همزمان با هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن مشهد 2017

انیمیشن کیک کاغذی از سبزوار در جمع آثار برتر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن

آتش نشان سبزواری(حسن مختاری) نماینده ی جامعه ی ایمن کشور در سبزوار توانست با یک اثر پویانمایی که توسط هنرمندان سبزواری تولید شده بود، در نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن در جمع 15 اثر برتر این جشنواره قرار گیرد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن مشهد 2017 در اواسط اسفند 95 به مدت 3 روز در مشهد مقدس برگزار شد.
 
در این اجلاس 400 میهمان خارجی و متخصص در زمینه مدیریت بحران از 16 کشور آسیایی و 2 کشور اروپایی و کشور عزیزمان حضور داشتند که مسائل و موضوعات و راهکارهای موثر در حوزه جامعه ایمن در عرصه جهانی را بررسی کردند. در این اجلاس متخصصان برجسته ایمنی از کشورهای مختلف نظیر: تایوان،ژاپن،چین و سوئد به ایراد سخنرانی پرداختند.
 
نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن نیز همزمان با هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن مشهد 2017 به مدت 3 روز در مشهد مقدس برگزار شد.
 
در این جشنواره بین المللی 900 فیلم با موضوعات جامعه ایمن از 75 کشور برای شرکت در این بخش ارسال شده که 45 اثر برگزیده (پویانمایی،فیلم کوتاه و مستند) در سینما هویزه مشهد اکران عمومی شد.
 
مهندس حسن مختاری نماینده جامعه ایمن کشور در شهرستان سبزوار از راهیابی پویا نمایی کیک کاغذی در جمع 15 اثر برتر در این جشنواره بین المللی عنوان کرد.
 
جامعه جهانی ایمن زیر مجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث و کاهش میزان خسارات جانی و صدمات بدنی اقشار مختلف جامعه فعالیت می کند.
 
ایمنی مدرسه،ترافیک،محیط کار،سالمندان،مساجد،ایمنی کودکان،بیمارستان ها،اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن هستند.
 
حسن مختاری با بیان اینکه با تلاش های چندین ساله موفق شده ایم که شهرستان سبزوار و جغتای در سال 2016 جز شهرهای پذیرفته شده در لیست شهرهای جامعه ایمن دنیا قرار گیرد تا با همکاری و مشارکت سازمانها و ادارات دولتی و غیر دولتی وNGO هاپروژه جامعه ایمن در این دو شهرستان به اجرا در آید تا در آینده ای نه چندان دور شاهد پیوستن این شهرستان به جوامع ایمن دنیا باشیم.
 
حسن مختاری کار گروهی،همکاری و همدلی و مشارکت های بخشی ،بین بخشی و فرا بخشی را از مهم ترین عوامل موفقیت در جهت پیشبرد و رسیدن به اهداف جامعه ایمن دانست.
 
امروزه اکثر کشورها جهت افزایش  ضریب ایمنی در جوامع بر روی روش های جدی سرمایه گذاری می کنند زیرا بالا بردن ضریب ایمنی از موارد جدایی ناپذیر و ضروری در جوامع امروزی باید دانست. یکی از بهترین،موثرترین و کم هزینه ترین روش ها آموزش می باشد که باید بصورت ریشه ای و برنامه ریزی شده جهت تمام گروه های هدف توسط سازمانها،ادارات و ارگان های دولتی و غیر دولتی جهت پرسنل و عموم شهروندان برگزار شود تا اقشار مختلف جامعه با این آموزش های پایه ای و مهم آشنا شوند.
 
موضوع ایمنی یکی از موضوعات مهم است که مدیران شهری باید با آن اهتمام ویژه داشته باشند و در این راستا برگزاری کلاس های آموزشی و برنامه ریزی شده علاوه بر تبادل تازه ترین یافته ها در حوزه ایمنی توانمندیهای شهرها را در این حوزه افزایش خواهد داد.
 
حسن مختاری در پایان این موفقیت و دستاورد بین المللی را که حاصل یک کارگروهی و منسجم و برنامه ریزی شده بوده را به تمامی شهروندان عزیز سبزواری،جامعه هنری و  به ویژه تمامی اعضای تیم کاری جامعه ایمن سبزوار(خانم ها: زهرا شیرازی- الهه رامشینی- اشرف نجفی- سمانه خسروجردی- بهاره عباسی و آقایان: حسین مقیسه- سید حسین دلبری- سید علی علوی- مهدی صالح آبادی-علی عطایی-مجتبی شمس آبادی-هادی صباغ زاده-امیر استیری- امیر سرسنگی-حمید برزویی) صمیمانه تبریک گفت و عنوان کرد این موفقیت و دستاورد حاصل علاقه،کارگروهی شبانه روزی و چندین ساله است که بدون هیچ حمایتی به دست آمده است و آینده ای درخشان را برای سبزواری ایمن پیش بینی کرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما