در مصاحبه با مدیر عامل شرکت تعاونی مینا طب آسیا مطرح شد

تعرفه های پایین شرکت های تعاونی به نفع مردم و به ضرر چه کسانی؟!

نفیسه بابائی/مجله اینترنتی اسرارنامه
 
خبرنگارمجله اینترنتی اسرارنامه با مجید کوثری مقدم مدیرعامل شرکت تعاونی مینا طب آسیا، درباره ی تعرفه های پایین شرکت و ممانعت مسئولین از اطلاع رسانی گفتگو می کند...
 
-شرکت تعاونی مینا طب آسیا در چه سالی تاسیس و شروع به فعالیت کرد؟
شرکت تعاونی مینا طب آسیا در سال 1376 تاسیس شد، فعالیت شرکت ابتدا در زمینه های دیگر بود ولی با اخذ مجوز درمانگاه در سال 1388 فعالیت درمانی خود را در سال 1389 آغاز کرد، البته شرکت تعاونی مینا طب آسیا اولین شرکت تعاونی است که در بخش های خدمات، بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان در حال خدمت رسانی است. خدمات عمومی، تزریقات، پرستاری، مامایی، دندانپزشکی، دندانسازی و هم اکنون نیز طرح توسعه آمبولانس و «کلینیک زخم» را در برنامه های پیش رو داریم. البته در گذشته در قسمت تجهیزات پزشکی نیز فعالیت داشتیم ولی هم اکنون آن تجهیزات را نداریم.
 
-آیا در برنامه های شرکت تعاونی مینا طب آسیا طرح توسعه نیز پیش بینی شده است؟
بله، طرح توسعه افزایش یک سری بخش های جدید به فعالیت های شرکت های تعاونی است. البته طرح توسعه وابسته به منابع مالی شرکت است، یعنی اگر منابع مالی خوب باشد طرح توسعه بیشتری فعال خواهد شد.طبق قول هایی که معاون مدیرکل جناب آقای مختاری به ما دادند، اگر انشالله به سرانجام برسد قراراست طرح های بیشتری را در برنامه داشته باشیم که یکی از این طرح ها اعزام بیمار به شهرستان ها از طریق پایگاه سلامت شرکت تعاونی مینا طب آسیاست. زیرا در بعضی حوادث پیش می آید که یک بیمار از شهری دیگر در بیمارستان ها بستری شود و از طریق این خدمات امکان انتقال امن این بیمار به شهر خود فراهم می آید.
 
-شرکت تعاونی مینا طب آسیا چه تعداد نیرو دارد؟
شرکت تعاونی در حال حاضر 25 نیرو دارد. در سال 89 تعداد نیروها بسیار کم بود که با افزایش بخش ها در شرکت تعاونی این نیروها نیز افزایش پیدا کرد.
 
-تعداد سهامداران شرکت تعاونی مینا طب آسیا چند نفر است؟
تعداد سهامداران شرکت تعاونی در حال حاضر 7 نفر می باشد که طبق جلسات و مجامعی که داشته ایم با افزایش تعداد سهامدار در شرکت مخالفت شده است.
 
-آیا پایگاه سلامت شرکت مینا طب آسیا برای مردم شهرستان شناخته شده است؟
ما در سال 1393 مجوز طرح دولتی از وزارت بهداشت درمان را گرفتیم، ولی متاسفانه با تمام تلاش ها و دوندگی هایی که داشتیم اجازه تبلیغ را در سطح شهر به ما ندادند، دلیل این مخالفت نیز این بود که در صورت همگانی شدن تعرفه های پایین شرکت مینا طب جذب مریض در پایگاه ما بالا می رود و امکان ریزش شدید بیماران در مطب های خصوصی سطح شهر ایجاد می شود. با این شرایط ما فقط در خود پایگاه اجازه تبلیغ داشتیم. البته قابل ذکر است مساعدت های آقای مختاری معاون مدیر کل واقعا مستمر به ثمر بود، راهنمایی های ایشان برای ما قابل ستایش است و طبق تفاهم نامه ای که با ایشان داشتیم قرار بر این شد مانند درمانگاه فرهنگیان که فرهنگیان محترم را با تعرفه های پایین پوشش می دهد، کارگران و تعاونگران عزیز نیز با همان تعرفه های پایین تحت پوشش شرکت تعاونی مینا طب آسیا درآیند.
 
7-امکان دارد برای آگاهی مخاطبین چند نمونه از تعرفه های شرکت را بفرمایید؟
بله، ویزیت پزشک عمومی طبق تعرفه سال 95:
 ویزیت پزشک عمومی برای عموم 9 هزار تومان، با دفترچه بیمه سلامت همگانی و تامین اجتماعی 7 هزار تومان و دفترچه های تامین اجتماعی اجباری از جمله کارگران و تعاونگران 3 هزار تومان اخذ می گردد.
خدمات سرم تراپی(نصب سرم) در بخش خصوصی 10 هزار تومان است ولی در شرکت تعاونی مینا طب آسیا ازعموم 5 هزار تومان و برای کارگران، تعاونگران و صنعت گران و یا کسانی که دفترچه تامین اجتماعی دارند 3 تومان اخذ می گردد.
در قسمت دندانپزشکی نیز برای عموم قیمتی حداقلی در نظر گرفته شده است و برای کارگران و تعاونگران نیز قیمت ها 10 الی 20 درصد  پایین تر محاسبه میگردد.
 
-آیا خدمات دندانپزشکی و دیگر قسمت های خدمات بهداشتی در تمام ایام هفته مشغول فعالیت هستند؟
بله، قسمت دندانپزشکی صبح و عصر در خدمت همشهریان است، در دو سه ماه آینده یک پزشک دیگر نیز به قسمت دندانپزشکی اضافه می گردد. 12 الی13پزشک عمومی داریم که به طور شیفتی خدمت می کنند و تا دو ماه دیگر نیز انشالله شیفت شب آغاز می شود.
 
-با توجه به درآمدهای شرکت وضعیت مالیات های پرداختی به اداره دارایی چگونه است؟
متاسفانه، با توجه به اینکه شرکت های تعاونی باید 25 درصد سود سالیانه خود را به اداره دارایی بدهند، اداره دارایی مالیات های سنگینی برای ما در نظر می گیرد. با توجه به هزینه های موجود و وام هایی با درصد بالا دیگر شرکت قادر به پرداخت این مالیات های سنگین ادراه دارایی نیست، ولی متاسفانه پیگیری شرکت های تعاونی هیچ نتیجه ای نمی بخشد. مخصوصا در سالهای اخیر این وضع بدتر شده است. ولی درمانگاه های خصوصی با وجود وضعیت بسیار بهتر از ما از پرداخت این مالیات ها معاف می باشند و به جای اینکه ما را تشویق به افزایش شرکت های تعاونی بکنند متاسفانه بیشتر به سمت خصوصی سازی سوق می دهند. در صورتی که خدمات دهی و تعرفه های شرکت تعاونی ها برای مردم خیلی مقرون به صرفه تر است ولی متاسفانه پشتیبانی که باید از شرکت های تعاونی صورت بگیرد انجام نمی شود. امید به اینکه تغییری چشمگیر در این بخش ها داشته باشیم.
 
برای مطالعه گزارش های بیشتر از نفیسه بابایی هم اکنون به آدرس زیر مراجعه کنید:
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما