مسیر صنعتی شدن سبزوار ریل گذاری شده است/ مطمئن باشید پروژه خودروسازی متعلق به سبزوار است / دست سرمایه گذاران را می بوسم و به منطقه می آورم

ریحانه ریاحی- امید برومندی/مجله اینترنتی اسرارنامه


نماینده مردم سبزوار گفت: احساس می کنم مسیر صنعتی شدن سبزوار ریل گذاری شده است و فقط  باید به این روند سرعت بخشیم.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه رمضانعلی سبحانی فر در نشست خبری که بعد از ظهر چهارشنبه 15 شهریور 96  با اصحاب رسانه برگزار شد افزود: امروزسبزوار دارای 240 واحد صنعتی است؛ که واحدهایی نظیرفولاد ،داروسازی طاها، بتن های سبک، الیاف بوستانی، صنایع کوچک و مجتمع آلیاژی و فرآوری های معدنی به تازگی در این شهرستان راه اندازی شده و یا در حال را ه اندازی است.

سبحانی فر همچنین اظهار داشت: امروز سیاست های اصل 44 اجازه نمی دهد دولت در بخش صنعت سرمایه گذاری کند و اگر بخواهیم شاهد پیشرفت صنعت سبزوار باشیم؛ باید در بین مردم برای سرمایه گذاری های صنعتی فرهنگ سازی کنیم و ذائقه آنان را با حمایت و در اختیار گذاشتن تسهیلات تغییر دهیم.

وی در رابطه با پروژه خودرو سازی گفت: بعد از برجام، فصل قراردادهای خودرویی ایران با کشورهای اروپایی باز شد و ما نیز پیگیری ها و رایزنی هایی را برای آوردن یکی از این قراردادها به منطقه سبزوار آغاز کردیم و برای رنو و پژو رایزنی هایی نیز صورت گرفت که متاسفانه به سرانجام نرسید. اما وزیر صنعت، معدن و تجارت، به دلیل خواهش ها وپیگیری ها متعدد بنده، قول داد که در بحث صنعت به سبزوار کمک کند و یکی از شروط راه اندازی این پروژه را وجود سرمایه گذار و همچنین اهلیت داشتن وی دانست.

در این رابطه، یکی از چندین سرمایه گذاری که معرفی شد، گزارش توجیهی تهیه کرد و در نهایت با خط تولید به شرط 0 تا 100 به طوری که فقط مونتاژکاری نباشد، پذیرفته شد.

وی درباره سرمایه گذار خودروسازی سبزوار گفت: اگرچه این سرمایه گذار متعلق به بخش خصوصی است، ولی دارای 10 هزارپرسنل است و بزرگترین قطعه سازان کشور است که صادرات قطعه به اروپا دارد و از امکانات گسترده و خط تولید خود رو برخوردار است.

سبحانی فر درباره زمان اعلام پروژه خودروسازی سبزوار گفت: ما پس از صادر شدن مجوز، این پروژه را اعلام کردیم و تا زمانی که مجوز صادر نشده بود، به دلیل حساسیت هایی که وجود داشت باید، مسکوت باقی می ماند.

وی درباره جانمایی پروژه خودروسازی سبزوار نیز اظهار داشت: جانمایی چنین پروژه ای به این شکل نیست که من بگویم بیاید به جوین، خوشاب، داورزن و ... البته اگر پروژه دولتی می بود، شاید امکان وارد کردن فشار به دولت برای نادیده گرفتن یک تعداد از ملاک ها در تعیین مکان وجود می داشت، اما وقتی بخش خصوصی می خواهد چند صد میلیارد تومان سرمایه گذاری کند، سعی می کند بهترین نقطه ای را که برایش توجیه داشته باشد، پیدا کند. اما مطمئن باشید خودروسازی برای سبزوار است و سرمایه گذار در همین پهنه زیرساخت های مناسب را جستجو می کند.

نماینده سبزوار ادامه داد: به هرحال باید در مواجهه با سرمایه گذاران برخورد مناسب ، استقبال و تشویق داشته باشیم و همه چیز را برایشان آماده کنیم، تا آن ها نیز رغبت به سرمایه گذاری داشته باشند. امروز هر صنعتی که بخواهیم بیاوریم، دولتی نیست و باید زیر پای سرمایه گذار بخش خصوصی فرش قرمز پهن کنیم.

بنده با هر جایگاهی که داشته باشم، دست این سرمایه گذاران را می بوسم و می آورمشان. برایشان تا بانک و جاهای مختلف می روم تا مجوز بگیرم. لذا خواهشی که دارم این است که اصحاب رسانه و سایرین نیز مطالبی که موجب هراس و دلسردی سرمایه گذاران شود، را نشر ندهند.

رمضانعلی سبحانی فر در بخش دیگری از این نشست درباره تأثیر ورود هواپیماهای ATR به کشور به عنوان یکی از دستاوردهای برجام و امکان افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار گفت: به دستور وزیر، رئیس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) قول افزایش دو پرواز از فرودگاه سبزوار را داده است .

وی افزود: البته اکنون مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی تغییر کرده است، با این حال قول مساعد برای افزایش پروازهای سبزوار را گرفته ایم که در شهریور یا مهر امسال باید در برنامه گنجانیده شود.

وی با توجه به سئوال یکی از خبرنگاران درباره مالکیت زمین فرودگاه سبزوار گفت: موضوع مالکیت زمین، ربطی به افزایش پروازها و توسعه فرودگاه ندارد و مانعی در این زمینه ایجاد نمی کند.


 

نظرت را بنویس
comments

مسعود

باید دید که این صنعتی شدن تا چه حد توانسته از مهاجرت معکوس در سبزوار جلوگیری نماید وگرنه ....
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما