فردوسی:

ناوگان اتوبوسرانی سبزوار فرسوده است، نیازمند نوسازی اتوبوس های درون شهری هستیم

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار گفت: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ۷ سال است، بسیاری از ناوگان اتوبوسرانی این شهر فرسوده هستند و باید نوسازی شوند.
 
به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، غلامرضا فردوسی با بیان اینکه در شهر سبزوار ۷۳ دستگاه اتوبوس در ۱۵ خط شهری مشغول به ارائه خدمات به مسافران هستند، گفت: متاسفانه طی ۱۰ سال گذشته هیچ اتوبوس جدیدی به ناوگان اتوبوسرانی سبزوار تخصیص نیافته است.
 
وی با بیان اینکه بهبود کیفیت حمل و نقل عمومى یکى از اهداف سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری است، اظهار کرد: این مهم کاهش سهم خودروهای شخصی در سفرهای شهری، کاهش آلودگی هوا و مسیر دست یابی به شهری سالم و پاک را هموارتر  می کند.
 
فردوسی با اظهار اینکه اتوبوسرانی یکی از مهم ترین سیستم های حمل و نقل عمومی شهری است که نقش مهمی را در سفرهای درون شهری و روزانه شهروندان ایفا می کند، بیان کرد: از این رو برای ارائه خدمات مطلوب تر نیازمند نوسای ناوگان هستیم که متاسفانه این مهم بدلیل کمبود نقدینگی، عدم تخصیص کمک های بلاعوض، اعطای وام و استفاده از تسهیلات بانک های عامل در یک دهه اخیر در سبزوار محقق نشده است.
 
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار در پاسخ به پرسش علت دودزا بودن اتوبوس های درون شهری، گفت: این مشکل به ناوگان فرسوده سبزوار باز می گردد، بررسی های لازم در این رابطه صورت گرفته و در این راستا طی دو هفته آینده سفری به تهران و پیگیری امور از سازمان شهرداری ها خواهم داشت.
 
در این رابطه اما طی چند روز گذشته به منظور اجرایی کردن فرآیند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری کلانشهرهای کشور از سوی معاونت امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تشکیل شد.
 
در این جلسه شهرداری های کلانشهرها گزارشی از روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و استفاده از تسهیلات بانک های عامل ارائه نمودند و مشکلات و موانع پیش روی این طرح بررسی شد. یکی از مهمترین موانع، موضوع تضامینی بود که شهرداری ها می بایستی برای استفاده از تسهیلات بانک ها ارائه نمایند.
 
در ادامه این جلسه، با توجه به مشکلات شهرداری ها در این خصوص مقرر شد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در راستای اجری بند(ج) تبصره(۴) قانون بودجه سال ۹۶، شرایط لازم را برای تضمین تسهیلات شهرداری ها در این بخش تا سقف اعتبارات تخصیصی فراهم آورد.
 
همچنین نمایندگان بانک های عامل حاضر در جلسه و نماینده بانک مرکزی نیز اعلام نمودند که در صورت رفع مشکلات پیش روی تضامین شهرداری ها و ارائه تضمین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور؛ در اسرع وقت تسهیلات مربوط به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کلانشهرها را پرداخت می نمایند.
 
در پایان امید می رود با به نتیجه رسیدن این جلسه، مشکل نوسازی ناوگان اتوبوسرانی سبزوار در کنار کلان شهرها هرچه سریعتر برطرف شود.
 
منبع: پرتال شهرداری سبزوار
 
کد: 4553
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما