معاون استاندار خراسان رضوی: اشعار سبزواری شناسنامه منظوم انقلاب است

سبزوار- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: اشعار و سروده های مرحوم استاد سبزواری شناسنامه منظوم انقلاب اسلامی و در برگیرنده تمام حوادث این دوران است.
 
سید جواد حسینی دیشب در مراسم نخستین سالگرد درگذشت مرحوم سبزواری افزود: آن استاد انقلاب، تفکرات امام راحل و مسیر حرکت انقلاب اسلامی را در زبان شعر بیان کرد و تمام هنر خود را بکار گرفت تا شور و شعور را در انقلاب در کنار یکدیگر قرار دهد.
 
وی ادامه داد: شعر مرحوم سبزواری از مهمترین سرمایه های اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می شود. استاد شعر خود را بر اساس راه انقلاب، تفکر انقلابی، مردم و اعتقادات دینی که به آن ها مقید بود بنیانگذاری کرد.
 
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: استاد سبزواری انگیزه مردم برای تحقق انقلاب اسلامی را در ترانه های خود سرود تا پیوندی میان شور و شعور مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایجاد کند. افکار شهید مطهری در تحقق مسیر حرکت انقلاب اسلامی، تلاشهای امام راحل و بزرگان انقلاب در شعر استاد سبزواری جاری و تجلی یافته است.
 
وی افزود: یکی از مهمترین مصوبات شورای استانی فرهنگ و عمومی نامگذاری روز درگذشت استاد سبزواری به نام روز ملی ادبیات انقلاب اسلامی است که این موضوع باید از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری شود. نامگذاری این روز ظرفیتی مهم برای خراسان رضوی در عرصه فرهنگ و هنر محسوب می شود.
 
 
* بنیاد بین المللی استاد حمید سبزواری 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: زیر ساختهای لازم برای ایجاد بنیاد بین المللی استاد حمید سبزواری در محل زادگاه ایشان سبزوار فراهم شده است.
 
سید سعید سرابی افزود: استقرار این بنیاد بین المللی و موزه استاد سبزواری نیازمند همکاری شهرداری سبزوار برای واگذاری ساختمان هنری 'خانه آبشار' به اداره میراث فرهنگی است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون شهرداری سبزواری اقدامی در زمینه واگذاری این محل به اداره کل ارشاد خراسان نکرده است گفت: شهرداری قولهایی در این زمینه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی داد که امید است این وعده ها به زودی محقق شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: خانواده مرحوم سبزواری گله هایی در زمینه تحقق وعده های مسئولان این شهرستان در زمینه ایجاد موزه، خانه فرهنگ و بنیادی به نام ایشان دارند که امید است با همراهی مسئولان این گله به هرچه زودتر رفع شود.
 
فرماندار سبزوار نیز در این مراسم گفت: مشکلی در زمینه واگذاری خانه هنر آبشار برای ایجاد موزه و بنیاد بین المللی استاد سبزواری وجود ندارد.
 
احمد برادران افزود: بر اساس مصوبه ستاد گرامیداشت نخستین سالگرد درگذشت استاد سبزواری، شهرداری موظف است اقدامات لازم را برای ساخت یادمان در محل آرامگاه، اختصاص ساختمان برای ایجاد بنیاد و موزه استاد سبزواری انجام دهد.
 
همچنین در این مراسم نشان ملی حمید، پوستر جشنواره ملی حمید سبزواری و نرم افزار حمید سبزواری رونمایی شد.
 
حسین آقا ممتحنی معروف به حمید سبزواری شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در 91 سالگی در بیمارستانی در تهران چشم از جهان فروبست و در زادگاهش سبزوار به خاک سپرده شد. از آثار حمید سبزواری می توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما