سید نورالله رضوی دانشکده علوم قرآنی سبزوار را ترک کرد.


سیدنورالله رضوی از سرپرستی دانشکده علوم قرآنی سبزوار استعفا داد.


به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، رضوی در حدود چند ماه قبل ، پس از استقرار و تثبیت دانشکده علوم قرآنی در سبزوار از دکتر عابد رئیس دانشگاه مرکزی علوم قرآنی کشور درخواست کرد ، با معرفی یک سرپرست جدید برای این دانشکده ، وی را از ادامه حضور در سمت سرپرستی معاف کند.


این درخواست در آخرین روزهای فروردین ماه 92 مورد موافقت ریاست دانشگاه علوم قرآنی قرار گرفته است.


 سیدنورالله رضوی در این رابطه به مجله اینترنتی اسرارنامه گفت : با توجه به اینکه سمت اصلی وی مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری است ، و در جریان تأسیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار ، فقط مدتی مسوولیت سرپرستی و راه اندازی این دانشکده برعهده او گذاشته شده است ، از چندماه قبل پس از استقرار و تثبیت دانشکده علوم قرآنی در سبزوار ، تقاضای استعفای خود را به دانشگاه مرکزی تقدیم کرده و از همان تاریخ با اطلاع هیئت امنای دانشکده در شهرستان سبزوار ، حضور و فعالیت اجراییش را در دانشکده علوم قرآنی متوقف ساخته است.


 وی سپس ادامه داد: تعدادی از دانشکده های علوم قرآنی که در سال های اخیر در بعضی از شهرهای کشور تأسیس گردیدند ، در عمل نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند و درنتیجه سخت گیری های دانشگاه مرکزی، پس از مدتی فعالیت ، برچیده شدند. اما خوشبختانه دانشکده علوم قرانی سبزوار توانست به فعالیت خود ادامه دهد.


 رضوی سپس تأکید کرد : با این حال دانشکده نوپای علوم قرآنی در سبزوار هنوز محتاج توجه و حمایت جدی مسوولان سبزوار ومسوولان دانشگاه علوم قرآنی کشور است.


این چهره شاخص فعالیت های فرهنگی ، سپس به ارائه گزارش مختصری از عملکرد دانشکده تازه تأسیس علوم قرآنی سبزوار پرداخت و گفت : پیمودن بخشی از مراحل اجرایی تملک زمین برای احداث ساختمان جدید دانشکده ، تقدیم طرح تأسیس پژوهشکده قرانی به دانشگاه مرکزی ، حضور و مشارکت فعال در جریان برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار و اخذ مجوز برگزاری همایش ملی قرآن و میراث رضوی برای سال 92 ، که در بین دانشکده های علوم قرانی موجود برای نخستین بار اتفاق می افتد ، شماری از فعالیت های دانشکده علوم قرآنی سبزوار در حدود یک سال و نیم گذشته بوده است.


 سرپرست سابق دانشکده علوم قرآنی سبزوار ، افزود : انجام چنین فعالیت هایی در عمر کوتاه یک دانشکده نشان دهنده ، وجود نگاه وسیع و تلاشی گسترده در میان کارکنان است.


 رضوی سپس ابراز امیدواری کرد ، مسوولان جدید دانشکده بتوانند ، فعالیت های قبلی را به خوبی ادامه دهند و به ویژه با کمک مسوولان شهرستان و حمایت دانشگاه مرکزی و نیز جلب حمایت های موثر از بنیاد رضوی ، همایش ملی قرآن و میراث رضوی را در سال 92 به خوبی برگزار نمایند.


 وی همچنین از همکاری های دانشگاه علوم قرآنی ، نمایندگان محترم ومسوولان شهرستان جهت استقرار و تثبیت دانشکده علوم قرآنی در سبزوار سپاسگزاری کرد و گفت : دکتر محسنی ثانی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی ، در اخذ این امتیاز ارزشمند برای دارالمومنین سبزوار نقش بی بدیلی ایفا کرده و همواره حمایت های موثری از نهاد نوپای دانشکده علوم قرآنی در غرب خراسان رضوی به عمل آورده است.


رضوی همچنین از همکاری های معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار ، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه علوم پزشکی نیز قدردانی کرد و ادامه داد : همکاران وی نیز در دانشکده علوم قرآنی همه با روحیه خدمتگزاری ، نهایت تلاش خود را برای استقرار سریع و خدمات رسانی مطلوب به دانشجویان این دانشگاه انجام داده اند.
 
گفتنی است ، دانشکده علوم قرآنی سبزوار از مهرماه سال 90 با توجه به توانمندی های متعدد این شهرستان درزمینه های دانشگاهی ، فرهنگی و مذهبی راه اندازی شد.و در راستای پاگرفتن این دانشکده در سبزوار اکثر دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها و مسوولان غرب خراسان رضوی همکاری های موثری به عمل آوردند.


سید نورالله رضوی به همراه تعدادی دیگر از فعالان فرهنگی و مذهبی شهرستان سبزوار ، از پیگیری کنندگان اصلی راه اندازی دانشکده علوم قرآنی در این شهر بود.


وی که یکی از مدیران پرتلاش عرصه فرهنگی است ، درهمین مدت که به صورت موقت تصدی دانشکده علوم قرآنی را برعهده داشت ، در سمت اصلی خود مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری نیز دوران پرکار و پرحاصلی را سپری کرد.


از مهمترین فعالیت های رضوی در این مدت می توان به دبیری اولین جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تک بازیگر رضوی در اردیبهشت 91 ، برگزاری نشست شورای مدیران فرهنگی دانشگاه های منطقه سه کشور در سبزوار در خرداد 91 و نیز دبیری همایش ملی نکوداشت استاد حمید سبزواری شاعر آرمان گرای انقلاب درمهرماه 91 اشاره کرد .

گفتنی است مجله اینترنتی اسرارنامه هم اکنون در بخش عکس نامه همین وبسایت اقدام به انتشار گالری تصاویر از دانشکده علوم قرآنی سبزوار کرده است. شما گرامیان اگر مایل به مشاهده این تصاویر هستید ، هم اکنون روی اینجا کلیک کنید

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گفتگویی با سیدنورالله رضوی مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری به مناسبت 16 آذر

نظرت را بنویس
comments

مهدی

میشه لطفا بفرمایید اگر ایشان خیلی تعریف کردنی هستند پس این پارتی بازی ها در آن مرکز چرا بیداد می کند دو نمونه اش: دختر آقای ... که کارمند انجا کرده اند و افرادی که از طریق آزمون نمره آورده بودند خانه نشین کردند و یا آن اقای م که شوهر خاله خانمش را که در مشهد می باشد(جناب آقای...) و کار و بارش هم ردیف است برایش فول کلاس می گذارد در حالیکه دانشجویان دکتری بیکار دلخوش به اندکی واحد. لطفا حداقل شخصیت هایی سالم در دانشکده علوم قرانی بگذارید و دین را ملعبه قرار ندهید.

نیک منش حمید رضا

عرض سلام ادب و احترام به آقای جمشید عزیز بنده از اقای رضوی تعریف و تمجید نکردم بلکه حقایقی از ایشان را در مورد خود بنده اتفاق افتاده را بیان نمودم باید به عرض شما برسانم که بنده هم زخم های از سوی دانشکده علوم قرآنی و دانشگاه قرآن خوردم و میدانم که هیچ کس به اندازه من و دو ستان دیگر ضرر دنیایی و خانوادگی ندیده اما صحت و سوق آنها از دید و نظر خودم میگم که از سمت اقای رضوی نبود بلکه افراد هایی بود که حق بنده را خیلی راحت خوردن و من هیچگاه حرفی یا صحبتی نزدم مگر در جهت احقاق حق .

جمشید

این آقای نیک منش چکاره آقای رضوی است که این قدر از ایشان تمجید میکند، بهتره ایشون در زمان حضور آقای رضوی که در ارشاد بود و در کانون هنرمندان هر اتفاقی بدی میافتاد و ماست مالیی میکردن را هم بگه، در زمان ریاست علوم قرآنی که حق خیلی ها رو خورد و دوستان خود س.م-ق ،خ-م را بجای کسانی که حقشان بود آورد را باید جواب بدهد ، تو را به جان هر کی دوست دارین اینقدر فعال فعال نکنید ایشان باید در آن دنیا جواب بدهند.

یک دانشجوی فعال فرهنگی

آقای رضوی واقعا مدیر شایسته ای هستن از ویژگی های ایشون پرکاری ، حوصله زیاد ، خوش برخوردی ، زیرکی ، داشتن اصول ، فکر باز و روشن ، نکته سنج و دقیقی هست. البته یک وقتاهم خوب دانشجوها رو می پیچونن.وقتی دانشجوا دنبال یک برنامه هستن که امورفرهنگی نمی پسنده آقای رضوی خوب بلده با پنبه سر ببرونه و بدون اینکه دانشجوها رو ناراحت کنه کارشونو انجام نده. اینم البته جزو زیرکی ایشونه ولی این یکی برای دانشجوها خوشایند نیست./ ممنون به هرحال من در کارهای فرهنگی در دانشگاه حکیم خیلی چیزها یادگرفتم و ممنون همه دوستان هستم

نیک منش حمیدرضا

متشکرم از اینکه نظر بنده را منظور کردید. یاعلی

رضوی،دبیر شایسته ی مدیران فرهنگی منطقه سه چهل و یکمین نشست مدیران دانشگاه های منطقه سه کشور به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه برگزارشد در این نشست مدیران فرهنگی دانشگاه های خراسان رضوی،جنوبی وشمالی ،استانهای مازندران ،گلستان،سمنان و گیلان پیرامون مباحث فرهنگی دانشگاهی و انتخاباتی به تبادل دیدگاه های خود پرداختند.همچنین در این نشست دو کارگاه تخصصی که با حضور مدرسینی از دانشگاه های اصفهان و وزارت علوم تشکیل شد. در این نشست ها،قاضی،رئیس امورکانون های وزارت علوم تحقیقات و فن آوری حضور داشت که در خصوص چگونگی فعالیت های کانون ها و سایت های امور کانون ها به طرح دیدگاه هایی پرداخت. لازم به ذکر است از میان مدیران حاضر در این نشست باری دیگر یک مدیر لایق از خطه ی خراسان رضوی به عنوان دبیر شورای مدیران منطقه سه کشور برگزیده شد. وی،پس از کسب رای اکثریت آرا مجددا برهمین عنوان انتخاب شد. سیدنوراله رضوی هم اکنون مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری را برعهده دارد.

نیک منش حمیدرضا

عرض سلام و وقت بخیر مجله اسرارنامه از اینکه از آقای رضوی تعریف و تمجید کردید شکی نیست و بر خودم لازم دانستم که مطالب شما را کامل تر کنیم آقای رضوی بر خلاف تمامی سنگ اندازی کردن برخی مسئولین شهرستان تمام تلاش خود را در جهت راه اندازی دانشکده علوم قرآنی انجام دادند و بنده از نزدیک نظاره گر این امر بودم و شکی ندارم که در این شهرستان کسی پیدا شود که از تلاشهای بی دریغ آقای رضوی برای چه جامعه فرهنگی و چه قرآنی نگوید به نظر من آقای رضوی باید یکی از مسئولین رده بالا شهرستان قرار گیرد چون ایشان با طرز تفکر نو تحولی در فرهنگ سبزوار بویژه در قشر ضعیف دانشجو داشته است . بنده وقتی گفتگوی شما را با آقای رضوی خواندم تمامی صحبت های ایشان که در رابطه با دانشکده علوم قرآنی فرمودن را کاملا\" درک می کردم وحتی چند بار خواندم و بر خودم می بالم که چند صباحی با مدیر نمونه فرهنگی کشور کار کردم. در آخر بعد از استفای و جدایی آقای رضوی از دانشکده بنده به دلیل های مختلف اداری ، نظرات و تاییدات شخصی مسئولین ، کم لطفی و کم کاری برخی از همکاران و مسئولین وقت دانشکده علوم قرآنی سبزوار من در جمع آنها نیستم هرچند با قانون استخدام شدم اما حالا..... ولی غیر و در آخر می خواستم از آقای رضوی تشکر کنم چرا که ایشان شخصیتی بزرگ فرهنگی و باوقار و از همه مهمتر فروتنی ایشان که برای بعضی مسئولین حالا اصلا\" پیدا نخواهد شدو از خداوند منان صادقانه برای ایشان فقط تقاضای سلامتی و سر بلندی را دارم. یا علی به امید عدالت علی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما