سبزوار از معبر به مقصد گردشگران تبدیل می شود


در نزدیکی شهرستان سبزوار سه اقامت گاه بوم گردی در روستاهای طبس، زعفرانیه و مزینان وجود دارد، تعداد مراکز بوم اقامتی در این شهرستان که به عنوان معبری برای زائران و گردشگران به شمار می رود روبه فزونی است، با این حال مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار با توسعه این مراکز درنظر دارد که این شهرستان را که از هزار بنای تاریخی برخوردار است، از معبر به مقصد گردشگران تبدیل کند.
محمودرضا سلیمانی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به استقبال مردم از اقامتگاه های بوم گردی در سبزوار، اظهار کرد: من به عنوان رئیساداره میراث فرهنگی که با آمار و ارقام سروکار دارم از میزان اشغال این واحدهای اقامتی رضایت دارم، اما به عنوان فعال حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و با توجه به همه پتانسیل هایی که در شهرستان وجود دارد از وضعیت اشغال این واحدها هنوز رضایت ندارم.
وی در خصوص برخی موانعی که پیش روی سرمایه گذران برای ایجاد اقامت های بوم گردی قرار دارد، عنوان کرد: در واقع ما نیز به هر سرمایه گذاری نمی توانیم اعتماد کنیم، باید امنیت اخلاقی و نیز امنیت جانی گردشگر تامین شود و به مخاطره نیفتد، نمی توان گردشگر را در منزلی اقامت داد که ممکن است با یک باران سقف آن بریزد. در ایجاد این مراکز باید نظر سازمان منابع طبیعی، جهادکشاورزی، محیط زیست و ... مثبت باشد.
سلیمانی با اشاره به اینکه ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستای استاج در برنامه سازمان میراث فرهنگی قرار دارد، یادآور شد: دو درخواست برای ایجاد اقامتگاه سنتی توسط یک گروه علاقه مند وجود دارد، با توجه به بحث اکوتوریسم به دنبال این هستیم که یک کار ویژه در این مراکز بوم اقامتی صورت گیرد.
وی افزود: ایجاد دو اقامتگاه سنتی در دستور کار قرار دارد که در سال 97 ایجاد خواهد شد، ضمن اینکه سه اقامتگاه بوم گردی در سال 95 در روستای زعفرانیه، مزینان و طبس به بهره برداری رسیدند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار در خصوص توسعه مراکز اقامتی در سبزوار تصریح کرد: نباید اول به دنبال زیرساخت ها بود و بعد به دنبال جذب ...

منبع: ایسنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما