افزایش 3.5 برابری تسهیلات اشتغال‌ بهزیستی خراسان رضوی/ ایجاد دبیرخانه دائمی «شعر به توان آسمان» در بهزیستی سبزوار

سبزوار- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال 700 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی استان تخصیص یافته که نسبت به سال گذشته 3.5 برابر شده است.
 
به گزارش ایرنا حمیدرضا پور یوسف پنجشنبه شب در آیین پایانی جشنواره ملی 'شعر به توان آسمان' در سبزوار، با اشاره به اینکه تعهد این سازمان امسال اشتغال‌زایی برای سه هزار و 777 نفر است، افزود: تاکنون 75 درصد تعهد ایجاد اشتغال‌ در بهزیستی استان محقق شده است.
 
وی اظهار کرد: هم‌اکنون 210 هزار نفر در خراسان رضوی دچار انواع معلولیت هستند که تاکنون 54 درصد این افراد شناسایی شده و در سازمان بهزیستی پرونده دار شده اند.
 
وی با اشاره به لزوم توجه مدیران به مناسب‌سازی محیط شهری برای افراد دارای معلولیت، افزود: هم اکنون یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های جدی معلولان مناسب‌سازی محیط شهری است تا به‌راحتی بتوانند در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش‌آفرینی کنند.
 
پوریوسف گفت: مناسب ‌سازی محیط ‌های شهری و معابر عمومی برای معلولان به صورت جدی توسط بهزیستی خراسان رضوی پیگیری می شود و افزود: تاکنون کمتر از 10 درصد معابر مشهد مناسب ‌سازی شده است.
 
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به جشنواره 'شعر به توان آسمان' گفت: برگزاری این جشنواره ملی شعر سبب بهره‌مندی معلولان از آموزش‌های لازم، تعاملات و کنش‌های اجتماعی می‌شود و یکی از مهم‌ترین راهکارهای توانمندسازی معلولان فعالیت مستمر در عرصه‌های هنری است.
 
وی ادامه داد: هنر اصل توانمندسازی است و معلولان از طریق هنر و خلق اثر هنری می توانند عواطف انسانی خود را به جامعه نشان دهند و این مقدمه ای برای توانمندسازی اجتماعی فرهنگی معلولان است
پوریوسف خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی 'شعر به توان آسمان' در اداره بهزیستی شهرستان سبزوار تاسیس و این جشنواره هر 2 سال یکبار در سطح ملی برگزار می شود.
 
جشنواره ملی شعر به توان آسمان به مدت یک روز در تالار شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد که در مراسم پایانی آن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان بهزیستی قرائت شد. 
 
نظرت را بنویس
comments

فدوی

فکر کنم از عزیزان رای نیاورده انتخابات شورای شهری حسودخان.

کاظم کرامت از کی شده مدیرکل بهزیستی؟ همون شهرو به قهقرا کشیده بسه دیگه

فدوی

عزیزدل برادر، جناب کرامت هنرمند هستش ویکی از هنرهای شاخص ایشون شعره .

شهروند

معلوم میشه خیلی حسادت داری به آقای کرامت.. توی خبر اصلا اسمی از ایشون به عنوان مدیر کل نیومده و ایشون هم جایی اشاره نکرده. ولی حسود خان کرامت رئیس شورای شهر سبزوار هستش .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما