دقیق ترین آمار و ارقام درباره پروژه راه آهن سبزوار / چرا بعضی مسئولان اشتباه می کنند؟

در فضای مجازی شهرستان سبزوار طی روزهای اخیر مطالبی در خصوص اعداد و ارقام اعتباراتی که تا کنون به پروژه ملی راه آهن سبزوار اختصاص یافته درج شده است، که نشان می دهد از بیش از 65 میلیارد تومان اعتبار که در قانون بودجه سال های اخیر برای پروژه راه آهن سبزوار در نظر گرفته شده است تنها حدود 5 میلیارد تومان آن توسط دولت ها پرداخت شده و بقیه این مبلغ به عنوان بدهکاری دولت به مردم سبزوار محسوب می شود.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه متن این یادداشت که در کانال های تلگرامی صبح سبزوار، عصر سبزوار، دیدبان خراسان غربی و سربداران نیوز و ... منتشر گردیده است، به شرح زیر است:
 
 دقیق ترین اعداد و آمارها درباره پروژه راه آهن سبزوار / چرا بعضی مسئولان اشتباه می کنند؟
 
پروژه راه آهن سبزوار از آن پروژه های تاریخی در غرب خراسان رضوی است که هر چند هنوز عملا تا نقطه بهره برداری برای مردم فاصله زیادی دارد، اما تا کنون مورد بهره برداری های زیادی در عکس های یادگاری و تبلیغات دوره های مختلف انتخابات و  ... قرار گرفته است.
 
در نوشته پیش رو نگاهی دقیق به ارقام اعتباراتی می اندازیم که در چند سال اخیر در قانون بودجه کشور به پروژه راه آهن سبزوار اختصاص یافته است.پس از مطالعه این آمار و ارقام که به راحتی از متن و پیوست های قانون بودجه کشور در سال های مختلف برای عموم قابل دسترسی است، عیار حرف و سخن مسئولان و نمایندگان مختلف سبزوار به وضوح برای خوانندگان گرامی روشن خواهد شد.
 
گفتنی است طبق اطلاعات مندرج در وب سایت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور (زیر نظر وزارت راه و شهرسازی)، پروژه راه آهن سبزوار به طول 45 کیلومتر ، در سال 1389 مجوز اجرا را دریافت و  سپس ردیف اعتباری به شماره 40701063 را در قانون بودجه کشور، به خود اختصاص داد.
اعتبار مصوب پروژه ملی راه آهن سبزوار با همین شماره ردیف اعتباری از سال 89 تا 96 در قانون بودجه کشور به شرح زیر بوده است:
 
 1389 : یک و هشت دهم میلیارد تومان       (1,800,000,000)
1390 : شش میلیاردو پانصدمیلیون تومان    (6,500,000,000)
1391 : پنج میلیارد وپانصدمیلیون تومان       (5,500,000,000)
1392 : بیست ودومیلیارد وپانصدمیلیون تومان   ( 22,500,000,000)
1393  : دومیلیارد وسیصدمیلیون تومان        (2,300,000,000)
1394  : سه میلیارد تومان                       ( 3,000,000,000)
1395 : دومیلیارد وسیصدمیلیون تومان        (2,300,000,000)
1396 : بیست و یک میلیارد و سیصد میلیون تومان    (21,300,000,000)
 
بدین ترتیب مخاطبان گرامی این مطلب می توانند به مقایسه عملکرد های حقیقی افراد و مسئولان مختلف در سال های گوناگون بپردازند.
 
نکته حائز توجه اینجاست که از سال 89 که پروژه راه آهن سبزوار به صورت یک پروژه ملی مطرح شده است، تاپایان سال96 مجموعاً شصت و پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است. اماطبق اعلام رسمی وزارت راه تا کنون حدود 10 میلیارد تومان از این بودجه جذب شده است.
ضمنا از همان رقم 10 میلیارد تومان اختصاص یافته 5 میلیارد تومان نیز از محل ماده 180 نمایندگان وقت بوده که اخذ شده است.
 
بنابراین از بیش از 65 میلیارد تومان اعتباری که دولت باید بر اساس قانون بودجه در سال های 89 تا 96 به پروژه راه آهن سبزوار اختصاص می داده است، تا کنون تنها حدود 5 میلیارد تومان از طرف دولت برای این پروژه جذب شده و مردم شریف سبزوار عملا بیش از 60 میلیارد تومان دیگر از دولت محترم طلبکار هستند.
 
همه این آمار و ارقام به روشنی در قانون بودجه کشور از سال 89 تا 96 با ردیف اعتباری 40701063 برای پروژه راه آهن سبزوار جهت اطلاع علاقه مندان قابل تحقیق  و دسترسی است. همچنین از سایت ها و پورتال های مربوطه می توان به راحتی میزان جذب اعتبارات مصوب شده به این پروژه را استخراج کرد.
 
اینک  جای این سئوال از مسئولان محترم سبزوار پیش می آید که چگونه و بر اساس کدام وجدان کاری و کدام حس دلسوزی  برای توسعه دیار سربداران، درمصاحبه ها و گزارش های گوناگون که با رسانه ها دارند، آمار ها و ارقامی را اعلام می کنند که با واقعیت منطبق نیست و به نظر  می رسد چنین آمارهایی تنها برای نشان دادن کارنامه ای مثبت از عملکرد این مسئولان نزد مردم بیان می شود؟
 حال آنکه اعلام اینگونه اعداد و ارقام اشتباه در مصاحبه های خبری برخی مسئولان و نمایندگان محلی باعث می شود ورق به ضرر پروژه راه اهن سبزوار برگردد و مردم شریف این شهر که در واقع بر اساس قانون بودجه کشور در پروژه راه آهن نزدیک به 60 میلیارد تومان از محل اعتبارات مصوبی که هنوز جذب نشده، طلبکار دولت هستند، ناگهان در جایگاه بدهکاری قرار بگیرند و دولتمردان فعلی تصور کنند بر اساس ادعای مسئولان محلی سبزوار سهم پروژه راه آهن این شهر را به خوبی پرداخت کرده اند. غافل از اینکه این ها آمارهایی اشتباه و غیر واقعی است که تنها در جهت کارنامه سازی برای برخی مسئولان بیان می شود!
 
💠در تهیه این متن از آمار و اطلاعات مندرج در وب سایت های معتبر زیر استفاده شده است:
 
 
 
 
🌐کانال خبری تحلیلی صبح سبزوار:
@sobhesabzevar

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما