کارگاه آموزشی محیط زیستی با محوریت پسماند و بازیافت در سبزوار برگزار شد

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه

 

دومین کارگاه آموزشی محیط زیستی توسط اعضای سمن سرزمین بادغوث با محوریت پسماند، بازیافت و معرفی مناطق حفاظت شده، در سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، دومین کارگاه آموزشی محیط زیستی توسط اعضای سمن سرزمین بادغوث خانم ها شهره عظیمی نیا و فروغ عمرانی به عنوان مدرسین کارگاه در تاریخ 20 شهریورماه 1396 برگزار شد و در این کارگاه ضمن معرفی مناطق حفاظت شده و چندی از گونه های گیاهی و جانوری طبیعت سبزوار، مسابقه ای جهت تفکیک مواد بازیافتی در بین کودکان اجرا شد.
 
مجید ضیایی یکی از فعالین محیط زیست شهرستان سبزوار نیز در این کارگاه با استفاده از چند گونه تاکسیدرمی شده، زمینه آشنایی کودکان با گونه های جانوری بیشتری را فراهم آورد.
 
آخرین مرحله کارگاه، کشت دو گلدان بود که در یکی از گلدان ها مواد تجزیه پذیر، مواد بازیافتی و مواد غیرقابل بازیافت دفن شدند تا حدود یک ماه دیگر نتیجه آزمایش بررسی شود و در دیگری بذر سبزی ریحان کشت شد که مسئولیت مراقبت از آن نیز به کودکان واگذار گردید و در واقع هدیه ای از طرف سمن سرزمین بادغوث به کودکان محسوب می شد.
 
گفتنی است این سلسله کارگاه ها برای کودکان 8 تا 15 سال برگزار می شود و اولین کارگاه در تاریخ 15 شهریورماه1396 در خانه محله عیدگاه واقع در خیابان جهاد کشاورزی و دومی در خانه محله نیروگاه واقع در خیابان رازی سبزوار برگزار شد و امید می رود سومین کارگاه نیز به زودی برگزار گردد.
 
با سپاس از همکاری شهره عظیمی نیا در تهیه این گزارش
 
برای مشاهده تصاویر بیشتر از این کارگاه هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما