دانشکده علوم قرآنی برای سبزوار تثبیت شده است / فناوریهای نوین با 40 درصد افزایش اعتبار همچنان دانشگاه باقی می ماند

امید برومندی،ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن گفت: در حوزه مربوط به فرهنگ و دانشگاه های سبزوار اقدامات و پیگیری های مثبتی صورت گرفته که به موجب این اقدامات دانشکده علوم قرآنی که در شرف جمع شدن، بود اکنون در شهرستان تثبیت شده و نیز دانشگاه فناوریهای نوین با 40 درصد افزایش اعتبار در بودجه سال 97 نسبت به سال گذشته، با اصلاح نام در ردیف اعتبار به صورت دانشگاه باقی ماند.
 
رمضانعلی سبحانی فر در نشست خبری امروز پنجشنبه 12 بهمن 96 در جمع اصحاب رسانه سبزوار اظهار داشت: تأکید کرده بودند، دانشکده علوم قرآنی سبزوار به دلیل نداشتن مکان، تعطیل شود و ما به دنبال این موضوع چندین مرتبه جلسه گذاشتیم و بالاخره زمینی گرفتیم و البته پولی را برایشان در نظر گرفتند که هنوز پرداخت نشده است. 
 
وی افزود: به هرحال با اعتباراتی که از جاهای مختلف برایش گرفتیم با وجود اینکه ردیفی نداشت، اکنون ساختمان دانشکده علوم قرآنی در حال تکمیل می باشد.
 
این نماینده دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی درباره دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار نیز گفت: دانشگاه فناوریهای نوین در همه جا قرار بود جمع شود ولی ما جلوگیری کردیم. در ردیف های بودجه، دانشکده درج شده، که این را اصلاح کردند.
 
وی همچنین اظهار داشت: در جلسه ی هیئت امنا نیز، که برای تعطیل کردن دانشگاه آمدند، که دکتر حدادنیا هم حضور داشت،  بنده اعتراض کردم و در نهایت پذیرفتند با دو دانشکده، دانشگاه شود و در ردیف ها با 40 درصد افزایشی که از سازمان مدیریت درخواست کرده بودیم، اعتبارش هم افزایش پیدا کرد.
 
سبحانی فر همچنین این احتمال را که گفته می شود، هیئت امنای دانشگاه های فناوریهای نوین و حکیم سبزواری قرار است با هیئت امنای دانشگاه فردوسی مشهد مشترک شوند، رد کرد و گفت: فعلا به همین شکل ادامه می یابد. 
 
وی به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی سربداران درباره برگزاری مستمر این کنگره در سبزوار بیان کرد: خوشبختانه اولین کنگره بزرگداشت نهضت سربداران در سال 94 به خوبی برگزار شد و انعکاس خوبی هم پیدا کرد و همانجا هم قرار شد این برنامه به صورت دو سالانه باشد.
 
نماینده سبزوار سپس افزود: دو ماه قبل هم طی جلسه ای قرار شد دومین کنگره نیز برگزار شود و بنده همانجا عرض کردم که برای برگزاری این کنگره، بهتر است در هر دوره به صورت تخصصی به یکی از موضوعات پیرامون سربداران از جمله آیین های حماسی ، یا آیین های هنری و ... بپردازیم.
 
وی سپس گفت:  فعلا گروهی تشکیل شده که کار را دنبال می کند و انشاالله در اردیبهشت 97 این کار انجام خواهد شد.
 
سبحانی فر، همچنین در زمینه فعالیت های مربوط به کتاب اظهار داشت: در دو هفته قبل با مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور جلسه ای داشتیم و قرار شد کتابخانه سیاری به سبزوار بدهند و همینطور برای کتابخانه روداب نیز درخواست اعتبار کردیم.
 
وی درباره جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز گفت: در جلسه ای که پیرامون وضعیت رسانه ها تصمیم گیری شده بود، بنده حضور نداشتم.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دراین جلسه همچنین به ارائه گزارش هایی مفصل درباره دستاوردهای چند سال گذشته شهرستان در حوزه های صنعت، راه آهن، پروژه حرم تا حرم، بهداشت و درمان، گاز روستایی، ارتقاء سیاسی و اداری روستاها و بخش های منطقه و ... پرداخت.
 
وی همچنین در این نشست از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور روحانی به غرب خراسان برای افتتاح پروژه فولاد سبزوار در شهرستان جوین طی بهمن ماه و احتمالا ایام دهه فجر خبر داد.
وی در بخش دیگری از این جلسه از خبرنگاران خواست: مراقب باشند گرفتار موج نا امیدی که توسط دشمنان نظام دنبال می شود، نشوند و با حفظ آگاهی و هوشیاری تلاش کنند امید را در جامعه ترویج کنند و از سیاه نمایی و کمرنگ کردن کارهای انجام شده بپرهیزند.
 
سبحانی فر در همین زمینه افزود: امروز کارهای بسیار بزرگی در کشور دارد انجام می شود اما متاسفانه عده ای این کارها را کمرنگ جلوه می دهند که این ضربه به کشور محسوب می شود.
 
گفتنی است از از ویژگی های نشست خبری امروز سبحانی فر این بود که تنها دو روز بعد از اینکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان - بدون حضور هیچ نماینده ای از جانب رسانه ها- تصمیم گرفته شد که مسئولان سبزوار با خبرنگاران رسانه های به اصطلاح فاقد مجوز مصاحبه و گفتگو نکنند، -تصمیمی که در واقع خلاف روح پاسخگویی مسئولان به رسانه ها و دست کم پاسخگویی به همه شهروندان سبزواری بود- در جلسه نشست خبری سبحانی فر همه خبرنگاران و رسانه های دیار سربداران دعوت شده بودند و متقابلا اصحاب رسانه نیز حضور پر رنگی دراین جلسه داشتند.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما