بررسی پتانسیل ها و قابلیت های ششتمد برای شهرستان شدن

 هرچندروز گذشته به دلیل بروز مشکلات فنی به روز رسانی و دستیابی به بخش مدیریت مجله اینترنتی اسرارنامه برای اعضای هیئت تحریریه فراهم نبود و ما از این بابت عذرخواه شما مخاطبان گرامی و وفادار اسرارنامه هستیم ، اما مسلماً بروز چنین مشکلاتی اهالی قلم را از انجام رسالت خطیر فرهنگی خود بازنمی دارد.
همین دیروز بود که درجستجوگری های همیشگی خود با یکی دیگر از وبسایت های اینترنتی فعال در خطه پرافتخار سربداران آشنا شدیم که تا کنون فعالیت های خوبی در زمینه معرفی و ثبت افتخارات فرهنگی وتاریخی یکی از نقاط پرافتخار سرزمین سربداران انجام داده است.
وبسایت متعلق به گروه علوم اجتماعی راهنمایی بخش ششتمد سبزوار که فعالیت خود را از از اسفند ماه 1386 آغاز کرده است تا این زمان توانسته ، با قرار دادن مطالب متنوعی درخروجی خود فضای فرهنگی و آموزشی مناسبی برای مخاطبانش ایجاد کند.
این وبسایت هم اکنون نیز برخلاف برخی از وبلاگ و وبسایت های محلی که به شدت آلوده به بحث و دعواهای زودگذرسیاسی و انتخاباتی شده اند ، درحال ادامه دادن به حیات موثر اما آرام و بی حاشیه خود است. به طوری که هم اکنون آخرین مطالب قرار گرفته در صفحه اصلی این وبسایت به خوبی نشان دهنده رویکرد سالم فرهنگی اتخاذ شده توسط تحریریه آن می باشد.


البته ششتمدی ها در این پایگاه اینترنتی هرچند خط سیرفرهنگی آرام و بی حاشیه ای را برای خود برگزیده اند ، اما هرگز از برخی مواضع ، اهداف و خواسته های همیشگی خود که می تواند برای منطقه بسیار حساس و پرحاشیه باشد ، دست برنداشته اند. به طوری که هم اکنون در صفحه اصلی این وبسایت خبری مبنی بر انتشار قریب الوقوع مقاله ای انتشاریافته است ، که در آن همشهریان فرهیخته ابن فندق (فرید خراسان) تصمیم دارند پتانسیل ها و قابلیت های ششتمد را در جهت ارتقاء به شهرستان بررسی کنند و برای تکمیل و تنظیم این مقاله از همه علاقه مندان درخواست کمک کرده اند.
حاشیه های احتمالی این مطلب در این است که ببینیم واکنش بخش های دیگر شهرستان سبزوار نسبت به آن چه خواهد بود؟
چرا که ششتمد در موضوع ارتقاء به شهرستان در رقابت تنگاتنگ با روداب و داورزن است. حالا باید دید تحلیل گران ششتمدی در مقاله خود چگونه این چالش را بررسی می کنند.
 البته لازم به ذکر است که خبر شهرستان شدن بخش داورزن چندی قبل  در تمام مناطق غرب خراسان رضوی منتشر شد و وبسایت های معتبر محلی نظیر پایگاه خبری سبزوار پیام و سایت شخصی دکتر محسنی ثانی نماینده مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم این خبر را انتشار دادند وحتی اعضای شورای شهر داورزن در نشریه محلی همدلی پیام تقدیر و تشکری را برای نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی ارسال داشتند . اما با توجه به اینکه هنوز این ارتقاء رسماً اعلام نشده است باید منتظر ماند و دید وبسایت علوم اجتماعی ششتمد چگونه به تفسیر و تحلیل حق ششتمد برای ارتقاء به شهرستان می پردازد؟
اسرارنامه نیز در دی ماه گذشته بحث شهرستان شدن داورزن را در یکی از مقالات خود به چالش کشید که از جانب مخاطبان گرامی با بحث های نسبتاً زیادی نیز استقبلا می کردم.
اما به جز این مطلب هم اکنون موارد دیگری نیز در وبسایت گروه علوم اجتماعی بخش ششتمد قرار گرفته است که هریک به نوبه خود ارزش یک بار مطالعه را دارند.
انتشار اولین شماره از «مجله اینترنتی جغرافیایی و تاریخی بیهق»
بررسی پتانسیل ها و قابلیت های ششتمد در جهت شهرستان شدن
انتشار بخش هایی از مقاله همه چیز برای مرکز استان شدن سبزوار فراهم است
فراهم آوردن امکان دانلود کتاب نهضت سربداران خراسان و ...
تیتر مجموعه ای از آخرین مطالب منتشر شده در این وبسایت اینترنتی است.

پیش از این در بخش کاغد کاهی همین وبسایت در مقاله ای باعنوان «بررسی تحلیلی فعالیت های رسانه ای در سبزوار شهردیرینه های پایدار» به ضرورت وجود فعالیت های رسانه ای در روند توسعه همه جانبه هرمنطقه ای اشاره کرده بودیم و به این نتیجه رسیده بودیم که به خاطر وجود حدود 7 پایگاه خبری و تحلیلی حرفه ای در سبزوار ، این بزرگترین شهر دانشگاهی و فرهنگی خراسان رضوی بعد از مشهد مقدس همچنین به یکی از مراکز مهم فعالیت های رسانه ای درعرصه مجازی تبدیل شده است. آن هم با فاصله ای بسیار زیاد از دیگر شهرهای استان .
اینک نیز با مشاهده وجود فعالیتهای رسانه ای در سایر شهر ها و بخش های خطه سربداران معلوم می گردد اهمیت رسانه ها ، نه فقط دربین ساکنین شهر سبزوار بلکه توسط تمامی مردمان فرهیخته منطقه غرب خراسان رضوی جدی گرفته شده است.

آدرس سایت گروه علوم اجتماعی راهنمایی ششتمد : 

http://olomeajtemai.blogfa.com/

 

 کد نویسنده : 5715

اسرارنامه سبزوار حامی فعالیت های سازنده رسانه ای در دیار پرافتخار سربداران

 


نظرت را بنویس
comments

سرزمین سربداران

با سلام باید یه قسمت هایی از بخش کم جمعیت روداب به ششتمد بدن تا این بخش جمعیتش به بالای 30 هزار نفر برسه و توان شهرستان شدن رو داشته باشه در غیر این صورت ششتمد هیچ وقت شهرستان نمیشه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما