شور و شوق جامعه دانشگاهی سبزوار در آستانه میزبانی از یک سمینار علمی کشوری

دانشگاه تربیت معلم سبزوار این روزها به شدت مشغول مهیا کردن خود برای میزبانی یک همایش مهم ملی است.
بیست و دومین سمینار ملی جبر ایران چنانکه چندروز قبل در همین وبسایت اطلاع رسانی کرده بودیم از روزهای 11 الی 13 بهمن ماه جاری در دانشگاه تربیت معلم سبزوار برگزار می شود. براساس برخی گزارش های رسیده ، هم اکنون مسئولین مربوطه در دانشگاه تربیت معلم سبزوار به شدت مشغول تولید کلیپ مناسبی برای معرفی همایش مورد ذکر ، دانشگاه محل برگزاری و نیز معرفی شهر تاریخی و فرهنگی سبزوار هستند. و وبسایت اینترنتی مخصوص این همایش از مدتی قبل به آدرسی که در ادامه ذکر خواهد شد راه اندازی شده است:
وبسایت رسمی بیست و دومین سمینار جبر ایران : http://cnf.sttu.ac.ir/ias22/fa/
برگزاری چنین همایش هایی در کنار فواید علمی و تخصصی که برای کل کشور خواهند داشت ، قطعاً برای شهرهای میزبان می توانند فواید چندبرابری به بار بیاورند. چرا که در صورت اعمال مدیریت مناسب از جانب مسئولین شهرستان در خلال برگزاری این گونه همایش ها فرصت های مناسبی برای ارتقاء سطح فرهنگ ، معرفی توانمندی های محلی و رونق دادن به صنعت گردشگری شهرهای میزبان ایجاد می گردد.
اینک با توجه به باقی ماندن کمتر از ده روز به موعد برگزاری آیین افتتاح این سمینار ملی در دانشگاه سبزوار باید  امیدوار بود دست اندرکاران مربوطه شرایط مناسب را برای بهره برداری فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی کافی از این مراسم فراهم آورند .
چندی قبل جلال تعصبی عضو محترم شورای اسلامی شهر سبزوار در وبلاگ روزانه خود مختصراً به اهمیت و جنبه های مختلف برگزاری این همایش اشاره کرده است . به طوری که درتاریخ سه شنبه 6 دی ماه سال جاری در وبلاگ این عضو شواری اسلامی شهر این مطالب درج شد : بیست و دومین سمینار جبر ایران قرار است در روزهای 11 و 12 بهمن ماه سال جاری در سبزوار و به میزبانی دانشگاه تربیت معلم سبزوار برگزار گردد و بالغ بر 200 ریاضیدان کشوری و خارجی میهمان سبزواری ها خواهند بود که از نظر شورای شهر این یک فرصت برای شناساندن سبزوار و پتانسیل های علمی و فرهنگی آن خواهد بود . (وبسایت جلال تعصبی /  http://rozaane.blogfa.com/)
باتوجه به پیش بینی حضور حدود 200 میهمان نخبه دانشگاهی در این همایش از سرتاسر کشور و اقامت حدود 3 روزه این میهمانان در سبزوار این موضوع می تواند از زاویه دید صنعت هتل داری ، حمل و نقل ، فروشندگی سوغاتی و کالاهای محلی و ... حائز اهمیت باشد.اهمیت فرهنگی این موضوع نیز در آشنایی اساتید و چهره های علمی کشور با فرهنگ اصیل شهر دارالمومنین سبزوار مطرح می شود.
افتخار میزبانی چنین همایش هایی معمولاً  نصیب دانشگاه های معتبر موجود در مراکز استان ها می شود اما اینک توانمندی های قابل قبول علمی ، فیزیکی و اجرایی دانشگاه تربیت معلم سبزوار باعث شده  امسال سمینار ملی جبر ایران در این دانشگاه برگزار شود.
تربیت معلم سبزوار درسال 66 و به عنوان شعبه ای از دانشگاه تربیت معلم تهران تأسیس شد.این دانشگاه بزرگ که درطول سالها با فراز و نشیب های زیادی روبه رو بوده است ، اکنون طی سال های اخیر گام های رو به رشدی را برداشته است . امروز جمعیت دانشجویی این دانشگاه به 7500 نفررسیده است که نسبت به  جمعیت 5500 نفری در چهار سال گذشته ، رشد چشمگیری را نشان داده و خبراز آهنگ سریع رشد و توسعه این مرکز آموزشی می دهد. همچنین تعداد دانشکده های موجود در این دانشگاه از 4 دانشکده در سال 86 به 10 دانشکده در سال 90 ، تعداد اساتید از 116 نفر در سال 86 به 170نفردر سال 90 و رشته های این دانشگاه از 45 رشته در سال 86 به 94 رشته درسال جاری افزایش یافته است.ضمن اینکه در همین مدت 5 رشته دکترا در این دانشگاه ایجاد شده است درحالی که تربیت معلم تا سال 86  از هیچ رشته ای درمقطع دکترا برخوردار نبود.
علاوه براین موارد وجود چندین ساختمان و سازمان فرهنگی ، بهداشتی ، درمانی ، تجاری و ... در محل پردیس این دانشگاه ، باعث شده تربیت معلم سبزوار کم کم به شکل یک شهرک  و حتی شهر دانشگاهی در شمال سبزوار دربیاید.
هم اکنون در پردیس دانشگاه تربیت معلم  که در مساحتی بالغ بر 220 هکتار واقع شده است امکاناتی نظیر کلینیک درمانی و مشاوره ای ، سالن های ورزشی و استخر سرپوشیده ، باجه بانگ تجارت ، نانوایی ، کتابخانه مرکزی ، سایت کامپیوتری ، چند تالار اجتماعات و همایش ها ، سلف سرویس مرکزی ، مهدیه ، تریا ، دفتر پستی ، دفتر استعدادهای درخشان و ... وجود دارند.
همچنین براساس گزارش سایت خانه فرهنگ دانشجو این دانشگاه در آینده نزدیک میزبان همایش بین المللی تئاتر امام رضا (ع) نیز خواهد بود که این فرصتی دیگر برای رشد و توسعه سبزوار است . اسرارنامه سبزوار سعی می کند درروزهای آینده به این موارد پوشش رسانه ای بیشتری بدهد.
کد:5715


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما