دفتر صنایع دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان و فعالان عرصه صنعت سبزوار و مسولان و اساتید دانشگاه افتتاح شد

طی مراسمی با حضور مسولان و فعالان عرصه صنعت سبزوار و مسولان و اساتید دانشگاه؛ دفتر صنایع دانشگاه حکیم سبزواری در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه افتتاح شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری: به دنبال طرح های ویترینی و غیر کاربردی در ارتباط با صنعت و جامعه نیستیم

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم با اشاره به اینکه به دنبال طرح های ویترینی و غیر کاربردی در ارتباط با صنعت و جامعه نیستیم، گفت: دانشگاه حکیم سبزواری مصمم به برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت و حرکت در راستای تاثیرگذاری در عرصه صنعت است.

 دکتر علی اصغر مولوی افزود: معتقدیم ارتباطات گسترده دانشگاه با صنایع ورای نفعی که برای طرفین خواهد داشت برای جامعه و کشور نیز بسیار سودمند است.
 
 وی با تاکید بر اینکه در حل مشکلات کشور نباید به دنبال مُسکن و تجویزهای موقتی برویم، ادامه داد: باید به دنبال راه حل های علمی باشیم، زیرا این راه حل ها مشکلات و معضلات را به صورت بنیادی واکاوی کرده و سبب رفع مناسب و عملیاتی این موارد خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه این دانشگاه می خواهد در عرصه های منطقه ای، ملی و بین المللی تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: دانشگاه حکیم سبزواری با حدود ۲۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی  و ۲۶۰ عضو هیات علمی،  دانشگاهی توانمند و متعلق به همه جامعه به خصوص منطقه شرق کشور است.
 
 
مدیر عامل شرکت ماشین های الکتریکی جمکو:  افتتاح دفتر صنایع دانشگاه نشان از تفکر عمیق و آینده نگر مسئولین دانشگاه دارد
 
در ادامه مدیر عامل شرکت ماشین های الکتریکی جمکو  با تشکر از مسئولین دانشگاه حکیم سبزواری جهت افتتاح دفتر صنایع، گفت: بی شک افتتاح این دفتر نشان از تفکر عمیق و آینده نگر مسئولین دانشگاه دارد.
 
مهندس رستمی افتتاح این دفتر را  فرصتی مغتنم برای ایجاد ارتباط گسترده تر بین دانشگاه و صنعت برشمرد و افزود: در بسیاری  از کشورهای صنعتی از وجود دانشگاه و صنعت در کنار هم بهره می برند اما در کشور ما ضرورت این ارتباط تا کنون مغفول مانده است.
 
وی با تاکید بر اینکه دورنمای شرکت ما تبدیل شدن به قطب الکتروموتور کشور است، ادامه داد: شرکت جمکو از نیروهای توانمندی بهره می برد و این توانایی و  دانش را دارد تا بتواند نیاز کشور به این صنعت را تامین نماید.
 
مهندس رستمی ادامه داد: امیدوار هستیم دست به دست دانشگاه توانمند حکیم سبزواری بتوانیم  اهداف و دورنمای خود را محقق کرده و در راستای تعامل و ارتباط مثبت و تاثیرگذار با دانشگاه در نیمه اول اردیبهشت ماه دفتر دانشگاه را در مجموعه جمکو افتتاح خواهیم کرد .
 
 مدیر دفتر همکاری علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری: نیاز داریم در جهت اصلاح ساختارهای پژوهشی با نگاه پژوهش محور  گام برداریم
 
مدیر دفتر همکاری علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: دیرگاهی است صحبت از ارتباط صنعت و دانشگاه است و این ارتباط در طی این سالیان فراز و نشیب زیادی داشته است، البته بیش از آنکه این ارتباط فرازی را تجربه کند همواره در سراشیبی بوده است.
 
 دکتر غلامعلی فرزی با اشاره به آسیب هایی که در ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه وجود دارد، افزود: مدیران صنعت، صنعتگران و نیز دانشگاهیانی که تجربه کار در صنعت دارند بر این امر واقفند که نگاه صنعت به دانشگاه امروز این است که دانشگاه تئوری محور و غیر حرفه ای است.
 
وی ادامه داد: از طرفی دانشگاه نیز همواره صنعت را از این منظر دیده است که صنعت عرصه ای غیر علمی و غیر رقابتی و دولتی است.
 
دکتر فرزی با تاکید بر اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه چندین مولفه دارد، اظهار داشت: معتقدیم که تنها در یک فضای کاملا صمیمی بین دانشگاه و صنعت می توان مشکلات را بررسی و برای آن راه حل های علمی پیدا کرد.
 
وی با یادآوری اشکالاتی که در مجموعه دانشگاه در حصول این ارتباط موثر وجود دارد، خاطر نشان کرد: امروزه نیاز داریم در جهت اصلاح ساختارهای پژوهشی با نگاه پژوهش محور و اهمیت دادن و ارزش گذاری فعالیت های فناور محور برای اعضای هیات علمی و مجموعه دانشگاه گام بردایم.
وی با تاکید بر اینکه باید ضرورت ارتباط متقابل دانشگاه و صنعت را با تمام وجود درک کنیم، گفت: ضرورت وجود این ارتباط را می توان از آن دیدگاه مطرح کرد که صنعت ما و همه دنیا در آستانه انقلاب صنعتی چهارم قرار دارد، انقلابی که مرزهای مسائل صنعتی و اقتصادی را در خواهد نوردید.
 
وی افزود: صنعت ما برای آنکه بتواند از اثرات این انقلاب جان سالم بدر کند راهی جز متمسک شدن به مسیر دانش ندارد .
 
مدیر دفتر همکاری علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری دانشگاه های نسل سوم را دانشگاه های مهارت محور عنوان کرد و ادامه داد:  دانشگاه های نسل سوم؛ دانشگاه های تئوری محور نیستند، اما از مسیر تئوری به اشتغال دانش آموخته های خود چشم دارند.
 
دکتر فرزی با اشاره به افتتاح دفتر  صنایع دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: برای ارتباط جدی بین صنعت و دانشگاه شناخت طرفین مهم است و این دفتر نیز در این راستا امروز افتتاح می شود و نخستین عضو این دفتر شرکت ماشین های الکتریکی جمکو (جوین) است.
 
وی در ادامه گزارشی از مجموعه فعالیت های صورت گرفته توسط مدیریت همکاری علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری در ارتباط با راه اندازی دفتر صنایع دانشگاه و اهداف و  فعالیت های این دفتر برای حاضرین ارائه کرد.
 
منبع: سایت دانشگاه حکیم سبزواری
کد: 4553

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما