معرفی ظرفیت های سبزوار به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در نمایشگاه مشهد

آمادگی میزبانی سبزوار برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی

معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار با اشاره به معرفی ظرفیت های گردشگری این شهرستان در نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خراسان رضوی گفت: این شهرستان به مقصدی برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی تبدیل شده است.
به گزارش سبزوار نیوز، حسن پارسی پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان خراسان رضوی در مشهد مقدس اظهارداشت: این نمایشگاه در محورهای صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، امور بیمه و بانک ها از دوم تا پنجم شهریور ماه برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این نمایشگاه در سطح بین اللمللی و ملی برگزار می شود، برنامه ریزی شد تا غرفه ای به نام سبزوار در این نمایشگاه ایجاد و ظرفیت های سرمایه گذاری شهرستان به سرمایه گذاران معرفی شود.
پارسی پور گفت: وجود صنایع بزرگ از جمله کارخانه سیمان، کابل خودرو و داروسازی، و معادن مختلف  از جمله مس، فرمنگنز و کرومیت زمینه مناسبی برای حضورسرمایه گذاران در بخش توسعه صنایع، اکتشاف معادن و احداث صنایع تبدیلی و فرآوری را فراهم کرده است.
 وی عنوان کرد: همچنین تولید بخش مهمی از گوشت سفید و  قرمز استان در بخش مواد پروتئینی و دامی، و تولید محصولات کشاورزی مختلف از جمله  پنبه، زعفران، پسته و سایر محصولات کشاورزی  زمینه مناسب برای حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف از جمله احداث کارخانه های صنایع تبدلی و بسته بندی را فراهم می کند.
پارسی پور با اشاره به پیشنیه تاریخی حدود 6 هزار ساله سبزوار گفت: وجود بیش از یک هزار و 200 اثر تاریخی از جمله خانه های تاریخی، مساجد، آتشگاه تاریخی آذربرزین مهر و انواع صنایع دستی مختلف زمینه برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان را فراهم کرده است.
پارسی پور  با بیان اینکه مدیریت عالی شهرستان نگاه ویژه ای به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی براساس منویات رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید دارد، افزود: بخشی از این سیاست با جذب سرمایه گذاران و تشویق آنها به سرمایه گذاری در طرح های مختلف محقق می شود.
معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار تاکید کرد: مهمترین سیاست مجموعه مدیریت شهرستان فراهم سازی زمینه برای  اشتغال جوانان با ایجاد بسترهای مناسب سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران است.
وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت زمان برگزاری نمایشگاه،  ظرفیت های سرمایه گذاری شهرستان تنها در بخش های، صنعت و معدن،کشاورزی، گردشگری و شهری تدوین و در نمایشگاه معرفی می شود.
پارسی پور با بیان اینکه بسته های تشویقی مناسبی برای جذب سرمایه گذاران به شهرستان تدوین شده است، گفت: از مهمترین برنامه های دفتر سرمایه گذاری شهرستان حضور در نمایشگاه های معرفی فرصت های سرمایه گذاری و ارائه توانمندی ها و ظرفیت های سرمایه گذاری سبزوار به عنوان یک کلان شهر در غرب خراسان رضوی است.


منبع: سبزوارنیوز
کد: 6430

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما