سبزوار در رقابت های کشتی با چوخه اسفراین قهرمان کشور شد


تیم کشتی ثامن الحجج سبزوار ، در نخستین روزهای سال 92 با حضور در کشتی با چوخه اسفراین ، مقام قهرمانی این دوره از رقابت های کشور را از آن خود کرد .
دارالمومنین سبزوار از دیرباز به عنوان یکی از اولین قطب های ورزشی شمال شرق کشور مطرح بوده است. موفقیت تیم های ورزشی این شهر در رشته هندبال ، حتی باعث شده است لقب مهد هندبال ایران به سبزوار تعلق بگیرد.
سبزوار اما به جز ورزش هندبال تا کنون توانمندی های خود را در رشته های ورزشی والیبال و کشتی نیز به اثبات رسانیده است.
سال 1391 که به تازگی آن را پشت سر گذاشته ایم برای سبزوار سالی سرشار از قهرمانی های متعدد ورزشی بود که این قهرمانی ها در رشته های هندبال آقایان و خانم ها  ، کشتی و والیبال نشسته آقایان تحقق یافت.
ثامن الحجج سبزوار همچنین  به عنوان نماینده ایران در بازی های هندبال آسیایی برگزیده شد که هرچند در آن رقابت ها به قهرمانی نرسید اما در مجموع بازی و جایگاه خوبی را از خود به نمایش گذاشت.
اینک در نخستین روزهای سال 92 کشتیگیران ثامن الحجج سبزوار ، گود زینل خان اسفراین را در رقابت های سنتی کشتی با چوخه در مقابل چشم 70 هزارنفر تماشاچی علاقه مند ، تا نوید یک سال پرموفقیت دیگر را برای جوانان شهرستان های غرب خراسان رضوی به ارمغان بیاورند.
سیدابوالفضل میرعلی فرزند شایسته خطه سربداران و رئیس موسسه مالی واعتباری ثامن الحجج که در دوسال گذشته به خوبی از ورزش سبزوار حمایت کرده است ، به همراه رمضانعلی سبحانی فر یکی از نمایندگان غرب خراسان رضوی از جمله تماشاگران مستقیم این رقابت ها بودند.
پایگاه خبری سبزوارنیوز که یکی از رسانه های با سابقه ومعتبر سبزواربزرگ به ویژه در زمینه گزارش های تصویری است ، گزارش کاملی از رقابت های کشتی با چوخه اسفراین را منتشر کرده است. که این تصاویر با ذکر منبع در بخش عکس نامه اسرارنامه نیز انعکاس یافته است.
شما مخاطبان گرامی هم اکنون می توانید ، برای مشاهده این تصاویر به پیوند زیر مراجعه نمایید :

گزارش تصویری / سبزوار قهرمان کشتی با چوخه اسفراین شد.


مسابقات کشوری کشتی باچوخه اسفراین هر ساله با حضور پهلوانان و نام آوران چوخه کار کشور در روز 14 فروردین در حضور بیش از 70 هزار تماشاگر در گود چشمه زینل خان این شهر خراسان شمالی برگزار می شود.
درمسابقات امسال کشتی با چوخه اسفراین ، 200 چوخه کار از 19 استان کشور شرکت داشتند که مقام اول نصیب تیم ورزشی سبزوار و مقام های دوم و سوم به خود اسفراینی ها تعلق گرفت. (منبع:ایرنا)

گفتنی است در میان شهرستان های خراسان رضوی تنها دو شهر مشهد و سبزوار معمولاً  دارای تیم های مطرحی در عرصه ورزش کشور هستند.
البته در سال های گذشته یکی دیگر از شهرستان های  خراسان نیز با خرید امتیاز یک تیم فوتبال در لیگ برتر کشور برای مدتی سعی کرد ، حضور در عرصه رقابت های ورزشی کشور را تجربه کند .

این شهرستان نیشابور بود که تیم پیام خراسان را خریداری کرد و برای مدتی به نیشابور برد اما این تجربه برای آن شهر با شکست سختی مواجه شد و هزینه های گزافی به همراه آورد. (منبع1) ، (منبع2)
لیکن دارالمومنین سبزوار که یکی از قدیمی ترین شهرهای خراسان با پیشینه فرهنگی و تمدنی درخشان است ، با برخورداری از توانمندی های فراوان مالی و اجتماعی و نیز با کمک استعداد طبیعی ورزشی در این منطقه ، در طول سالیان متوالی معمولاً یکی از شهرهای مطرح در عرصه ورزشی کشور بوده و دوشادوش کلان شهر مشهد ، اولین قطب ورزشی شمال شرق کشور محسوب می شده است.
مجله اینترنتی اسرارنامه پیش از این در مطالبی چند به موفقیت های ورزشی سبزوار اشاره کرده  که این مطالب مورد استقبال و نظر مخاطبان قرار گرفته است. شما مخاطبان گرامی برای مطالعه برخی از این مطالب هم اکنون می توانید به پیوندهای موجود در بخش کوچه پس کوچه پیوندها مراجعه کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:


موفقیت های ورزشی سبزوار ، شکوفایی استعدادهای طبیعی است.

موفقیت های ورزشی سبزوار  ، احیا کننده افتخارات تاریخی غرب خراسان است.

ابوالفضل میرعلی نقاط ضعف ورزش خراسان را به نقاط قوت تغییر می دهد.

نظرت را بنویس
comments

درود بر میرعلی

آفرین میرعلی عزیز افتخاری برای سبزوار خدا حفظت کنه

مجید

واقعاً تفاوت را احساس کنید بین شهر سبزوار و شهر .......................که این قدر با ادعاهای گنده گنده خودشو بالا می گیره اما در واقع از جهت توانمندی ها یک سوم سبزوارم نیست.

همشهری

سلام.سالی که نکوست ازبهارش پیداست.هنوزسال شروع نشده سبزوارنشون داد که سبزوار یک تنه باید شرق ایران رو ساپورت بکنه.شماباید می گفتین قطب ورزشی شرق ایران و نه شمال شرق(تنهارقیب نزدیک سبزوارکرمانه که اونم جزومناطق مرکزی ایرانه وجزوشرق محسوب نمیشه).آفرین به غیرت دکترمیرعلی که سبزواروداره به جایگاه اصلی خودش میرسونه تاجایی که ازشهرهای اطراف سعی میکنن بابدوبیراه گفتن درسایتهای سبزوار جو روعلیه دکترخراب کنن.البته مردم توی ورزشگاه خوب جوابشون رودادند.البته ناگفته نماند که جناب سبحانی هم دارن کارهایی برای مناطقی ازاسفراین میکنن(استان سربدارن) که خبرهاش روبعدا خواهیدشنید.سربلند باشین مانندسربداران
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما