید که با کف و تشویق بی امان حاضرین مهربان دکتر حسن دلبری پشت میز قرار گرفت و با ابیاتی از حکیم توس عنوان و موضوع سخنرانی خود را که چرا شاهنامه ؟ چرا فردوسی ؟ بیان داشت .
 
آنقدر موضوع و ارائه سخنرانی زیبا و جالب بود که گذشت زمان را کسی مشاهده نکرد و در بین سخنرانی دکتر چندمرتبه با تشویق بی امان علاقمندان به زبان فارسی و حکیم ابوالقاسم مواجه گردید .
 
حاجی فتاحی مرد بزرگ جلسات و محافل سبزوار برای چند لحظه با سختی پشت میز قرار گرفت و از برگزاری این نوع جلسات بویژه برای بزرگمردان این آب و خاک تشکر نمود و طبق معمول رهنمودهایی هم ارائه نمودند.
 
بخش انتهایی این نشست حماسه خوانی مرشد محمد شنوایی بهمراه ضرب زورخانه و اجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران باشگاه چهارده معصوم توحید شهر بود ، همان هایی که در مسجد تمرین می کنند و چهارسال است مدارا کرده اند و چشم امید به مردم و دولتی ها و مشارکت آنان برای تکمیل زورخانه خود دارند.
 
 پایان بخش این روز زیبا سرود مرز پر گهر بود که توسط مرشد شنوایی اجرا و همگی در حالتی که دست راست را برسینه چپ نهاده بودند قیام و با هم ترنم این سرود جاویدان را طنین انداز شدند،
 در حاشیه این نشست باید از مردم خوب توحید شهر که در کارگروه های متعدد سازماندهی شده بویژه کارگروه فرهنگی و برنامه ریزی تشکر کرد.
 
 مهندس دولت شهردار توحیدشهر که از قبل و تا پایان برنامه حضور و شخصا هماهنگی های اجرایی برای بهتر برگزارشدن داشتند ممنونیم .
 
 از فضای سبز و باغبان باغ ایرانی که الحق و انصاف زحمات زیادی را کشید باید تشکر کرد .
 
  حضور پر رنگ مردم خونگرم و ادب دوست و فرهیخته در برنامه های فرهنگی یار و مددکار هستند و بودند ممنونیم.
 
 از پیشکسوتان و باستانی کاران ، پهلوانان پا به سن گذشته بویژه مرشد خـسـرو جــلالــی که زینت بخش محفل و آبروی ما بودند ممنونیم.
 
 از کسانی که پذیرایی حاضرین را بعهده گرفته و به معرفت و تواضع خدمت می کردند متشکریم .
 
 حضور فعال شاعران انجمن شعر مشکات و فروردین در نشست موجب دلگرمی برای تشکیل انجمن شهر در توحید شهر بود که به همت استاد اقتداری بزودی کلید خواهد خورد.
 
 از همشهریان عزیزی که صندلی برای نشستن نداشتند و سرپا تا آخر برنامه ما را یاری نمودند عذر خواهیم ، امیدواریم با حضور مسئولان شهری و مشاهده وضعیت و استقبال ،انشاالله در برنامه های بعدی به تعداد صندلی ها بیفزائیم .
 
 از مهندس کلمیشی هم بخاطر پذیرش دعوت و حضورشان ممنونیم .
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما