معاون سياسي اجتماعي فرمانداري سبزوار

جمع آوري 70 درصد متکديان از سطح شهر سبزوار

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري سبزوار گفت: با فعاليت شبانه روزي ستاد جمع آوري متکديان 70 درصد متکديان حرفه اي از سطح  شهرستان جمع آوري شده اند.   حسين ميردشتي  افزود: ستاد جمع آوري و ساماندهي متکديان  اسرار از جمله تشکل هاي مردم نهاد  است که با هماهنگي با فرمانداري، شهرداري و بهزيستي و نيروي انتظامي  علاوه بر کمک به نيازمندان واقعي .بحث ساماندهي و غربالگري  متکديان و مراحل درمان و اشتغال بهبود يافتگان اعتياد را بر عهده دارد.
 
  وي افزود: به دليل اينکه بايد نگاه اجتماعي به مواد مخدر تغيير  پيدا کند مرکز خيريه مستمندان اسرار که يک مرکز چند متظوره و مردم نهاد است تشکيل شد .  ميردشتي اظهار کرد: به لحاظ عملکرد مثبت  اين موسسه تاکنون بيش از هزار متکدي از سطح شهر جمع آوري شده است.  
 
معاون سياسي اجتماعي فرمانداري سبزوار ادامه داد: چون افراد جمع آوري شده اکثرا کارتن خواب و معتاد بودند نياز به ايجاد يک مرکز Dic احساس  شد که اين مرکز با هماهنگي دانشگاه علوم پزشکي با مسئوليت ستاد جمع آوري متکديان در  يکي از مناطق پر خطر سبزوار تشکيل شد
 
ميردشتي گفت: با فعاليت هاي اين مرکز  اميدواريم  شهر سبزوار را به عنوان دومين شهر  عاري از گدا بعد از تبريز در کشور  معرفي کنيم.  
 
وي از مردم خواستار شد تا با در اختيار گذاشتن کمک هاي خود به موسسه مستمندان اسرار مانع رشد گداپروري شوند.  ميردشتي گفت: اکثر متکديان موجود در جامعه متکدي حرفه اي هستند و صرفا براي تامين مواد مخدر از کمک هاي مردم سوء استفاده مي کنند. وي يادآور شد: اين احساس نياز بايد در مردم ايجاد شود تا در جهت دستگيري به نيازمندان  واقعي که از سر ناچاري به امر تکدي گري مشغول مي شوند  کمک شود.
 
منبع: گاهنامه خیریه حمایت از مستمندان اسرار سبزوار/ سال اول / تیرماه 96 / شماره 1 
 
گفتنی است موسسه خیریه حمایت از مستمندان اسرار سبزوار با شماره ثبت 327 از سال 1392 در این شهرستان فعال شده است.
 
گرمخانه این موسسه در میدان آل احمد روبه روی پمپ بنزین ، حاشیه ی خیابان پلاک 131 واقع شده است.
 
شماره کارت بانک سرمایه جهت واریز نذورات و هدایا به این موسسه: 6396071100125152
 
تلفن گرمخانه: 44233734
 
تلفن بی سیم شهرداری:  44221965
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما