کمی مثل اجدادمان با فرهنگ باشیم !!!

ایرانی و دغدغه ی دیده شدن، و اما دیده شدن به هر قیمتی !!

در حالی شاهد بزرگترین اتفاق سیاسی کشور بودیم که عده ای با به سخره گرفتن این رویداد، هجمه ای از اعتراضات علیه حواشی این اقدام به راه انداختند. اعتراض به همدیگر، اعتراض به قانون اساسی که دامنه ش این قدر وسیع و باز است که کودکان را نیز برای بزرگترین اتفاق سیاسی کشور به پای میز ثبت نام می کشاند.

مسئولیتی که روی شانه های همگی ما سنگینی می کند به گونه ای که کودک و پیر را، مرد و زن را برای تحمل سنگینی این بار در صفوف به هم پیوسته به خط می کند. انگار عادت کرده ایم که هر جا صفی بود ما هم از قافله عقب نمایم حالا فرق نمی کند صف کمک حمایتی دولت باشد، صف یارانه باشد یا صف ثبت نام بلندپایه ترین مقام کشور. مردم همیشه در صحنه باز هم حماسه آفرینی می کنند.

آمار نهایی ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری شاهدی ست قاطع بر این ماجرا ؛ رئیس ستاد انتخابات کشور در آخرین روز ثبت نام گفت: آمار ثبت نام نسبت به ۴ سال پیش 956 نفر بیشتر بوده و مجموع ثبت‌نام شده ها برای حضور در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۱۶۳۶ رسید. از این تعداد ۱۳۷ نفر خانم و ۱۴۹۹ نفر آقا هستند. جوان ترین ثبت‌نام کننده ۱۸ سال و مسن ترین ۹۲ سال دارد.

و اما، در قانون انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران شرایط زیر برای ثبت نام آمده است :  

فصل سوم_ شرايط انتخاب‌كنندگان و انتخاب شوندگان
‌ماده 35_ انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:
1- از رجال مذهبي، سياسي.
2- ايراني‌الاصل.
3- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران.
4- مدير و مدبر.
5- داراي حسن سابقه و امانت و تقوي.
6- مؤمن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي كشور.
‌ماده 36_ انتخاب‌كنندگان بايد داراي شرايط ذيل باشند:
1- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران.
2- 18 سال تمام
3- عدم جنون.

حالا آمار قابل توجه کسانی که احساس مسئولیت تنگ یقه شان را چسبیده بود و ولشان نمی کرد همپای هم در صف های طویل مهمترین رویداد کشور، به جهانیان چنین القا می کند که ایرانی هیچ چیز را کاملاً جدی نمی گیرد ؛ نه به سخره گرفته شدن را، نه حاشیه های جهانی این رویداد را ، نه سیل و زلزله و تصادفات جاده ی و رویدادهای طبیعی را، نه گرسنگی و فقر و فحشا را ... فقط می خواهد دیده شود به هر قیمتی، مرگ و میر و اتفاقات دلخراش و عمومی فقط قلب مردم سرزمین من را به لرزه در می آورند و می سوزانند و اشک مان را جاری می کند و بعد صفحات مجازی و دورهمی هایمان می شود جوک و خنده و تمسخر...!  انگار ما در این سرزمین نبودیم و اشک نریختیم و دل نسوزاندیم و یادمان می رود ما وارث اجداد اصیل و با فرهنگی بوده ایم . دل آدم به درد می آید از وضعیت حاکم بر فرهنگ اجتماعی برخی مردمان سرزمینم !!!

بیایید کمی مثل اجدادمان با فرهنگ باشیم !!!

# ف. شریف نیا

نظرت را بنویس
comments

بهمن آباد خبر

سلام مجدد کاش به نقطه و نکته ی اصلی اشاره می فرمودید ارتباط نوشتن تکلیف در مدرسه و دوران کودکی و نقش آن در بزرگسالی و جامعه است به نظرم دانش آموزی که در مدرسه تکلیف بیشتری نوشته اکنون و در این شرایط احساس تکلیف بیشتر ی می کند که بنده هم به حکم وظیفه به آن پرداخته ام!

بهمن آباد خبر

سلام بنده امسال هم به حکم وظیفه کاندیدا شدم البته چاره ای نداشتم احساس تکلیف کردم!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما