بر اساس تفاهم‌نامه جدید ستاد توسعه زیست‌فناوری؛

دانشکده فناوری‌های زیستی در دانشگاه سبزوار ایجاد می‌شود

بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار، دانشکده فناوری‌های زیستی در دانشگاه سبزوار ایجاد خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار با هدف تشکیل دانشکده فناوری‌های زیستی و فراهم کردن بستر آشنایی دانشجویان و اساتید دانشگاه با اولویت‌های زیست فناوری در حوزه سلامت به امضا رسید.
 
در مراسم امضای این تفاهم‌نامه مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت بالای شهر سبزوار، گفت: این شهر ظرفیت‌ها و پتانسیل بالایی دارد که می‌تواند مشکلات منطقه را به خوبی حل کند.
 
وی افزود: باید در جهتی حرکت کنیم که با اقدامات صورت گرفته، ثروت و اشتغالزایی را در منطقه سبزوار افزایش داده و مشکلات را کم کنیم.
 
به گفته قانعی، تفاهم نامه مذکور نیز با هدف رفع مشکلات منطقه سبزوار و توسعه اشتغالزایی و ثروت آفرینی به امضا می رسد تا به کمک آمایش سرزمین و تخصیص بودجه مناسب توسط صندوق توسعه زیست فناوری اقدامات لازم را در این منطقه انجام دهیم.
 
وی همچنین تصریح کرد: باید به کمک این تفاهم‌نامه در معیشت مردم منطقه تغییر ایجاد کنیم و فناوری‌های نوین را در خدمت زندگی و خلق ثروت درآوریم.
 
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: ستاد، هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم را از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عهده می‌گیرد تا هر چه زودتر این اتفاق خوب و حیاتی در منطقه سبزوار بیفتد.
 
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در این تفاهم‌نامه آمده است: فراهم کردن بستر آشنایی دانشجویان و اساتید دانشگاه با اولویت‌های زیست فناوری در حوزه سلامت، هدایت دستاوردهای پژوهشی حوزه زیست فناوری به منظور برطرف کردن نیازها و مشکلات کشور، کمک به تجاری‌سازی علوم زیستی از طریق آموزش، زمینه‌سازی جهت برقراری ارتباط موثر دانشگاه و صنعت در حوزه زیست فناوری سلامت و آگاه سازی عمومی جامعه در حوزه زیست فناوری از جمله همکاری‌هایی است که با انعقاد این تفاهم‌نامه بین ستاد و آن دانشگاه صورت می‌گیرد.
 
در راستای اجرای این تفاهم‌نامه کارگروه مشترک متشکل از نمایندگان ستادتوسعه زیست فناوری و دانشگاه سبزوار تشکیل شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه صورت گرفت.
 
منبع: ایسنا
کد:6430
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما