همگام با بهار ...

دیدار نوروزی هنرمندان گروه موسیقی داروگ با مددجویان موسسات خیریه سبزوار

شهناز دیواندری / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
روز نو شد و بهار از راه رسید.
 
هر کدام از ما چند زمستان، چند پاییز و یا چند تابستان را طی کردیم تا به بهار 96زندگیمان رسیدیم؟
در طی گذشت روزها و گذراندن روزگار، درب کدام خانه و یا کاشانه را زدیم تا آرام بگوییم:" آمده ایم احوالتان را بپرسیم؟ روزگار بر وفق مراد هست؟"
 
امروز که بهاران است و روزگار رخت نو بر تن کرد. بعد از تکاندن دل هایمان و بخشیدن تمام کدورت های تلمبار شده بر روی قلبهایمان، نگاهی به آیینه کردیم و کمی هم به دیدار خودمان شتافتیم.
 
امروز یکم فروردین ماه از سال یک هزاروسیصد و نود و شش هجری شمسی آموزشگاه موسیقی داروگ بار دیگر وعده گاه عده ای از هنرمندان و مردم شهرمان بود. گویا این قرار هر ساله برای این افراد نهادینه شده و حسی از درون آنها را به این سو می کشاند. ندایی آنها را فرا می خواند و نوایی آنها را از درون مسرور می کند.
 
گروه موسیقی داروگ به رسم دیرینه ی هرساله اینبار نیز در نخستین ساعات بهار نوای مهر خود را برای کودکان بی سرپرست و چشم انتظاران معلولین ذهنی امیرالمومنین نواخت.
 
انسان هایی که می خواستند لحظه هایشان را با کسانی قسمت کنند که شاید کمتر طعم محبت و مهربانی و شادی را چشیده اند. شاید بسیاری از ما در لابه لای گذران زندگی بی تفاوت از کنارشان گذر میکنیم و کاش از یاد نبریم که بارقه های امید آنها به نگاه پر مهرماست.
 
گروه موسیقی داروگ ابتدا به مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست حاج علی ده آبادی رفت و با نواختن ساز و خواندن ترانه و نواهای کودکانه گل لبخند را بر روی لبهایشان نشاند. مقصد بعدی آسایشگاه معلولین ذهنی امیرالمومنین بود. دیدار فرشته های آسمانی که جز محبت مفهوم دیگری را در این دنیا درک نکردند و آنچه پراکندند تنها عشق بوده است.
 
باید اینچنین گفت که ما در واقع با حضور در جمع کودکان پرنشاط و نگاههای پر مهرآنها کودک درون خود را بیدار کردیم و بار دیگر با آن دست آشتی دادیم. در هر سنی که باشی مگر میشود کودکی نکرد!؟ کودکی جزئی جدایی ناپذیر از ما انسانهاست که گاهی آن را از یاد میبریم.
 
لازم به ذکر است که گروه موسیقی داروگ در 29اسفند ماه سال جاری به مناسبت گرامیداشت روز زن به خانه سالمندان مادر سبزوار رفت و با نواختن سازهایشان این روز را برای مادران سالمند این آسایشگاه گرامی داشت.
 
باید چنین پنداشت که این گروه و همراهان آن با حضوردر این بازدید و محفل شادی در واقع خود را پالایش کردند تا طعم شیرین رضایت درونی را بچشند. رضایت از وجدان های هنوزبیدار انسانیت.
 
گروه موسیقی داروگ با هدف شناساندن هنر اصیل و سنتی ایران در چهار بخش کوبه ای، سنتی ، سه تارنوازان و موسیقی کودک در سال 1378 تشکیل شد.
 
و تا کنون چندین اجرا در قالب یادواره و نکوداشت بزرگانی همچون ابوالقاسم فردوسی، ابوالفضل بیهقی، حافظ، مولوی، حکیم سبزواری و استاد پرویز مشکاتیان داشته است. اجراهای خارج از کشور گروه داروگ شامل کنسرت جشنواره فرهنگی هنری شهر مارتینی و زوریخ کشور سوئیس، کنسرت گروه سازهای اصلی داروگ در شهر سئول، اجرای گروه داروگ به‌عنوان سفیر صلح در شهر کابل و کنسرت گروه اصیل داروگ به مناسبت روز ملی ایران در شهراسکوپیه کشور مقدونیه اشاره کرد.
 
برای مشاهده گزارش تصویری هم اکنون روی  اینجا کلیک کنید.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما