نگارستان آفرین در سبزوار افتتاح شد

زهرا امیری / مجله اینترنتی اسرارنامه

نگارستان آفرین سبزوار در محل مرکز آفرینش های فرهنگی و اجتماعی  دانشگاه حکیم سبزواری با حضور شماری از اصحاب فرهنگ و هنر ، بزرگان و دانشگاهیان دیار سربداران افتتاح شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم گفت: نگارستان آفرین زیر نظر مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری سبزوار یکی از مراکز وابسته به دانشگاه حکیم سبزواری است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کند.

دکتر جواد حدادنیا افزود: اداره مرکز آفرینش های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری بر عهده ی هیات امنائی متشکل از آقایان ماستیانی، دکتر وحید، فتاحی، علی آبادی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، نماینده فرهنگی شهرداری و نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه است.

وی نگارستان آفرین را محلی برای عرضه هنر همه هنرمندان شهرستان در راستای فعالیت های دانشگاهی دانست و ابراز امیدواری کرد: فعالیت های این نگارستان هم راستا با فرهنگ و رسالت دانشگاه و زیبنده ی سبزوار به عنوان شهری باشد، که همواره زادگاه علم، اندیشه و فرهنگ بوده است.

حدادنیا سپس گفت: دانشگاه حکیم سبزواری در انتهای سال 95 به عنوان یکی از 22 دانشگاه برتر کشور شناخته شد.

وی همچنین از راه اندازی بنیاد حامیان دانشگاه حکیم سبزواری خبر داد و گفت: وظیفه این بنیاد که یک نهاد خیِّر است، حمایت از دانشگاه در عرصه های مختلف عمرانی، آموزشی و پژوهشی است و از امروز رسماً شروع به کار می کند و همه همکاران و علاقه مندان می توانند به عضویت آن در بیایند.

در پایان این مراسم از آرم مرکز آفرینش های فرهنگی اجتماعی و نیز از آرم بنیاد حامیان دانشگاه حکیم سبزواری رونمایی شد.

همزمان با افتتاح این نگارستان، نمایشگاه دستاوردهای تدبیر و امید، شامل تصاویری از امکانات و ظرفیت های دانشگاه حکیم سبزواری به نمایش گذاشته شد.

روبان افتتاح نگارستان آفرین، توسط محمود درقدمی یکی از خبرنگاران شهرستان سبزوار و حاج علی فتاحی پدر دو شهید و از هنرمندان پیشکسوت سبزوار قیچی شد.

از نکات جالب این افتتاحیه، اجرای برنامه زنده رادویی توسط دو بانوی مجری و هنرمند در محل نگارستان آفرین بود.

نگارستان آفرین در خیابان 24 متری انقلاب حد فاصل میدان طالقانی تا میدان صاحب الزمان در محل مرکز آفرینش های فرهنگی اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری واقع شده است.

برای راه اندازی این نگارخانه و امکانات جانبی آن مبلغ هفتصد میلیون ریال هزینه شده است.

گفته می شود، با امکاناتی که نگارستان آفرین دارد یکی از مجهزترین نگارخانه های استان خراسان رضوی است که دارای نمایشگر شهری و اتاق کنفرانس برای نشست های تخصصی می باشد و قرار است علاوه بر ایجاد فضای نمایشگاهی امکان تحلیل و نقد نمایشگاه ها و نشستهای تخصصی همچون بیقهی خوانی وجود داشته باشد.

برای مشاهده گزارش تصویری از این مراسم هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما