کمر مردم را بین در و دیوار سیاست و دیانت نشکنید / در واکنش به اظهارات حجت الاسلام دانشمند درباره حج

محمد ابراهیم اکبری/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
این روزها یک کلیپ از واعظ شهیر جناب آقای دانشمند، دست به دست در فضای مجازی می چرخد. *در این کلیپ صاحب منبر به عزیزانی که عازم حج واجب هستند در شدیدترین حالت ممکن (زیر ماشین آوردن، ربودن همسران، لخت کردن و ...) تذکر می دهد که مردم به حج نروند. متلکی هم بار سازمان حج و زیارت می کند که برای دکان خود حج را راه انداخته اند.
 
بعید است که این واعظ محترم نداند در تشکیلات سازمان حج و زیارت نهاد بعثه ی مقام مظعم رهبری وجود دارد که تمام جوانب امور را می داند. مردم چه گناه کرده اند که از یک طرف برای به جا آوردن یک فریضه ی دینی که یک دولت و نهاد دینی هم بر آن نظارت می کند، آماده می شوند و از طرفی یک واعظ دینی صریحاً ظرف وجود آن ها را پر از استرس، دلشورگی و ترس می کند.
 
کاش بشود این را آزادی فرض کرد اما این یک خودزنی آشکار است. این شکستن کمر آرامش و اطمینان مردم بین «در» سیاست و «دیوار» دین است.
 
حقیر به عنوان کسی که حداقل یک دهه توفیق نوکری به عنوان کارگزار اجرایی به ضیوف الرحمن را داشته ام می دانم که خود این سفر بدون این حاشیه ها برای زائرین عزیز چه استرس هایی به همراه دارد. شنیدن این جملات از دهان یک روحانی معروف جز کاستن از حلاوت این سفر روحانی چیزی به همراه ندارد. این حاشیه ها تیری است بر روان مردم. گویا در بحث حج بعضی دوست دارند سیاست و دیانت راهشان را از هم جدا نمایند. نمی دانم؟ حرف دل من این است که خاطر جمع میهمانان خدا را پریشان نکنیم. جناب آقای دانشمند بزرگوار آن به که به جای بیان این جملات روی منبر، برود خدمت مسئولین محترم سازمان حج و هر چه در توبره دارد را در آسیاب آن ها خُرد کند. / والسلام
 
خدایا تمام مسافران اسلام را در صحت و سلامت به وطن هایشان بازگردان 
 
 
برای مطالعه نوشته های بیشتر به قلم این نویسنده هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

توضیحات:

* حاج آقا دانشمد در اواخر اردیبهشت 96 در مهدیه بیرجند به سخنرانی پرداخته و اظهارات تندی درباره خطرات سفر حج و عملکرد سازمان حج و زیارت ایران در این خصوص را مطرح کرده است.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما