رئیس اداره تعاون،‌ کار و رفاه سبزوار:

لزوم تبدیل شیرینی سنتی سبزوار به یک برند ملی و جهانی

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه سبزوار گفت : بحث تبدیل شدن سبزوار به عنوان یک برند ملی و جهانی در حوزه تولید شیرینی های سنتی و خانگی از دیرباز مطرح بوده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه عقیل مختاری در مراسم افتتاحیه انجمن صنفی کارفرمایی شیرینی پزخانگی و سنتی سبزوار اظهار داشت: به منظور گام برداشتن در این مسیر و مطرح کردن این محصول سنتی و مرتبط با شهرستان سبزوار باید قدم ها به صورت برنامه ریزی شده و ساختارمند برداشته شود، لذا از خانم های متخصص در این زمینه دعوت کردیم تا با تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان شیرینی خانگی یک گام به سمت تحقق این هدف برداشته شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به این که تولید شیرینی خانگی از توانایی های تمام زنان سبزواری است، گاهی پیش می آید که در این حوزه با تولید شیرینی بی کیفیت و به اصطلاح زیر پله ای، نام این شیرینی به خطر می افتد. لذا از باب کنترل بیشتر بر کیفیت این محصول بومی این انجمن صنفی تشکیل شد که وظیفه آن ساماندهی و حمایت از تولید شیرینی خانگی با کیفیت در شهرستان سبزوار و دفاع از این محصول است.
 
عقیل مختاری درباره نگرانی های به وجود آمده از سوی اتحادیه قنادان اظهار داشت: انجمن های صنفی ایجاد شده نه در تقابل با اتحادیه ها یا سیستم های صنفی مشمول قوانین و مقررات بازرگانی است و نه سدی در مقابل  توسعه آن ها، بلکه هم جهت با آن ها بوده و در دل آن ها ایجاد می شوند.
 
در پایان رئیس اداره تعاون،‌ کار و رفاه سبزوار از مسئولین خواست از این انجمن که پرچم دار حمایت از یک محصول کاملا بومی است حمایت کنند و افزود:  به این دلیل که اعضای هیات مدیره این انجمن در تولید شیرینی خانگی سبزوار شاخص هستند لذا خواهشمندم اگر قرار است نمایشگاهی ایجاد شود  غرفه ها در اختیار تولید کنندگانی  قرار گیرد که تاییدیه این انجمن را دارا هستند یعنی محصول با کیفیت ارائه می دهند و مجوز دادن اداره بهداشت با معرفی این انجمن باشد.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما