جاذبه های طبیعی سبزوار آماده استقبال از جشن سیزده به در


یکی از آیین های زیبای نوروزی ایرانیان ، آیین آشتی با طبیعت در روز سیزدهم فرورودین ماه است که از آن به عنوان روز سیزده به در یاد می کنند.

 در این روز اکثر خانواده ها با پناه بردن به دامان سبز مناظر نوبهاری ، با طبیعت پیوندی دوباره برقرار کرده  و ارزش و اهمیت آن را برای خود یادآوری می کنند.
مردمان منطقه سبزوار بزرگ نیز در این روز همپا و همراه با همه مناطق ایران ، آیین خاص سیزده به در را اجرا می کنند و جشن باستانی نوروز را به بهترین شکل ممکن به پایان می رسانند.
منطقه غرب خراسان ر ضوی علی رغم آنکه در نگاه اول یک منطقه گرم و خشک با آب و هوای نیمه بیابانی به نظر می رسد ، اما از جاذبه های طبیعی متنوع و متعددی برخوردار است که بعضی از این اماکن طبیعی زیبا و سالم ، حتی در صورت دریافت توجه و رسیدگی کافی ، با بسیاری از جاذبه های شناخته شده طبیعی در کشور قابل رقابت هستند.
شماری از این جاذبه های گردشگری قبلاً در بخش سبزوار گردی و عکس نامه همین وبسایت معرفی شده اند.
شماگرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه  و مشاهده این مطالب به آدرس های زیر مراجعه نمایید :

دلبری از گردشگران با تفرجگاه دلبر در غرب خراسان رضوی

رودها و آبشارهای سبزوار بزرگ ، جاذبه های طبیعت گردی غرب خراسان

غارهای سبزوار ، جلوه ای از جذابیت های اکوتوریستی غرب خراسان

روستای استاج جنگلی برای کویرنشینان

روستای بسک نگینی زیبا در بخش ششتمد سبزوار

نقش کوهستان درتوسعه طبیعت گردی منطقه سبزوار

اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری سبزوار شهر دیرینه های پایدار

منطقه شملق جاذبه ای بکر در صنعت گردشگری خراسان رضوی


از معروف ترین مناطق طبیعی که مردمان غرب خراسان رضوی معمولاً برای طبیعت گردی روز سیزدهم فروردین انتخاب می کنندمی توان به روستای ییلاقی طبس ، تفرجگاه دلبر ، بالش آباد ، سنگ سفید ، افچنگ ، باغجر و ییلاقات شهرستان های جغتای و ششتمد ، منطقه ییلاقی بیدخور در شهرستان جوین ، دریه یام در شهرستان خوشاب و منطقه شملق در شهرستان داورزن و ... اشاره کرد.
هرچند رسم سیزده به در و رفتن به دیدار طبیعت ، به خودی خود رسم پسندیده ای است. اما متأسفانه گاهی در اثر بی دقتی عمومی ، در چنین ایامی از طرف برخی از گردشگران بی مسوولیت آسیب هایی جدی به محیط طبیعی وارد می آید. آسیب هایی از قبیل ریختن زباله ، یا شکستن و آتش زدن تنه درختان و...
این بی دقتی ها به ویژه در مناطقی مانند غرب خراسان رضوی که به دلیل اقلیم نیمه بیابانی از طبیعتی شکننده و حساس برخوردار است ، می تواند به خسارات بیشتری منجر شود.
امید می رود همه همطونان گرامی به ویژه مردمان عزیز خطه  سربداران در روز 13فروردین ، در زمینه حمایت از  محیط زیست ، تمام تلاش خود را به کار گیرند.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به جاذبه های طبیعی گردشگری در غرب خراسان رضوی

نظرت را بنویس
comments

مرادیان

روزی صدتا یزدی بودند وده نفر سربدار و

سلام خبری ار وبلاگ سبزوارنیوز تهیه کنید ممنون می شوم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما