بررسی عملکرد فرودگاه سبزوار درتیر ماه 96/ رشد پروازهای فرودگاه سبزوار در چهار ماهه نخست 96 نسبت به 95

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

فعالیت تنها فرودگاه فعال در نیمه غربی استان خراسان رضوی که در شهرستان سبزوار واقع شده، در چهار ماهه نخست سال 96 نسبت به سال 95 هم از لحاظ تعداد پروازها، هم از نظر میزان جابه جایی بار و مسافر همراه با رشد بوده است که از این بابت حتی از شهرهای مرکز استانی مانند همدان، زنجان و اراک جلوترمی باشد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و بر اساس اطلاعات مندرج در نود و دومین شماره از ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ،دومین فرودگاه استان پهناور خراسان رضوی در سبزوار طی 4 ماهه نخست سال 96 با انجام 158 سورتی پرواز نزدیک به 11 هزار مسافر را به همراه بیش از 65 هزارکیلوگرم بار جابه جا کرده است که این رقم ها در 4 ماهه نخست سال 95 ، شامل 140 پرواز با جابه جایی کمی بیش از 7 هزارنفر مسافر و حدود 58 هزارکیلوگرم بار بوده است.


در همین راستا ودر ادامه شماره نود و دوم از ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور درج شده است، در تیرماه 96 تعداد 40 سورتی پرواز صورت گرفته که این رقم نسبت به تیرماه 95 که 36سورتی بوده است، رشد 11 درصدی را نشان می دهد.

همچنین فرودگاه سبزوار در تیر 96 با جا به جایی 2538 نفر مسافر نسبت به مدت زمان مشابه در تیر 95 با رشد بیش از 30 درصدی عملکرد، مواجه بوده است.

در زمینه حمل بار نیز فرودگاه سبزوار در تیر 96 با جابه جایی 16612 کیلوگرم بار نسبت به تیر ماه 95 با جابجایی 11296 کیلوگرم بار رشد 47 درصدی داشته است.

لازم به ذکر است پروازهای فرودگاه سبزوار در تیر ماه 96 توسط دو شرکت هواپیمایی ماهان و آسمان انجام شده است ، پروازهای شرکت هوایپمایی آسمان با تأخیر33 درصدی صورت گرفته، در حالی که این رقم درباره شرکت هواپیمایی ماهان 7 درصد اعلام شده است.

گفتنی است عملکرد فرودگاه سبزوار در تیر 96 نسبت به خرداد 96  نیز در هر سه شاخص نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست ، افزایش داشته است.

 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما