فرودگاه سبزوار در ابتدای سال 97 چگونه عمل می کند

 ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

فرودگاه سبزوار در اولین ماه سال 97 طبق اعلام مندرج در شماره صد و یکم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد 2220 نفر مسافر را در مسیر هوایی تهران جابه جا کرده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این میزان جابه جایی نسبت به ماه قبل که تعداد  1878 نفر مسافر بوده، رشد 18 درصدی را در فروردین ماه 97 نشان می دهد.
 
البته در فروردین 97 تعداد کل پروازهای صورت گرفته در این فرودگاه 32 فروند بوده که متاسفانه این رقم نسبت به آخرین ماه سال 96 با 34 پرواز، خبر از کاهش ناچیز 6 درصدی تعداد پروازها می دهد.
 
در زمینه حمل بار نیز این فرودگاه در فروردین ماه 97 با جابه جایی 18496 کیلوگرم بار نسبت به اسفند 96 با جابجایی 15618کیلوگرم بار رشد 18درصدی داشته است.
 
گفتنی است پروازهای فرودگاه شهید الهامی نژاد سبزوار در فرودین 97 توسط دو شرکت هواپیمایی ماهان و آسمان انجام شده است که33 درصد پروازهای شرکت هوایپمایی آسمان با تأخیر صورت گرفته، در حالی که این رقم درباره شرکت هواپیمایی ماهان 10درصد اعلام شده است.
 

اخیراً قول هایی مبنی بر ورود شرکت هواپیمایی آتا به سبزوار و برقراری پروازهای جدید این شرکت علاوه بر شرکت های آسمان و ماهان داده شده است.امید می رود افزایش فعالیت شرکت هواپیمایی آتا در کنار شرکت های آسمان و ماهان بتواند عملاً به افزایش تعداد کل پروازها و جابجایی بار و مسافر در سبزوار بزرگ منجر شود و شاهد رشد عملکرد در ماه های آتی باشیم.

 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما