برگزاری نخستین همایش استانی هم اندیشی ارزی در سبزوار

سبزوار- ایرنا- نخستین همایش استانی هم اندیشی ارزی، صادرات، واردات، حوالجات و تسهیلات ارزی با حضور جمعی از مسئولان، فعالان اقتصادی و روسای بانک های سبزوار دوشنبه شب در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون مالی و برنامه ریزی فرماندار سبزوار در این همایش گفت: یکی از مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی و صنایع شهرستان، همراهی نکردن بانک ها در پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی است.
حسن پارسی پور با بیان اینکه 90 میلیارد ریال از محل تسهیلات بهین یاب به 11 واحد صنعتی در این شهرستان پرداخت شده است افزود: از بانک ها انتظار می رفت همراهی بیشتری برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی می داشتند.
وی اظهار کرد: انجام کارهای اقتصادی و سرمایه گذاری بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در بازار فروش زمین و ملک در دوران تحریم سبب شد فعالان اقتصادی، صاحبان سرمایه و صنعتگران شهرستان با مشکلات بسیار در دریافت تسهیلات بانکی مواجه شوند.
وی گفت: افزایش بدون ضابطه موسسات مالی و اعتباری در 10 سال گذشته نیز از مهمترین دلایل بروز فساد مالی در سیستم اقتصادی کشور است که این موضوع در دولت تدبیر و امید به نحو مناسبی مدیریت شد.
پارسی پور افزود: امروز دولت درصدد رونق واحد های صنعتی و احیای واحدهای نیمه فعال در کشور است که این امر به همراهی بیش از پیش بانک ها در پرداخت تسهیلات ارزی، ریالی و کاهش نرخ سود بانکی نیاز دارد.
رئیس اتاق اصناف سبزوار نیز در این مراسم گفت: در دوران تحریم بازاریان شاهد التهابات بسیار بودند که این موضوع سبب تعطیلی تعداد بسیاری از واحد های صنعتی شد.
فخرالدین فتاحی افزود: اصناف بنگاه های کوچک اقتصادی هستند که در دوران تحریم با وجود سختی ها نیازهای جامعه را تامین کردند و امروز که سیاست های دولت سبب بازگشت آرامش اقتصادی در کشور شده نیازمند همراهی بانک ها برای گسترش فعالیت های خود در جهت رفع نیاز بازار و عرضه کالای ایرانی می باشند.

* بانک ها با پرداخت سود تسهیلات بانکی موافق نیستند
مدیر شعب بانک های ملت استان خراسان رضوی در این همایش گفت: بانک ها با پرداخت سود تسهیلات بانکی موافق نیستند و از همین رو مدیریت سود تسهیلات را دستور کار قرار داده اند.
علیرضا حمیدی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات بانکی در کشور بسیار بالاست افزود: بانک ها نیز معتقدند سرمایه های مردم به جای سپرده گذاری باید در بخش های اقتصادی از جمله صنعت و تولید سرمایه گذاری شود.
وی با بیان اینکه افزایش موسسات مالی و اعتباری در سال های گذشته بزرگترین آفت اقتصادی کشور بود اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که بی تدبیری های گذشته چه آسیب های بسیار به سیستم اقتصادی و مالی کشور زده است.
وی گفت: مهمترین سرمایه سیستم بانکی کشور اعتماد عمومی مردم است و ورشکسته شدن و ادغام موسسات مالی و اعتباری سبب شد این اعتماد عمومی کاهش یابد.
حمیدی با بیان اینکه امروز مدیریت نرخ سود سپرده از مهمترین راهکارهای سوق دادن سرمایه های مردم به سوی صنعت و تولید است، افزود: سیاست امروز دولت افزایش پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی به واحد های صنعتی است و بانک ها در این زمینه در کنار دولت هستند.
وی ادامه داد: همچنین با سیاست های دولت موضوع تبادل مالی برای بانک ها و فعالان اقتصادی کشور تسهیل شده که در این زمینه بازرگانان می توانند از تسهیلات ارزی و تبادل مالی به نحو مطلوب بهره ببرند.
در این همایش بیش از 40 نفر از فعالان اقتصادی و صنعتگران سبزوار حضور داشتند.

منبع: ایرنا

کد:6430

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما