بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در سبزوار امسال با میهمانان بین المللی از تاجیکستان و افغانستان

امسال هفتمین سال است که نکوداشت بیهقی تحت عنوان «ملی» با همکاری شهرداری، شورای شهر، اداره آموزش و پرورش، اداره ارشاد و دانشگاه حکیم برگزار می شود، که البته اگر در سالهای گذشته همت مجموعه شورای شهر و شهرداری نبود، این مراسم به طور مداوم برگزار نمی شد.
 
اما آنچه همایش امسال را متفاوت کرده است حضور دو چهره‌ی ویژه در روز نخست همایش است. جناب آقای "شفیق الله شفیق شرق" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی افغانستان و جناب آقای بوری بای‌اف؛ رایزن فرهنگی کشور تاجیکستان به عنوان دو نماینده از کشورهای پارسی زبان به دعوت ریاست شورای اسلامی شهر میهمانان ویژه‌ی شهر سبزوار می باشند تا آغازگر پیوند زادگاه پدر نثر فارسی با پایتخت دو کشور فارسی زبان شود و نویدی بر پربار شدن و فراگیر شدن این مراسم در سالهای آتی باشد.
 
در بخش مردمی همایش که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری سبزوار بعدازظهر اول ابان ماه در تالار کاشفی برگزار می شود، ، علاوه بر اجرای ویژه موسیقی و نمایش آیینی، از تمبر یادبود بیهقی رونمایی خواهد شد.
 
منبع: کانال تلگرامی عصر سبزوار
نظرت را بنویس
comments

سلامrnامیدواریم مسئولان محترم اینقدر سرشان به این مراسمها گرم نشود که موضوع اصلی که ثبت روز ملی بیهقی و تصویب نهایی آن در شورای انقلاب فرهنگی است فراموش کنند.rnفکر می کنم در حال حاضر مهم ترین وظیفه مسئولان شهری سبزوار رایزنی و پیگیری جدی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ثبت رسمی روز بیهقی در تقویم کشور است. مبادا مسئولان مانند سال 86 غفلت و کوتاهی کنند و باز هم این طرح در شورا رد شود. برای به نتیجه رسیدن این طرح و تصویب نهایی آن در تقویم باید مسئولان رایزنی سنگینی با اعضای شورا داشته باشند و گرنه به جایی نخواهیم رسید. اگر این روز در تقویم رسمی کشور ثبت ملی شود بسیاری از چیزها خود به خود روی ریل خواهد افتاد. و هر سال برنامه های ملی تدارک دیده خواهد شد مثل روزهای حافظ و خیام و عطار و مولوی. تاکید می کنم مبادا مسئولان غفلت و کوتاهی کنند و باز هم این فرصت بی نظیر را از دست بدهیم و باز هم دست سبزوار در تقویم کشور خالی بماند. ما به خاطر همین کوتاهی ها و پیگیری نکردنها فرصت های زیادی را از دست دادیم. باید سماجت کنیم تا این روز به تصویب برسد. به قول معروف حتی شده باید مسئولان سبزوار پاشنه در خانه اعضای شورا از جا دربیاورند و یا پشت در شورای عالی انقلاب فرهنگی بخوابند تا این روز تصویب شود.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما