اخذ مجوز کارخانه خودروسازی با سرمایه پنج هزار میلیارد ریال در سبزوار

سبزوار- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز ایجاد کارخانه خودرو سازی در سبزوار با سرمایه اولیه حدود پنج هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد.
 
به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر شنبه شب در روستای صدخرو داورزن افزود: این کارخانه ظرفیت تولید 120 هزار خودرو در سال را دارد که با ایجاد آن حدود 2 هزار اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود. 
 
وی اظهار کرد: همچنین برای نخستین بار مجوز احداث کارخانه نخریسی با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و ظرفیت اشتغال حدود سه هزار نفر اخذ شده که در مرحله واگذاری زمین قرار دارد. 
 
وی گفت: مجوز احداث نیروگاه 10 مگاواتی در داورزن نیز با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی بخش خصوصی از وزارت نیرو اخذ شد که این طرح نیز در مرحله جانمایی و واگذاری زمین قرار دارد. 
 
سبحانی فر به آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی سبزوار اشاره کرد و افزود: این پروژه با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی وزارت نیرو و بخش خصوصی احداث می شود. 
 
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به رونق اشتغال روستائیان دارد، اظهار کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی و همراهی دولت، روستائیان می توانند با مشارکت در طرح های اشتغالزایی از تسهیلات اشتغال با کارمزد چهار درصد بهره مند شوند. 
 
وی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی 1،5 میلیارد دلار تسهیلات رونق اشتغال در روستاها در اختیار چهار بانک تخصصی قرار می گیرد. 
 
نماینده مردم سبزوار و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز کشور با بحران آب روبرو است و به همین سبب 2 میلیارد دلار برای جلوگیری از خروج آب های روان از کشور و اجرای طرح های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی اختصاص یافت اما با این وجود باید به مصرف بهینه آب در مناطق روستایی توجه ویژه نمود. 
 
وی همچنین در بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای مهر جمعیت هلال احمر سبزوار اظهار کرد: با توجه به ضرورت افزایش خدمات امداد و نجات در جاده سبزوار – داورزن، مجوز استقرار جمعیت هلال احمر در داورزن اخذ شد. 
 
وی گفت: با استقرار این اداره زمینه برای ارتقای پایگاه های جاده ای در منطقه، افزایش تجهیزات، خودرو و آمبولانس فراهم می شود. 
نظرت را بنویس
comments

راد

با این حقوقای ۴۰۰ تومنی که جا انداختن، معلومه جلوی این پروژه سنگ میندازن چون اینجور شرکتای مادر همه چیزشون مثلا میزان درآمد و هزینه رو حساب کتابه. حالا چنتا صاحبان شرکتای درپیت میخان جلو ایران خودرو خراسان و گروه بهمن دربیان... خوب معلومه شرکتای گنده ناز کسیو نمیکشن. اینجا نشد جای دیگه... مهم مسئولین رده بالا هستن که جلو این جوجه مافیا در بیان

اسرار

اگر نگاهی به گوشه و کنار شهر بیندازیم انبوهی از پروژه های نیمه تمام را میبینیم که سالیان دراز از شروع به کار آنها میگذرد و هنوز ره به جایی نبرده اند مثلا منطقه ویژه اقتصادی که پس از هفت سال تنها به یک رستوران و پمپ بنزین خلاصه شده یا ورزشگاهی که اگر همین فردا افتتاح شود با توجه به علم مصالح نیمی از عمر مفید آن طی شده است اگر قرار است راه برون رفتی از مشکل مهاجرت معکوس در سبزوار بیابیم چاره اصلی حمایت از بنگاه های صنعتی زودبازده و شرکت های دانش بنیان است و طرحی مثل یک کارخانه خودرو سازی اگرچه بغایت دلفریب و زیباست ولی تا حصول نتیجه راهی دراز دارد به هرصورت تلاش ارزنده نماینده محترم جای تقدیر دارد ولی امیدوارم این طرح سرنوشتش به مانند طرح های قبلی نشود

حمید

‍ ‼️چیز خاصی نیست که اینقدر بزرگش ميکنيد پیرو خبر راه اندازی سایت تولید خودرو در سبزوار و مصاحبه ها و خبرهای پی در پی از سوی آقای سبحانی فر نماینده سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی ، یک مقام بلند پایه در وزارت صنایع به عصر سبزوار گفت : چیز خاصی نیست که اینقدر رسانه هایتان پی گیری میکنند و تبلیغ ميکنيد . حجم سرمايه گذاری در نیروگاهتان در سبزوار سه برابر این پروژه است آن را دريابيد که متوقف مانده است. Telegram.me/asrsabzevar

همشهری

درودبرشما امان ازجهل این کانال معلوم الحال تخصصی عجیبی در پاشیدن بذر نامیدی در سبزواردارد.زیاد دل مبند به این کوتوله ها مطمئنا این قسم پروژ ها زمانبراست. درمتن درخبرآمده یک مقام بلندپایه گفته است.میشه بفرمائئد این مفام دروغی چه کسی هستند که فقط به شما خبرو دارین وسبحانی که مسئولیت دارند ومجوز رو گرفته اند بی خبرند دروغ نیست جهل است بخاطر ژن خوب است

همشهری

درود برشما چقدرلذت بخشه وقتی تلاش رو در شهر ودیارخودت میبینی هرچندکه این اول کاراست وتلاشی بسیارمضاعف میخواهد برای به ثمررسیدن این نهال نوپا جناب سبحانی عملکردشماقابل تحسین است ایکاش دیگرعزیزانی که درخواب نازهستند بدانند که دوران نمایندگی فقط 4سال است وباید تلاش کرد برای عمل ونه شعارهای پوپولیستی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما