به مناسبت سی امین سالگرد درگذشت سقراط خراسان:

آیت الله خامنه ای: محمد تقی شریعتی از پیشروان و پایه گذاران اندیشه بازگشت به قرآن و نهج البلاغه بود

به مناسبت فرا رسیدن 31 فروردین سی امین سالگرد وفات عالم برجسته مرحوم استاد محمد تقی شریعتی معروف به سقراط خراسان، نگاهی به پیام تسلیت حضرت آیت الله خامنه ای می اندازیم که در سال 1366 زمانی که ایشان هنوز مقام ریاست جمهوری کشور را به عهده داشت، این پیام را به رشته تحریر در آورده است:
 
پیام حضرت آیت الله خامنه اى به مناسبت درگذشت استاد محمدتقی شریعتی مزینانی
 
رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه اى که در سال 1366 ریاست جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشتند به مناسبت درگذشت استاد محمّدتقى شریعتى مزینانی پیام زیر را صادر کرد:
 
«درگذشت متفّکر و محقّق اسلامى، استاد محمّدتقى شریعتى (قدّس سرّه) را به همه دوستان، علاقمندان،شاگردان و به ویژه بازماندگان ایشان تسلیت مى گویم و رحمت و غفران الهى را براى آن فقید سعید مسئلت مى کنم.
 
این رادمرد دینى، از پیشروان و پایه گذاران اندیشه «بازگشت به قرآن و نهج البلاغه» و خود مفسّر قرآن و مدرّس و شیفته نهج البلاغه بود. 
 
خدمات ارزنده او در تعلیم و تربیت اسلامى نسل جوان و مبارزه پیگیر و دشوار او با تفکّرات الحادى آن هم در هنگامى که روش هاى مناسب براى این مقابله فکرى و سیاسى کمتر شناخته شده و میدان در برابر تبلیغات گروه هاى الحادى وابسته، کاملاً گشوده بود، یکى از صفحات درخشان زندگى اوست. همچنین مبارزات او در دوران نهضت ملّى که تحرّک سیاسى مردم در خراسان را جهت و محتوایى اسلامى مى بخشید، سند افتخار دیگرى در پرونده آن زندگى پربار و شرافتمندانه است.
 
او که از خانواده اى روحانى برخاسته و سال ها در حوزه علمیه مشهد، مدارج علوم دینى را پیموده بود، بى شک یکى از پرسوزترین و مخلص ترین اندیشمندان و مبلغان اسلامى بود که استحکام اندیشه را با نوآورى در روشى به هم آمیخته و براى نسل تحصیل کرده و با فرهنگ، «متاع فکرى جذّابى» را ارائه کرد.
 
زندگى او سراسر به تعلیم و تعلّم و در بهشتى از صفا و پاکدامنى گذشت. رحمت خدا بر او و حشرش با محمّد و آل محمّد(صلى الله علیه وآله) باد که عمر را به عشق و ثناگویى آنان به سر آورده بود.
 
سیّدعلى خامنه اى
 
رئیس جمهورى اسلامى ایران»
 
منبع ؛ روزنامه اطلاعات، اردیبهشت 1366، ش 18151.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما