گرامیداشت هفته ملی سالمند با نمایشگاه عکس حرکت به سوی آینده

امام جمعه سبزوار: خدمت گزاری به سالمندان از اصول مسلم دین است

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه

نمایشگاه عکس حرکت به سوی آینده به مناسبت هفته ملی سالمند با حضور امام جمعه معزز و معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار ، دیگر مسئولان، اصحاب رسانه و جمعی از نیکوکاران در محل آسایشگاه خیریه سالمندان مادر افتتاح شد .
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه امام جمعه سبزوار در این مراسم گفت: یکی از اصول مسلم در مبانی دینی خدمت گزاری و سپاس گزاری از سالمندانی است که سرمایه جوانی خود را در این جامعه صرف کرده اند.
 
حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: حتی الامکان این فرزندان هستند که باید خدمت گزار مادران و پدران باشند و این مهم بایستی در جامعه فرهنگ سازی شود.  
 
فرماندار سبزوار نیز ضمن تبریک هفته ملی سالمند در این مراسم گفت: کاهش سن سالخوردگی به دلیل سبک زندگی امروزی یک خطر و هشدار جدی برای جامعه است.
 
احمد برادران افزود: داشتن برنامه ریزی در همه دستگاه های اجرایی، جهت حفظ و حراست از سالمندان به عنوان سرمایه ای بزرگ یک الزام است.
 
در حاشیه این مراسم مدیر عامل بنیاد خیریه سالمندان مادر سبزوار در گفت و گو با خبرنگار اسرارنامه اظهار داشت: نهم مهرماه روز جهانی سالمند است که در تقویم ملی کشور ما تحت عنوان هفته سالمند از دهم تا شانزدهم مهر ماه نام گذاری شده است و امروز نیز ما به مناسبت هفته گرامیداشت سالمند به نحوی میزبان عزیزانمان در مجموعه آسایشگاه بودیم.
 
مهدی ذبیح اللهی ادامه داد: به جهت این که در حال حاضر جمعیت کشور، یک جمعیت میان سال است و تا بیست سال آینده این مسیر میان سالی به سمت سالمندی پیش می رود، تمام دستگاه ها چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی بایستی تمهیداتی را  برای مقوله سالمندی که روز به روز جدی تر می شود در نظر بگیرند تا در بیست سال آینده جهت پذیرایی از این طیف جمعیتی که با آن روبرو هستیم  دچار بی برنامه گی و درماندگی نشویم.
 
گفتنی است در نمایشگاه حرکت به سوی آینده 16 عکس از حامد حیدری هنرمند سبزواری به نمایش گذاشته شده است. 
 
عیادت مهمانان از مادران سالمند در  مرکز خیریه سالمندان مادر سبزوار از دیگر بخش های این مراسم بود. 
 
برای مشاهده تصاویر بیشتر هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما