در آبان 96

جابه جایی مسافر در فرودگاه سبزوار از فرودگاه بجنورد پیشی گرفت / رشد صد در صدی میزان انتقال بار در فرودگاه سبزوار

 
ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
رشد استقبال 31 درصدی مسافران از پروازهای فرودگاه سبزوار در آبان 96 باعث شد، عملکرد تنها فرودگاه نیمه غربی خراسان رضوی، از فرودگاه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی پیشی بگیرد.
 
همچنین فرودگاه سبزوار در آبان 96 نسبت به آبان 95 با رشد صد در صدی انتقال بار مواجه بوده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه طبق اعلام آمار مندرج در شماره نود و ششم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تنها فرودگاه نیمه غربی خراسان رضوی در آبان 96 تعداد 2751نفر مسافر را جابه جا کرده است که این تعداد نسبت به مهر96 با جابجایی 2103 نفر رشد 31 درصدی را نشان می دهد.
 
در همین مدت تنها فرودگاه استان خراسان شمالی در شهر بجنورد 2522نفر مسافر را جابه جا کرده است.
 
همچنین فرودگاه سبزوار در مقایسه با آبان 95 که  تعداد 1636 نفر مسافر را جابه جا کرده بود، در آبان 96 با رشد 68 درصدی استقبال مسافران مواجه بوده است.
 
گفتنی است 2751مسافر فرودگاه سبزوار در آبان 96 از طریق 40 پرواز رفت و برگشت در مسیر هوایی تهران جابه جا شده اند.
 
در زمینه حمل بار نیز فرودگاه سبزوار  در آبان 96 با رشد قابل توجهی نسبت به ماه گذشته (مهر96) و نیز نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته (آبان95) مواجه بوده است. به طوری که در آبان 96 مقدار 20571 کیلوگرم بار در این فرودگاه جابه شده که 43 درصد نسبت به مهر 96  و 100 درصد نسبت به آبان 95 رشد داشته است.
 
گفتنی است، یکی از دلایل پیشی گرفتن عملکرد فرودگاه سبزوار نسبت به فرودگاه بجنورد در آبان 96 احتمالا به واسطه کنسلی های مکرری است که در پروازهای تنها فرودگاه خراسان شمالی به وقوع می پیوندد و قبلا این موضوع مورد نقد و بررسی رسانه ها قرار گرفته است و اسرارنامه در یادداشتی به شرح زیر به این موضوع پرداخته است:
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما