نماینده بجنورد:

راه آهن گرگان بجنورد مشهد با اعتبار دولتی ۵۰ سال دیگر هم اجرا نمی‌شود

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد با استفاده از اعتبارات دولتی ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده نیز اجرا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی قربانی در نشست خبری با تاکید بر لزوم ثبات مدیریتی در استان، اظهار کرد: از فعالیت استاندار فعلی در منطقه حمایت می‌کنیم تا حداقل دو تا سه سال دیگر در استان حضور داشته باشد و بتواند برنامه های خود را اجرایی کند.

قربانی در خصوص ابطال مجوز پالایشگاه کالیمانی، عنوان کرد: مقرر بود این پالایشگاه با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار اسپانیایی انجام شود که پس از گذشت شش ماه این مهم اتفاق نیفتاد و مجوز سرمایه گذاری باطل شد.

وی ادامه داد: یک سری تخلفات نیز از سوی مدیرعامل این طرح انجام شده بود که منجر به بازداشت وی شده است و این در حالی است که از اعتبارات دولتی و امکانات بیت المال در این پروژه هزینه نشده و فقط ۶۵۰ هکتار زمین که ۲۰۰ هکتار آن واگذار و ۴۵۰ هکتار نیز فریز شده بود منظور شده بود، بنابراین دولت در این طرح متضرر نشده است.

قربانی در خصوص طرح توسعه GTTP در پتروشیمی استان، ادامه داد: در راه اندازی این طرح دو مشکل وجود دارد اول اینکه باید این مهم در نزدیکی دریا اجرا شود و دوم آن که شرکت شستا نیز خیلی مایل به اجرای این طرح نیست زیرا اجرای این طرح نیازمند ۵۰ هزارمیلیارد سرمایه است.

وی عنوان کرد: با توجه به مخالفت سهام داران برای اجرای طرح GTTP و وجود زیرساخت های لازم همانند فناوری و تجهیزات و نیروی انسانی در این راستا فاز دوم توسعه پتروشیمی با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

قربانی با اشاره به پروژه راه آهن گرگان، بجنورد، مشهد، یادآور شد: مقرر بود ۸۵ درصد از طریق فاینانس سرمایه گذار چینی و ۱۵ درصد نیز از سوی آستان قدس برای این پروژه لحاظ شود که تاکنون همه چیز بروی کاغذ بوده و عملا کسی پای کار نیامده  و این در حالیست که این پروژه با اعتبارات دولتی ۵۰ تا ۱۰۰ سال زمان می برد که اجرا شود.

وی در خصوص محور جنگل گلستان نیز اظهار کرد: تکمیل کامل این پروژه یک هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و هم اکنون نیز ۵۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار هستیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان در اولویت دولت قرار دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه ۵۵ کیلومتر از این محور آماده است طی سفر وزیر راه به استان این پروژه افتتاح خواهد شد.     

وی با اشاره به اینکه از طرح تحول سلامت حمایت می کنیم، افزود: اجرای طرح تحول سلامت دو مشکل عدم وجود منابع پایدار و دیگری نیز بحث نظام بیمه ای مواجه است که باید این دوم مهم مرتفع شود.

ایجاد 12 هزار شغل دراستان امکانپذیر نیست

قربانی درباره قول استاندار خراسان‌شمالی برای ایجاد ۱۲ هزار شغل در استان، افزود: نمی‌دانم این قول براساس چه مواردی گفته شده اما ایجاد ۱۲ هزار شغل با وضعیت موجود کار سختی است، شاید اگر فاز دوم پتروشیمی و پالایشگاه کالیمانی عملیاتی می‌شد این مهم تا حدودی محقق می شد.

وی راجع به کابینه دولت نیز اظهارکرد: اعضای کابینه معرفی شده نسبت به کابینه قبلی خوب است ولی عالی نیست، چند نفر از اعضای دولت بالای ۲۰۰ نفر در مجلس شورای اسلامی رای دارند و سه تا چهار مورد نیز به احتمال فراوان رای لازم را نیاورند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر کشور نیز از همین چهار نماینده دارای ریزش رای است، گفت: به عنوان وزیر بومی اهل خراسان شمالی از وی حمایت می کند و انصافا نیز در زمان فعالیت وی در انتخابات حتی آرای یک صندوق هم باطل نشد و البته همه چیز به دفاع وزرا از خودشان بر می‌گردد.


منبع: ایسنا
کد:6430

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما