حضور اعضای شورای شهر سبزوار در دفتر مجله اینترنتی اسرارنامه و تبریک روز خبرنگار/ شورای پنجم رسانه ای تر شود

گزارش: ریحانه ریاحی / عکاس: نفیسه بابایی
 
دو تن از اعضای شورای شهر سبزوار با حضور در دفتر مجله اینترنتی اسرارنامه ضمن دیدار با تحریریه این مجله، روز خبرنگار را گرامی داشتند.
 
به گزارش اسرارنامه جلال تعصبی در این دیدار ابراز امیدواری کرد با توجه به نقش مهمی که رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه دارند، اعضای شورای شهر در دوره جدید بتوانند ارتباط موثرتری با رسانه ها برقرار کنند.
 
وی گفت: یکی از ایده هایی که بنده و بعضی دوستان در شورای چهارم داشتیم، این بود که جلسات شورا به استثنای بعضی جلسات خاص،  با کمک اصحاب رسانه به صورت شفاف و واضح به اطلاع مردم برسد، اما متاسفانه این مهم تحقق نیافت و انشاالله اعضای شورای جدید بتوانند در این راستا حرکت کنند و شورای رسانه ای تری داشته باشیم.
 
تعصبی ادامه داد: اطلاع رسانی شفاف از جلسات شورا حق مردم است و کمک می کند، افراد بهتر بتوانند عملکرد مسئولان را زیر ذره بین قرار دهند و مطالبات خود را پیگیری کنند و ضمنا وقتی که موضوعی درباره سرنوشت شهر  در صحن شورا به بحث گذاشته می شود، واقعا چرا باید از شهروندان پنهان بماند. البته این به استثنای بعضی از موارد خاص است که ممکن است جنبه های امنیتی داشته باشد و اطلاع رسانی آن ها باعث ایجاد تشیویش اذهان عمومی خواهد شد. 
 
تعصبی با اشاره به اینکه در دوره سوم شورای شهر سبزوار از طریق وبلاگ نویسی شخصاً سعی در اطلاع رسانی و گزارش دادن مستقیم به مردم داشته است، گفت: خوشبختانه از این طریق ارتباط خوبی با مردم برقرار شده بود، اما از طرفی دیگر اشکالی که به وجود آمده بود این بود که مردم از بنده انتظار داشتند، درباره عملکرد سایر همکارانم نیز پاسخگو باشم، در حالی که بنده قانوناً جایگاهی برای پاسخگویی درباره عملکرد سایر اعضای محترم شورا نداشتم اما این انتظار برای برخی مردم شریفمان ایجاد شده بود.
 
وی با اشاره به اینکه بعضی از اهداف ما در شورا به حسرت تبدیل شد، افزود: امیدواریم نهاد شورای شهر به سمتی حرکت کند که پروژه ها وابسته به افراد نباشند که با رفتن یک عضو از شورا پروژه هایی که وی دنبال می کرده نیز متوقف شود، بلکه ساختار باید طوری باشد که مصوبات و پیگیری های ادوار قبلی به خوبی به ثمر برسد.
 
تعصبی در بخش دیگری از این دیدار صمیمانه، گفت: مجله اینترنتی اسرارنامه از آن نوع رسانه هایی بوده است که در طول این چند سال همواره فعالیتی بی حاشیه داشته و مسیر صحیح خود را هیچ گاه گم نکرده است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت خبرنگاران اسرارنامه گفت: بدون شک یکی از پایه های مهم توسعه یک شهر رسانه ها و خبرنگاران هستند و خوشبختانه سبزوار در عرصه رسانه ای دارای نیروهای پرتلاش و متعهدی است که این شهر را به یکی از قطب های رسانه ای شمال شرق کشور تبدیل کرده است.
 
مهدی مقصودی سپس اظهار داشت: علی رغم اینکه برخی معتقدند دوره فعالیت سایت ها سپری شده و اکنون بیشتر توجهات به کانال ها و گروه های تلگرامی متمرکز شده است، اما بنده معتقدم هنوز سایت ها جایگاه مهم خود را دارند و از جمله مزایایشان ماندگاری و امکان دسترسی همیشگی و سریعتر به آرشیو مطالب آن ها است که فعلا در فضای شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام این امکان به راحتی میسر نیست.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه اسرارنامه در حال حاضر یکی از فعال ترین وبسایت های خبری و تحلیلی سبزوار است ، گفت: خود ما نیز وبسایت سبزواریان را از دو هفته قبل مجدداً فعال کرده ایم.
 
این عضو شورای چهارم شهر سبزوار که در حال حاضر مدیرمسئول نشریه ستاره شرق نیز می باشد، با بیان اینکه ستاره شرق در طول کمتر از دو سال فعالیت به چاپ هشتادم خود رسیده است، افزد: به زودی از فصلنامه بیهق نامه نیز در سبزوار رونمایی خواهیم کرد که گستره توزیع آن ملی است.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما