همکاری های علمی دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه های چین گسترش می یابد

توسعه روابط دانشگاه حکیم سبزواری با مراکز دانشگاهی چین بررسی شد  

هیاتی از اساتید برجسته دانشگاه ها و مراکز علمی چین از جمله اساتید آکادمی علوم چین، دانشگاه لان ژو دانشگاه مهندسی اطلاعات نانجینگ، دانشگاه تی سی USTCو دانشگاه شانکسی چین صبح امروز با هدف  افزایش همکاری های علمی و پژوهشی از دانشگاه حکیم سبزواری بازدید و با مسئولین این دانشگاه نشست هایی را برگزار کردند.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با  روابط عمومی  گفت: طی نشست هایی که هیات چینی با رئیس دانشگاه  حکیم سبزواری و روسای دانشکده های جغرافیا و علوم محیطی، الهیات و معارف اسلامی و معماری و شهرسازی برگزار کردند، توسعه روابط دانشگاه حکیم سبزواری با مراکز دانشگاهی  و علمی کشورچین بررسی شد.
 
دکترعلی اصغر مولوی مطالعات تاریخ  اسلام، تاریخ علم و باستان شناسی را از جمله موضوعات همکاری های علمی و پژوهشی  بین دانشگاه حکیم سبزواری و این هیات چینی عنوان کرد و افزود: با این هیات چینی در خصوص موضوعاتی از قبیل اعزام متقابل دانشجوی تحصیلات تکمیلی و اساتید از دانشگاه حکیم سبزواری به دانشگاه های چین و دانشجویان چینی برای تحصیل در رشته هایی همچون زبان فارسی و زبان عربی به دانشگاه حکیم سبزواری، برگزاری فرصت‌های مطالعاتی و انجام پروژه های مشترک  پژوهشی بحث و تبادل نظر شد.
 
وی ادامه داد: همچنین در زمینه تبادلات فرهنگی و علمی  بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های چین با توجه به قرارگرفتن شهر سبزوار در مسیر جاده ابریشم و لزوم احیای فرهنگی و علمی جاده جدید ابریشم  صحبت هایی بین دو طرف صورت گرفت.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری با مثبت ارزیابی کردن نتایج نشست ها و بازدید هیات چینی از این دانشگاه، افزود: پس از بحث و بررسی های صورت گرفته  و با توجه به تمایل دو طرف به برقراری تبادلات علمی و فرهنگی متقابل، امیدواریم در آینده بتوانیم تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه های و مراکز علمی چین منعقد کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: با فراهم شدن زمینه همکاری های علمی بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های چین، تیم های مدیریتی و اساتید دانشگاه  در آینده جهت آشنایی با این دانشگاه ها و بررسی زمینه های همکاری بین دو طرف و انعقاد تفاهم نامه به این کشور اعزام خواهند شد.
 
دکتر مولوی ادامه داد:  همچنین در این بازدید دو سخنرانی علمی توسط پرفسور Zhou chanbinو پرفسور Ji Fangtong در  موضوع تاریخ اسلام و دو سخنرانی علمی توسط دکتر یحیایی و دکتر علوی  اعضای هیات علمی گروه تاریخ و فلسفه  در دانشگده الهیات برگزارشد.
 
منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری
 
کد: 5050
 
برای مشاهده گزارش تصویری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما