64 پرونده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سبزوار بررسی شد/تفویض سرپرستی بانک صنعت و معدن خراسان رضوی به سبزوار/دستور اتمام مطالعه تصفیه خانه شهرک صنعتی شهرستان سبزوار

معاون استاندار وفرماندار ویژه سبزوار گفت: در سومین سفرکارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به این شهرستان 64 پرونده بررسی شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار، احمد برادران شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری سبزوار افزود: مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در زمینه افزایش ظرفیت تولید، توسعه، مالیاتی و بانکی و سرمایه در گردش مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی اظهار کرد: یکی از دستاوردها این سفر، دستور اتمام مطالعه تصفیه خانه شهرک صنعتی شهرستان سبزوار بود.
 
فرماندار ویژه سبزوار با اشار ه به اینکه در سه سال گذشته هیچ واحد تولیدی وصنعتی در شهرستان سبزوار تعطیل نشده و کاهش تولید نداشته گفت: مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه ارائه تسهیلات رفع می شود.
 
برادران گفت: برای تسهیل در روند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران شهرستان سبزوار، رونق تولید و اشتغال، سرپرستی بانک صنعت و معدن خراسان رضوی به سبزوار تفویض می شود.
 
امام جمعه سبزوار نیز گفت: در این شهرستان موسسات خیریه زیادی با مجوز فعالیت دارند اما همچنان برخی مردم محروم و نیازمندی وجود دارند که تحت پوشش کمیته ه امداد امام (ره)، بهزیستی و این موسسات خیریه قرار ندارند.
 
حجت الاسلام مقیسه افزود: برای ساماندهی وخدمت رسانی به اقشار محروم و مستضعف، موسسات خیریه نسبت به تهیه نرم افزار وبانک اطلاعاتی افراد تحت پوش مجموعه خود اقدام کنند.
 
وی با اشاره به شعار سال تاکید کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی، باید موانع سرمایه گذاری و بورکراسی پیچده برداشته شود تا رغبت برای سرمایه گذاری بیشتر شود.
 
امام جمعه سبزوار با اشاره به تخصیص 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 10 ستاد مدیریت بحران کشور برای حل مشکلات قنات زیر مسجد جامع سبزوار افزود: نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستان نسبت به تسریع در پرداخت این اعتبار تلاش کنند.
 
حجت الاسلام مقیسه با اشاره به سیل زائران و علاقمندان به اهل بیت (ع) برای زیارت عتبات عالیات افزود: اربعین فریاد مظلومیت وعدالتخواهی است که شکوه و عظمت محبان اهل بیت(ع) و مظلومیت امام حسین (ع) را زنده نگه می دارد.
 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: 25،3 درصد جمعیت روستایی این استان در قالب 132 هزار خانوار کشاورز روستایی و عشایری زیر پوشش این بیمه قرار دارند.
 
محمود کاظمی افزود: از 520 خانوار روستایی وعشایر مشمول در خراسان رضوی، 132 هزار خانوار تحت پوشش بیمه قرار دارند.
 
وی اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 95 ، خراسان رضوی با رشد سالیانه 6 دهم درصد بیشترین جمیعت روستایی کشور را دارد.
 
کاظمی تاکید کرد: با ایجاد تفاهم نامه با دستگاههای مختلف، حمایت استانداری و ستاد توسعه پایدار روستاها، پوشش 40 درصدیبیمه اجتماعی روستائیان خراسان رضوی تا پایان سال 96 هدفگذاری شده است.
 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: برای تحقق این خواسته، 77 هزار خانوار دیگر تا پایان سال تحت پوشش قرار می گیرند .
 
کاظمی اظهار کرد: ضریب پوشش بیمه ای در شهرستان سبزواربا پوشش 9 هزار خانوار 48 درصد است که رتبه دوم خراسان رضوی در بیمه اجتماعی کشاورزان را دارد.
 
وی افزود: امسال با افزایش 3 هزار و 50 خانوار بیمه شده در شهرستان سبزوار ضریب پوشش بیمه ای این شهرستان به 69 درصد افزایش می یابد.
 
کاظمی با بیان اینکه کارگزاری های و تعاونی های دهیاران، عاملان این صندوق در پوشش بیمه روستائیان هستند، گفت: هم اکنون 57 درصد از جمعیت روستایی بخش روداب، 51 درصد مرکزی و 38 بخش ششتمد سبزوار زیر پوشش این بیمه قرار دارند.
 
وی گفت: دولت یازدهم برای حمایت از کشاورزانی که ساکن روستا نیستند طرح بیمه کشاورزان غیرساکن روستا را از سال 1393 اجرا کرده است.
 
منبع: زیرپرتال فرمانداری سبزوار
کد:6430
 
نظرت را بنویس
comments

به به ... باز دوباره باند و باند بازی و پول خوری و پول دزدی برای افراد خاص
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما